Medlem

Har visserligen "bara" spelat 3-4h än så länge, men en av de sakerna jag ogillar mest är hur vansinnigt svårt det är att se fieende-spelare många gånger. Inomhus, ståande i skugga, så blir man ju i praktiken helt osynlig. Kan inte minnas att det varit så i tidigare BF-spel.

Medlem

Trots mina skeptiska inlägg är jag den första att säga att jag är väldigt nöjd med BF6 och jag spelar dagligen.

Medlem

Förstår inte klagomålen på små banor.
Upplever att det är ungefär likadant som alla andra spel varit.
Några stora, några små.

Sen har det väl funnits ett par undantag som Bandar Desert och Caspian Border. Men de hoppade jag alltid över, för fick man inget fordon var det pisstråkigt. Och fick man ett fordon så fick man en raket i arslet och dog direkt, vilket också var pisstråkigt.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Förstår inte klagomålen på små banor.
Upplever att det är ungefär likadant som alla andra spel varit.
Några stora, några små.

Sen har det väl funnits ett par undantag som Bandar Desert och Caspian Border. Men de hoppade jag alltid över, för fick man inget fordon var det pisstråkigt. Och fick man ett fordon så fick man en raket i arslet och dog direkt, vilket också var pisstråkigt.

Tror problemet ligger mer i att det är mer CQB orienterade banor än att km2 saknas. Det är väldigt många byggnader och skydd som sträcker sig genom hela banorna än öar av CQB.

Här är fyra banor från ~BF4 (sry för operation firestorm bilden, den var väldigt utzoomad på wiki), de har snarlika storlekar som BF6 men de flesta punkterna har mer avstånd mellan sig och fler öppna ytor vilket skapar mer fokus på positionering och taktiskt ta sig runt på kartorna än de tighta utrymmena som jag upplever att BF6 har på de flesta banorna. Nu talar jag mer från perspektivet av Conquest än andra game modes då det är där jag tycker problemet är mest påtagande.

Använder i princip aldrig fordon i BF men tycker att fordon i BF6 har inte riktigt någon frihet att röra sig, det är nästintill alltid byggnader eller trenches inom ett par meter. Detta är i sig självt inte ett problem, men det blir lite tradigt när battlefield har gått från 1942~bf3 eran där spelet landade ganska väl mellan ARMA/Squad och CoD med att både infanteri och fordon hade sin plats, men nu känner jag lite att det har övergått ganska rejält till CoD med fokus på snabb action.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Använder i princip aldrig fordon i BF men tycker att fordon i BF6 har inte riktigt någon frihet att röra sig, det är nästintill alltid byggnader eller trenches inom ett par meter.

Ah, detta är ju bara vad jag känner.
Men känner typ bara så på Cairo kartan.

Geeks Gaming
Skrivet av Chippe:

Första gången som jag är intresserad av att testa spela Battlefield. Gillar att det är intensivt och svårt men jag väntar nog med köp och datorn är aningen slö. Hade annars gärna velat spela mot Sweclockers imorgon (egentligen medlem här sen 90-talet men kommer inte åt mejlen)

Vad har du för delar? Det är förvånansvärt lättdrivet

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Ah, detta är ju bara vad jag känner.
Men känner typ bara så på Cairo kartan.

Hahah yeah, Cairo är riktigt rough för fordon. Nästan enbart CQB med *många* hörn.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Indeed! Har hört att folk med låg 10-serie kan köra spelet utan några större problem.

Medlem

BF6 får helt klart 5/5 av mig! Har tusentals timmar i BF3 och 4:an och än så länge har BF6 levererat! Lite synpunkter har jag och kanske är saker som går att fixa via customs men har inte undersökt:

• Tycker inte att banorna är för små men Cairo och vissa modes (rush) bör inte ha fordon.

• Säger detta med handen på hjärtat då jag själv spelar mycket medic (support) men antalet spelare med defib bör cappas,.. Ja, jag är bitter över en match igår när man sänker 6 personer, sen själv väl nere så får man se på när en medic kommer och ressar alla.

Medlem

skitkul spel, när det funkar. för mig har det varit ospelbart till största grad. och nej, det är INTE fps lr min dator. handlar helt om vilka servrar man är på.

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kebbe:

Konstigt att notera hur spelet saknar stora kartor med tillägget att ”fler tillkommer”. Bedömer man spel på vaga löften? Om de illa designade småkartorna i BF6 (det vill säga 7 av 9) är det man alltid drömt om tillsammans med brist på valfrihet genom borttagen server browser, hopplös kartrotation och trasigt kartfilter, då finns risken att man aldrig gillade Battlefield till att börja med och helst ville ha ”CoD fast inte CoD”.

Du är alltid en sådan muntergök.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

5600x och 2080. Ospelbart med ca 100 fps i snitt. Musen blir tvärkass och sen får jag huvudvärk.

Medlem
Skrivet av 9-11:

Du är alltid en sådan muntergök.

Han har ju inte fel i något han skriver?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Max 4/5 i betyg för att kartorna är minimala i storlek.
Deras största karta i conquest känns som en av de minsta kartorna i föregående Battlefield.
Får hoppas att Portal räddar spelet om folk tillåts skapa större kartor.

Medlem

Haha 5/5?

Battlefield 6 är en total katastrof och ett hån mot allt som någonsin gjort serien bra. Det ser ut som om någon har dragit på ett gult diarréfilter över hela spelet, som om de medvetet försökt få det att se sjukt och smutsigt ut. Ljuset är bedrövligt, färgerna är grumliga, och hela spelet känns som att spela genom en burk senap.

Gameplayet? Ett fullständigt skämt. Man kan slå på drönare med en gigantisk hammare för att glitcha sig hundratals meter upp i luften och sitta där och snipa folk som inte ens kan se vart skotten kommer ifrån. Det är så buggigt att det nästan blir en parodi på sig självt. Kartorna är mikroskopiska, designade för ADHD-snabba COD-spelare som inte klarar av att tänka längre än fem sekunder. Inget strategiskt djup, inga ordentliga flanker, bara små, instängda ytor där alla springer runt och skjuter vilt utan någon som helst känsla av taktik eller lagarbete.

Fordon, som alltid varit en grundpelare i Battlefield, är nästan helt borta eller känns som ett eftertanke-tillägg. Ingen tyngd, ingen känsla, ingen glädje i att dominera slagfältet som i de tidigare spelen. Det här är inte Battlefield. Det är en urvattnad, själlös COD-kopia som försöker locka en annan publik men misslyckas kapitalt.

Hur fan kunde ni ge det här skräpet 5 av 5? Ni måste antingen vara blinda, mutade eller totalt okapabla att förstå vad ett riktigt Battlefield-spel ska vara.

Geeks Gaming
Skrivet av Nelfie:

Hur fan kunde ni ge det här skräpet 5 av 5? Ni måste antingen vara blinda, mutade eller totalt okapabla att förstå vad ett riktigt Battlefield-spel ska vara.

”Ni tycker inte som jag, ni måste vara mutade/idioter”-grejen är såååå tråkig.

Det är väldigt många som är mutade då.

Tyck vad du vill men ge andra samma frihet som ges dig, okej?

Skrivet av NordhNet:

”Ni tycker inte som jag, ni måste vara mutade/idioter”-grejen är såååå tråkig.

Det är väldigt många som är mutade då.

Tyck vad du vill men ge andra samma frihet som ges dig, okej?

Lite tröttsamt att det är såhär på nästan alla recensioner av större spel eller iaf de som är lite vattendeliga av sig.

FZ skulle haft så att man måste skriva ”Jag förstår att recensioner är en persons subjektiva åsikt och det är okej om den inte är samma som min” innan man kan kommentera på artikeln 😁

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Haha 5/5?

Battlefield 6 är en total katastrof och ett hån mot allt som någonsin gjort serien bra. Det ser ut som om någon har dragit på ett gult diarréfilter över hela spelet, som om de medvetet försökt få det att se sjukt och smutsigt ut. Ljuset är bedrövligt, färgerna är grumliga, och hela spelet känns som att spela genom en burk senap.

Gameplayet? Ett fullständigt skämt. Man kan slå på drönare med en gigantisk hammare för att glitcha sig hundratals meter upp i luften och sitta där och snipa folk som inte ens kan se vart skotten kommer ifrån. Det är så buggigt att det nästan blir en parodi på sig självt. Kartorna är mikroskopiska, designade för ADHD-snabba COD-spelare som inte klarar av att tänka längre än fem sekunder. Inget strategiskt djup, inga ordentliga flanker, bara små, instängda ytor där alla springer runt och skjuter vilt utan någon som helst känsla av taktik eller lagarbete.

Fordon, som alltid varit en grundpelare i Battlefield, är nästan helt borta eller känns som ett eftertanke-tillägg. Ingen tyngd, ingen känsla, ingen glädje i att dominera slagfältet som i de tidigare spelen. Det här är inte Battlefield. Det är en urvattnad, själlös COD-kopia som försöker locka en annan publik men misslyckas kapitalt.

