Battlefield 6
Problemet är att jag just nu är arbetslös (och har vart det sen september förra året) och jag har ingen större lust att lägga ut flera tusen kronor på en ny dator bara för att kunna köra Windows 11..
Så jag har inget val just nu än att fortsätta med Windows 10. (som jag personligen tycker fungerar väldigt bra)
(Men om någon vill stjänka bort en ny dator eller pengar till en sådan till mig så får dom ju så klart göra det )
I oktober får jag väl installera Linux på min nuvarande dator.
Det du skulle kunna göra är att hyra en dator genom Geforce Now. Egentligen vill jag inte uppmuntra till en sån prenumerationstjänst fast tillfälligt kan det vara bra.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
32 spelare? Är inte det för lite för ett BF spel?
Har varit 32v32 sen 1942. Blev färre när man började med konsolsläpp 16v16 som mest, sen tillbaka till 32v32 igen sen 64v64 I bf2042, och nu tillbaka till 32v32 igen.
Ducati Streetfighter 848
Har aldrig förstått mig på detta fenomen med att gå in och läsa, samt kommentera angående något man inte ens är intresserad av. Liksom.. vad är ens poängen med din kommentar?
Då vet vi, eller?
Många kommentarer har ingen poäng. Vi kommer hit mest bara för att vi är nyfikna efter att ha läst nyheten. I % skulle jag säkert kunna skippa 75. Men hur kul är det med cencur?
Haha jag fick gå in i BIOS och aktivera Secure Boot, och avinstallera Daemon Tools. Då gick det att starta. Det var mig det krångligaste jag behövt göra för att spela något.
Förväntar de sig att alla icke-nördar ska göra detta?
Wtf? Daemon Tools? Det var inte igår jag hörde det nämnas själv kör vi Zerotier i stället
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Wtf? Daemon Tools? Det var inte igår jag hörde det nämnas själv kör vi Zerotier i stället
Är inte zerotier virtuellt nätverk och inte en image-fil emulator som daemon tools...? Tänker du på hamachi?
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Är inte zerotier virtuellt nätverk och inte en image-fil emulator som daemon tools...? Tänker du på hamachi?
Ah yes, nu blandade jag ihopa den. Men då är det ännu längre jag använde daemon tools har inte använt den sen...tja...kanske tidigt 2000-tal eller något?
Men japp, det var hamachi jag tänkte på.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
(Conquest-läge) tyvärr så känns det väldigt mycket COD med för små & tajta banor samt fast movement, idealt så skulle movement speed sänkts och göra de små banorna lite större, jag personligen hoppas på att där finns större maps i arsenalen för de dom har i conquest-läget nu är alldeles för små enligt mig.
Back to the roots? kanske en del men känns lika inspirerat av COD mekanik som som det är inspirerat av BF3-4. Men jag kommer fortsätta spela dock med dessa naglar i ögonen i hoppet på att någon förändring finns runt hörnet.
Problemet är att jag just nu är arbetslös (och har vart det sen september förra året) och jag har ingen större lust att lägga ut flera tusen kronor på en ny dator bara för att kunna köra Windows 11..
Så jag har inget val just nu än att fortsätta med Windows 10. (som jag personligen tycker fungerar väldigt bra)
(Men om någon vill stjänka bort en ny dator eller pengar till en sådan till mig så får dom ju så klart göra det )
I oktober får jag väl installera Linux på min nuvarande dator.
Hänger du något på sweclockers marknadsplats så kan du nog få ihop en fullt duglig setup byggt runt tillexempel ett 3060kort
<Uppladdad bildlänk>
Hur länge ska man vänta?
Brukar gå rätt snabbt!
Halo kompis!
På banor utan fordon ser det alldeles för mycket ut som CoD i min mening
Det är battlefield, hur kan det ens finnas banor utan fordon?! Är det conquest du menar, eller ett rent infantryspelläge?
Ducati Streetfighter 848
Har spelat en timme nu. Känns riktigt bra, men för att jag skall köpa det så vill jag ha massor av banor.
Om det bara finns typ 5st vid release så blir det tråkigt rätt snabbt.
9 stycken totalt vid release har de sagt.
Jag undrar. Betalar vi i Sverige tariff avgifter på ett spel gjort i Sverige? Kan vi få direktköp via Dice utan mellanhänder?
Rent tekniskt så är spelet minst lika mycket brittiskt som amerikanskt eller svenskt. DICE, Criterion, Massive och Ripple Effect har alla handen i kakburken gällande denna titel. Dock är det rätt irrelevant i slutändan, då EA är huvudägaren och utgivaren, så det faller var deras kontor ligger och annars vilken plattform du köper spelet igenom.
I slutändan betalar du med Euro om du bor i Sverige, åtminstone via Steam. Det är dessutom svensk moms om 25 procent som gäller, om du inte registrerat ditt konto på annat ställe och handlar med VPN därigenom (och därav går mot Steams TOS). I korthet inte mycket att bry sig om, eller kan göra särskilt mycket åt varken från eller till.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >
Tycker känslan är väldigt bra! Helt klart ett stort steg i rätt riktning för Battlefield. Rullar väldigt bra också men BF har väl alltid varit väloptimerat.
Hoppas klämma in många timmar till innan betan är över men som småbarnsförälder räcker tiden inte till mycket men den lille måste ju sova nån gång och då är det games på menyn 👍
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Känns riktigt smarrigt det här. Breakthrough är ju nästan som favoriten Rush (hålla punkter istället för aptera/desarmera bomber) och blir sjukt intensivt. Det, tillsammans med King of the Hill for infanteripangande, och jag kommer få många roliga timmar i Battlefield 6.
Det är battlefield, hur kan det ens finnas banor utan fordon?! Är det conquest du menar, eller ett rent infantryspelläge?
Ja mycket möjligt att det inte finns då jag inte spelat det utan bara sett videos där folk ränner runt i stadsmiljö men de 30min jag tittade såg exakt ut som nåt från CoD
Haft mkt roligt i breakthrough! Support är skitgött att få springa runt o heala.
Conquest är lite för stort för min spelstil.
Stängde av crossplay och slipper fuskare.
Känns inte cod för min del. Förstår inte alls liknelsen.
Håller med. Man undrar ju om någon av dom som slänger ur sig att det är som CoD ens spelat CoD?
Finns ingenting i spelet som ens påminner om känslan i CoD eller hur det spelas.
Servrar fulla : Du har plats 156.234 i kön ....beeb *shutdown*
Hade 160k, tog väl runt 7-10 min att komma in, om ens det.
The more I practice, the luckier I get.
Nja, väldigt tveksam till detta. Har bara spelat de äldre Battlefield spelen och det här tycker jag inte påminner om dom, betydligt mer CoD över det enligt mig. Bara skjuts och spawnas konstant.
Tyckte det saknades tyngd i vapnen också. Personligen hade jag hellre sett ww1-2 tappning.
Bra beta ändå, bra flyt osv
Brukar gå rätt snabbt!
Ca. 1 minut, för mig var det så med dom siffrorna.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego