Battlefield 6-betan är den största öppna Battlefield-beta någonsin enligt EA
Har spelat betan syftade på just meningen med EA, hur det kändes skriva just den haha
oh haha inget jag tänkte alls på förän du nu påpekar det. Tycker beröm ska ges när det är välförtjänt oavsett vilka som får den
Det låter som att du springer runt utan din squad.
Förmodligen, det blir sällan något större samarbete när man spelar med randoms.
Dom måste balansera vapnen. Vilket redan är bekräftat.
Jag tyckte det var roligt att man kunde hålla en bazooka för att kunna skjuta pansarvagnar och en för att kunna förstöra helikoptrar och flygplan i samma inventory men det lär säkert patchas bort.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Kul att de verkar ha lyckats men just begränsade betan är inget revolutionerande i mina ögon. Det visar kraften av marknadsföring och varumärke. "Delta Force" som tagits upp i tråden är ju som sagt gratis och är i många fall en bättre upplevelse.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Känns och ser ut som BF. Stor förbättring mot 2042. Jag gillar det högre tempot även fast det hade nog varit bättre med 48 spelare på de där stadsbanorna vi fick testa.
Någon frågade om tangentbord. Testade på xbox och det fungerade precis som på pc. Spelet växlade automatiskt mellan kontrollerna om du exempelvis vill ha HK när du rattar tanks och flygplan. Jag föredrar dock enbart handkontroll. Du vänder dig visserligen långsammare men du ska ju ändå inte ha fienden i ryggen så.
Tyvärr hann jag inte få ordning på secure boot grejen så fick aldrig chansen att testa betan.
Som tur var handlar det bara om några få click i BIOS Tar inte mer än 2 minuter.
Hade en kö på 90k igår, men den tog ca 5 min att ta mig igenom.
Har märkt att många inte har mycket till tålamod att vänta och se lite hur fort kön försvinner. Flera polare missade att spelade för de bara stängde av direkt.
Tips till resten: Vänta någon minut och se hur mycket kön försvinner och utvärdera sedan om det är värt att vänta kvar eller ej.
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Har märkt att många inte har mycket till tålamod att vänta och se lite hur fort kön försvinner. Flera polare missade att spelade för de bara stängde av direkt.
Tips till resten: Vänta någon minut och se hur mycket kön försvinner och utvärdera sedan om det är värt att vänta kvar eller ej.
Jag hamnade ofta på plats 140000 nånting men det tickade snabbt ner. Jag tror inte att siffrorna betyder att 140000 måste avsluta innan jag får starta.
Assault och deras "dubbla primära vapen" har de redan nämnt har ändrats/ska ändras till att vara Assaultgevär + Carbine/SMG/shotgun, men inte Assault/Assault eller Assault + nån av de andra klassernas primära vapen (SMG/LMG/Sniper).
Engineers och dubbla launchers, har också bekräftats ska tas bort, så man får välja mellan antingen eller Anti-air eller Anti-tank, inte bägge samtidigt som det är under den öppna betan.
Låter bra : )
Det var dock jäkligt roligt att springa runt med Anti-air och Anti-tank på Liberation Peak.
Men fick känslan direkt att det var sjukt op, helikoptern var inte uppe många sekunder
AMD Ryzen 7 78003DX
Asus ROG Astral GeForce RTX™ 5080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB
Jag testade en tidigare beta på ps5 med mus och tangentbord, funkade bra!
Nu har jag ingen pc länge att jämföra mot men spelat mycket battlefield på pc tidigare och körrde nu på ps5 med kb+m och det kändes superbra!
Det stor del ja. Funkade utan konstigheter för mig.
Tack för input. Tror jag skippar gaming datorn denna gång och införskaffar mig ett PS5 PRO för BF och GTA 😁👍
Riktigt nöjd med betan! Är så ledsen att Rush introduceras i nästa beta, samt en ny karta, och jag älskar verkligen Rush, fast då är man inte i Sverige utan utomlands och njuter av solen! Attans på den tajmingen!
Detta spel är så klart ett givet köp för mig! Hoppas man får spela med fler FZ och SweC rävar
Ars longa, vita brevis
Jag är glad att Battlefield verkar vara tillbaka! Men EA kan fortfarande fucka upp det och jag tycker fortfarande…
<Uppladdad bildlänk>
Förbokade redan innan betan började. Betan bekräftar bara att jag gjorde rätt! Längtar till oktober
Under mina 30+ timmar i betan är jag väldigt nöjd med upplevelsen hittills. Kötiderna var helt okej och spelet flöt på riktigt bra! Det tog visserligen lite tid att vänja sig vid vapnen, banorna och att hitta rätt inställningar, men när de flesta pusselbitarna var på plats började spelet verkligen glänsa. Alla tre kartor växte i mina ögon (framförallt Liberation Peak) och upplevelsen blev bara roligare och roligare. Jag har nog inte haft så här kul i ett Battlefield-spel sedan Bad Company 2, och detta är bara början. Nu ser jag fram emot torsdag och den 10 oktober!
"Do. Or do not. There is no try." - Yoda
Vart dryga 20 timmar under helgen, riktigt kul, men kartorna är alldelles för små. Istället för 64 spelare på dom mindre så skulle nog 32 passa betydligt mycket bättre, svårt att ha dom traditionella squad händelserna där man som 4-5 pers håller en punkt emot 10 spelare, om man som grupp över voice comms siktar in sig på ett objektiv så är aldrig svärmen av spelare långt bort. blir alldelles för kaotiskt.
Bästa tiden hittils var när lilla gruppen höll C på större kartan emot ett fåtal andra spelare och fordon/flygplan. den händelsen är helt omöjlig på dom mindre kartorna.
