Ganska kul men eventuellt är jag för dålig för att fortsätta spela det. Kd på typ 0,42 hahaha. Har inte spelat BF sedan 3:an tror jag och jäklar det märks. Någon mer som är fullständigt värdelös?

Medlem
Skrivet av HiRoller:

ADS-siktet?
Var hittar du den inställningen?
Jag kan bara ändra "hipfire-siktet."

Nej tyvärr bara korset så du har en poäng där.

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Sharpness till 0?
Sett flera som tvärtom tipsat om att man ska dra upp den?
(Nyfiken på vad som blir bättre med det)

(All form av blur/shake/vignet? är avstängt, den övre tinnitus stapeln drog jag också ner till 0.
Tyckte man slapp en stor del av pipljudet då)

Har allt sånt avstängt jag med, men sharpness är så pass skarp så spelet nästan ser daterat ut.
Jag tycker det blev så mycket snyggare på noll, många rekommenderar noll också.
Men det finns säkert fördelar med att ha lite sharpness för att se fienden bättre.

signatur

Medlem
Skrivet av Världenskortastenamn:

Ganska kul men eventuellt är jag för dålig för att fortsätta spela det. Kd på typ 0,42 hahaha. Har inte spelat BF sedan 3:an tror jag och jäklar det märks. Någon mer som är fullständigt värdelös?

Jag är också fullständigt värdelös, men jag har jätteroligt när jag spelar!

signatur

autograph

Började Battlefield-resan med BC2, Vietman och BF3, BF4. BF6 påminner starkt om tidigare BF-spel, men själen saknas. Man har försökt att kopiera tidigare framgångar, men det skaver. Tänkte spela max 20 tim, sedan får det vara bra.

signatur
Slaget: Team FZ

Balanseringen lämnar en del att önska i diverse modes med placering av objectives osv. Även conquest spelas rätt linjärt på de flesta banorna då de saknar bredd för flankering och utbrytning. På liberation tex kan ena laget helt låsa ner det andra och de finns inte mycket du kan göra. Breakthrough blir mest en grindfest, sällan en skyttegrupp kan göra någon skillnad. Gillade det i BF1 men det kanske var för det var färskare då.

Medlem

Det kommer väl fler kartor framöver?

Jag kan nog avvakta tills dess.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är recensionen baserad på bara MP, inte SP?
För SP fick som jag förstod det inget bra betyg?

Storyn är helt okej för ett spel som bf. Hårda jävlar som räddar jorden action. Vill man ha känslor, gråt, vemod och ångest så ska man söka vidare.

Skärmdumpsmästare

Har kul med spelet men tycker att det tar lite lång tid att låsa upp nya vapendelar, har använt upp mina xp-boosts nu så får grinda utan dem nu!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Gillar det skarpt. Behöver dock vässa till aimet när man inte spelat MP FPS på många år. Hade som jag nämnt i tidigare tråd att det funnits chans att välja Conquest med 48 eller 32 spelare, så det blir mer taktiskt än köttkvarn.

Medlem

Provade det hemma hos en kompis, snyggt som fasen och otroligt ljud som vanligt. Men får tyvärr konstatera att det inte är för mig. Gubben är gammal nu, är single player som gäller för mig.

Medlem

Håller med om att progression är väldigt långsamt om man inte är en inbiten och hängiven gamer. Jag har efter 37 timmar nått level 44 men jag har fortfarande inte lyckats låsa upp kastknivar(!). Nu är jag en Battlefield-räv som kommer att låsa upp allt i sinom tid men för gemene casual spelare som spelar en timme här och där uppfattas det nog som alltför långsamt.

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är recensionen baserad på bara MP, inte SP?
För SP fick som jag förstod det inget bra betyg?

De separerade MP och SP i två olika recensioner (SP delen har inte ens något betyg).
Lite märkligt om du frågar mig för BF6 kan omöjligtvis få 5/5 om man räknar med SP som tydligen är riktigt kass. Visst, de flesta lirar BF6 för att köra MP men trots allt är SP en del av spelet som man betalar för.
Aja...

Medlem

Inte ofta jag refundar ett spel men detta var verkligen ingen comeback för battlefield. Mapdesigen riktigt dålig, skjuten från alla håll samtidigt. Ogenomtänkta fula maps. Körde på high och de såg ut som crap. Nä refund och ge dom nått år på att fixa spelet, kanske man köper det på en rea.

Medlem

Man förstår ju nu varför de inte lät oss testa nån större karta under betan. De hade bara 2 st. Så hade de låtit oss testa t ex Mirak Valley, som är den enda som ger en känsla av en riktigt battlefield conquest karta. Så hade ramaskriet varit ännu värre nu för oss som verkligen känner avsaknad av större kartor vid release.

Mina farhågor besannades dock vid release. Det kändes som det färdiga spelet blev en dlc till betan av nån anledning. Mer av samma.

Jag spelar nästan enbart 3 kartor. Mirak, Operation Firestorm och Liberation Peak. Så fort de andra kartorna dyker upp byter jag server oftast.
Jag gillar verkligen inte dessa trånga små kaos kartorna. Det känns inte som battlefield alls för mig. Och jag har varit med från första dagen med BF1942.

Sen är det fler saker som inte känns rätt. Som ttk/ttd, nätkoden verkar trasig. Rundorna är alldeles för korta. Jag förstår verkligen inte varför de sänkte nivån på tickets alls nu heller. Kortar ju ner tiden ännu mera.

Det här är min personliga åsikt och är inte riktad mot er som älskar spelet. Bara kul för er att det klickar😊 Men för mig klickar det inte 100%

Medlem

Det här lovar gott tycker jag. Lite synd på banorna men det borde ha fixat till sig om ett år eller så och då kan jag tänka mig ett köp även om jag är lite orolig för att själlösheten från bf2042 även finns i det här spelet.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Kan ju hoppas de plockar tillbaka kartor från gamla spel, särskilt BF3/BF4. Finns många godbitar där

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Gillar det skarpt. Behöver dock vässa till aimet när man inte spelat MP FPS på många år. Hade som jag nämnt i tidigare tråd att det funnits chans att välja Conquest med 48 eller 32 spelare, så det blir mer taktiskt än köttkvarn.

Så var det även i bf2. Flera kartor gjorde sig som bäst vid 50 spelare, exv Strike at Karkand, Road to Jalalabad, Mashtuur city, sharqi Peninsula osv.

Dessutom hade kartorna generellt betydligt fler flaggor, även stadskartorna, och de var inte så smala så det gick ofta att komma runt.

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem

Inget stort fan av kartorna så här långt. Sen är det svårt att avgöra om det är kartans fel att det inte känns som det finns nått "flow" eller om det är spelarnas fel. Det är ju ingen som har tålamod att faktiskt försvara en flagga längre utan man står redo på kanten ungefär som att man väntar på att ett hundrameterslopp ska börja. Samma sekund som CAPTURED kommer upp på skärmen så är det ett sprintlopp till nästa flagga, nästa fix. Står inte en Medic OVANPÅ dig när du blir skjuten så hinner han inte fram för att återuppliva, spacetangenten hålls nere så hårt att den går igenom skrivbordet.

Med detta sagt så har jag kul, mer kul än jag haft på länge med ett Battlefield-spel. Nu hoppas jag på lite mer lugn och sans bland spelarna när XP-hetsen lägger sig lite, och ett par nya kartor som landar mitt i prick.

Medlem
Skrivet av Joel OS:

Ja, jag håller också BC2 högst, fortfarande. Det fanns ändå en del stora/långa banor där, vilket kanske saknas här. Tycker fordon och farkoster tillför mycket, men gillar när huvuddelen handlar om infanteriet, så kartorna funkar väldigt bra för mig. Samtidigt finns det i många fall - beroende på karta och spelläge - oftast olika angreppssätt, men med vissa undantag som nämnt.

Jag tror det är just detta som blir en vattendelare i spelarbasen: de som gillar BC2 och de som har andra favoritspel i serien. BC2 är bra men det särskiljer sig på rätt många plan gentemot andra spel i serien.

Vad tycker du är skillnaden och förbättringarna från BC2 gentemot BF6? Jag kan inte komma på speciellt många ting förutom grafiken och revive. En 5a i betyg är för mig när man verkligen tar ett spel i serien till nästa nivå och jag vet inte om det gör det.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Var kanske inte ett fan av alla spellägen och kartor, eller spelet överlag i början, men det blir tamigfan bara bättre och bättre ju mer jag spelar. Och nu gillar jag spelet skarpt, kanske inte en fullpoängare men i nuläget är det iaf en 4 av 5 för mig,

Medlem

Kan bara hålla med en stark 5'a.

Spelet levde absolut upp till mina förväntningar, flyter sjukt bra på xbox x.

Gillar alla spel lägen och tror det finns nått för alla, Har man svensk squad är conquest jäkligt roligt eller en fungerade squad. Märks så väl när folket teamworkar.

Faktiskt väldigt förtjust hur BF6 är vid releasen och ser bara positivt på framtiden, lite patchar o adds så kan man säkert kriga på.

Medlem
Skrivet av jamorro:

Inte ofta jag refundar ett spel men detta var verkligen ingen comeback för battlefield. Mapdesigen riktigt dålig, skjuten från alla håll samtidigt. Ogenomtänkta fula maps. Körde på high och de såg ut som crap. Nä refund och ge dom nått år på att fixa spelet, kanske man köper det på en rea.

Det är för att sharpness är så jävla uppskruvad, sänk ner den så ser det fantastiskt ut.

signatur

Medlem

Har köpt nu och spelat det. Mirak Valley var den enda stora kartan som jag tyckte var BF.
Att det sedan är små pyttekartor är märkligt. De har en plats de också, men det borde enligt mig finnas 5-10 st Mirak Valley liknande kartor.
Riktigt dåligt. Jepp, sade ju att David S ljög på X när han skrev att det fanns stora kartor...

Medlem

Call of Battlefield

Geeks Gaming
Skrivet av yoggi:

Har köpt nu och spelat det. Mirak Valley var den enda stora kartan som jag tyckte var BF.
Att det sedan är små pyttekartor är märkligt. De har en plats de också, men det borde enligt mig finnas 5-10 st Mirak Valley liknande kartor.
Riktigt dåligt. Jepp, sade ju att David S ljög på X när han skrev att det fanns stora kartor...

Jag hoppas på att folk börjar göra egna stora kartor när väl portal börjar fungera igen

Medlem

Första gången som jag är intresserad av att testa spela Battlefield. Gillar att det är intensivt och svårt men jag väntar nog med köp och datorn är aningen slö. Hade annars gärna velat spela mot Sweclockers imorgon (egentligen medlem här sen 90-talet men kommer inte åt mejlen)

Medlem

Sorry men som tur är för mig så drömmer jag inte om krigs spel. Och jag har slutat att drömma om att bli atombombad. Men ett nytt Battlefield var 10 år finns det plats för tycker jag.

Medlem
Skrivet av yoggi:

Hur kan mamn inte gilla firestorm

Medlem

Oerhört stark potential att bli bästa BF på bra lång tid. Mina största problem med spelet atm är:

För små kartor i Conquest. Om något behöver de separera de nuvarande kartorna och lägga till ett mode med större conquest-kartor.

UI där det är alldeles för många nästlade delar. Varför ska jag, t.ex., behöva gå in så pass många nivåer för att byta mods på mitt aktuella vapen?

Banorna gör att spelet känns väldigt codifierat. Vissa game modes på olika maps känns som att det var en eftertanke att introducera dem i respektive game-mode. Ibland är det extrema choke-points på ett game-mode där de stramat åt begränsningarna för navigering samtidigt som det känns väldesignat på andra modes tack vare tillgång till hustak och alternativa sidogångar.

Slänger de in lite nya och ändrar om de nuvarande lite lär jag älska detta BF, men i nuläget känns banorna väldigt hit or miss.

Skrivet av theBoosing:

Det har 100% ingenting med deras servrar att göra. Det är viktigt att du inte blandar ihop lagg med fps-drops. Har för mig du har en ganska daterad dator, och det beror nog mer på den än att det skulle vara nätverksrelaterat.

Kan säga att jag har exakt samma problem som föregående person beskriver och har 0 prestandaproblem med spelet i övrigt. Problemet har kommit och gått genom veckan utan några utmärkande faktorer från mitt håll. Hur du, med all säkerhet, kan påstå att det har "100% ingenting med deras servrar att göra" förstår jag inte, för du kan inte veta detta. Spelet är nysläppt och det var hundratusentals personer som spelade, det hade inte förvånat mig om problemet ligger på annan plats än hans (våra) dator(er) på grund av nån bug som behöver specifika omständigheter för att märkas av.

Jag har:

•5700x
•32gb DDR5
•5060
•Installerat på en M2
•Knappt några applikationer i bakgrunden förutom Discord + Steam
•Inga overlays eller inspelningar rullandes
•Senaste drivers + Win 11

Är det fortfarande komponenterna det är fel på?

Skriv svar