BF har alltid haft några mindre kartor sen BF3 så förhoppningen är att vi kommer kunna spela endast dom större vid release via separat playlist eller server browser, så får dom som vill köttkvarna hålla sig till dom mindre kartorna.
Optimala skulle vara server browser där man kan välja en server som 24/7 har den player counten man gillar.
Satt och funderade själv om det handlar om att kartorna är för små, det är för många spelare, eller att man respawnar för fort. Finns mängder med sätt man skulle kunna lösa det på.
Jag hade nog önskat att det var mindre spelare och en liten respawn timer, inte för lång dock.
Twitch
Jag är glad att Battlefield verkar vara tillbaka! Men EA kan fortfarande fucka upp det och jag tycker fortfarande…
<Uppladdad bildlänk>
Nope ingen pre-order här heller, går inte på den niten igen efter 2042.
Även om betan är bra så kommer jag fortfarande utnyttja de 10 provtimmarna man får via GamePass/EA Play innan jag bestämmer mig för köp eller ej.
Satt och funderade själv om det handlar om att kartorna är för små, det är för många spelare, eller att man respawnar för fort. Finns mängder med sätt man skulle kunna lösa det på.
Jag hade nog önskat att det var mindre spelare och en liten respawn timer, inte för lång dock.
Det är nog en kombination av olika saker. Stadsbanorna är små och ska väl i någon mån vara actionfylld men även Liberation Peak kändes som en spawn/die-fest även om den kändes någorlunda stor. Det beror nog på att banan innehåller några få choke points där alla samlas. Däremellan är ingenmansland där du snabbt dödas av krypskyttar eftersom det är så kargt och öppet.
Hoppas vi får några kartor av klassisk stil där man får lite andrum och slipper springa runt med 150-puls en hel match.
Det låter som att du springer runt utan din squad.
Problemet är väl om man spelar solo. Då är det inte mycket till squad att försöka hålla samman med. Vilket det ändå är en hyfsat stor andel som gör (majoriteten, antar jag). 😅
Det är nog en kombination av olika saker. Stadsbanorna är små och ska väl i någon mån vara actionfylld men även Liberation Peak kändes som en spawn/die-fest även om den kändes någorlunda stor. Det beror nog på att banan innehåller några få choke points där alla samlas. Däremellan är ingenmansland där du snabbt dödas av krypskyttar eftersom det är så kargt och öppet.
Hoppas vi får några kartor av klassisk stil där man får lite andrum och slipper springa runt med 150-puls en hel match.
Jepp, trots att den har helikoptrar och flygplan så är nog Liberation Peak en small/medium karta med Battlefield mått mätt.
Det, plus att den är avlång och bara har 2 "lanes", en på vardera sida av det mittre berget och dessutom väldigt nära varandra.
Den kartan hade nog mått lite bättre av att vara lite mer fyrkantig med flera flankningsmöjligheter.
Av de kartor som finns vid release så verkar 2, kanske 3 vara av den större sorten
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/features/m...
Problemet är väl om man spelar solo. Då är det inte mycket till squad att försöka hålla samman med. Vilket det ändå är en hyfsat stor andel som gör (majoriteten, antar jag). 😅
Jag försöker alltid hålla ihop med min squad ändå och det fungerar så bra som det kan utan voice coms. Ibland vill man ju köra sitt eget race också, och då kan det bli problematiskt, men är väl inte så mycket någon kan göra åt saken egentligen.
Twitch
Jag har spelat BF-serien sedan 2:an och skulle vilja påstå att det är en mix av BF3 och 4, med en skvätt Bad Company.
Riktigt bra, mosade igenom alla challenges och kom upp i 34h speltid mellan Tors-Söndag.
Det bästa som hänt serien sedan del 2-4!
Låter lovande. Jag gillade verkligen 3an och BF1, så kommer kika på det närmare release. Tack för input!
I drank what?
Det har du säkert rätt i men man gynnas ändå av att springa med de gröna plupparna. Märks lika tydligt när man spelar tillsammans på Discord, springer någon runt själv så går det inte så bra. Skapa en ny squad, sätt ut markers och kicka de som springer solo. Efter ett tag har du nya vänner att joina. Finns en lösning på det mesta, om man vill.
Det har du säkert rätt i men man gynnas ändå av att springa med de gröna plupparna. Märks lika tydligt när man spelar tillsammans på Discord, springer någon runt själv så går det inte så bra. Skapa en ny squad, sätt ut markers och kicka de som springer solo. Efter ett tag har du nya vänner att joina. Finns en lösning på det mesta, om man vill.
Jo, jag brukar också försöka spela så nära teamet det går. Man märker dessutom rätt snart om det är någon eller några som bara är intresserade av sitt egna race och helt struntar i resten av laget. Men i vissa matcher känns det som att vi lika gärna kunde kört tdm hela vägen. Men jag har haft kul!
Har haft PS5 sen lanseringen och varit nöjd med utbudet från ps+ och lån från biblioteket. Det här kan bli första riktiga köpet till konsolen.
Ruskigt stabil beta, lovar gott inför releasen!
Blev väldigt imponerad av hur stabilt spelet flöt på och hur jäkla kul det är! Förbokat och klart... drygt behöva vänta 2 månader dock.
Kommer avinstallera cod direkt BF6 släpps. Hoppas bara firestorm blir lika lyckat så kan man äntligen avinstallera Warzone också!
Hade en kö på 90k igår, men den tog ca 5 min att ta mig igenom.
Där ser man. Får nog ge det ett nytt försök 😁
Nope ingen pre-order här heller, går inte på den niten igen efter 2042.
Även om betan är bra så kommer jag fortfarande utnyttja de 10 provtimmarna man får via GamePass/EA Play innan jag bestämmer mig för köp eller ej.
🤜🏻🤛🏼