Tråkigt att du blev besviken. Jag har en helt annan upplevelse. Gillar fordonen, tycker verkligen det finns tyngd i dom! Banorna känns balanserade och jag tycker mig hitta många strategier för att bryta platåer med mitt squad i matcherna.

Allt som allt så tycker jag att spelet är jättekul! Längesen jag hade så roligt i multiplayer med mina vänner!

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Tråkigt att du blev besviken. Jag har en helt annan upplevelse. Gillar fordonen, tycker verkligen det finns tyngd i dom! Banorna känns balanserade och jag tycker mig hitta många strategier för att bryta platåer med mitt squad i matcherna.

Allt som allt så tycker jag att spelet är jättekul! Längesen jag hade så roligt i multiplayer med mina vänner!

Så ja! Alltså vi satt 6 timmar i sträck igår, vi var en polar-squad på 4 personer som valde en punkt att skydda hela matchen. Jävlar vad mäktigt det var, vi byggde strategier medans vi spelade vem som satt och vakta vart och fick prata konstant på discord för att få ihop det hela. LÄNGESEDAN man hade en sådan här sjukt underbar multiplayer-upplevelse.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Ända kartan som är bra är mirak valley, och tar veckor att maxa ett vapen med timmar spelade per dag.

Att låsa faktisk content bakom helt ofattbart tråkiga och RNG "challenges" var dessutom en dunder-dålig idé.

Jag har joinat/lämnat/joinat/lämnat på repeat kartor för att leta efter en där någon använder laser designation så jag kan skjuta AA för en challenge med lock-on.

Utöver det så är det bra.

Medlem

Nu när jag har spelat i cirka 40 timmar får jag säga att mina åsikter är blandade.

Jag tycker fortfarande kartorna är alldeles för små men jag har anpassat mitt gameplay och har mer eller mindre accepterat det. Förhoppningsvis lyssnar EA/Battlefield Studios och släpper några gamla klassiker från förr som typ Caspian Border eller Gulf of Oman.

Mitt stora problem är flaggorna och deras placering som gör att man blir en sitting duck överallt. Det och att alla idioter använder M4A1 heeela tiden (och alla andra carbines för den delen). Jag fattar att den är OP och man lätt får kills men är det verkligen roligt att spela när det känns som fusk?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Så ja! Alltså vi satt 6 timmar i sträck igår, vi var en polar-squad på 4 personer som valde en punkt att skydda hela matchen. Jävlar vad mäktigt det var, vi byggde strategier medans vi spelade vem som satt och vakta vart och fick prata konstant på discord för att få ihop det hela. LÄNGESEDAN man hade en sådan här sjukt underbar multiplayer-upplevelse.

Låter som en squad man velat spela med! Saknar ni folk någon kväll så hojta!

Körde Empire State häromkvällen och jag och en polare bestämde att hålla E oavsett vad, och utgångspunkten blev att ta tennisplanen först, för att få bättre överblick. Under hela rundan slogs vi mot en annan squad som hade precis samma idé. Det blev helt episkt och kvällens stora höjdpunkt!

Men som andra nämner - deras challenges hade behövts skruva på, så man känt att man kunnat klara fler

Medlem

Sakmar de stora banorna där det blir mer öppna strider och fotsoldater blir beroende av transportfordon. Hoppas det kommer mer varierande maps, tempot borde sänkas en aning då fotsoldater rör sig lite väl fort i mitt tycke.

Medlem

Ca 40 timmar in nu. Det ligger kring 4/5.

Återigen. Kartorna är inte bra. Rent visuellt jo. Men hur de placerat objectives och dragit linjerna på kartorna är helt skevt som forcerar konstant clusterfuck utan andrum från start till slut i majoriteten av fallen. Eller väldigt störiga ''varför är det här utanför kartan? helt ologiskt''

Balansen runt vapen är också lite oklar. Jag ser inte riktigt vart AR har sin plats när smg/carbine dominerar. De behöver justera så AR är mer dominant kring mid-long combat. Nu verkar iofs hitreg från serversidan vara en orsak

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Om ni upplever det svårt att träffa på medel och långa avstånd, testa ändra inställningen lika som denna video.
Hjälpte jättemycket för egen del 😊

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nu när jag har spelat i cirka 40 timmar får jag säga att mina åsikter är blandade.

Jag tycker fortfarande kartorna är alldeles för små men jag har anpassat mitt gameplay och har mer eller mindre accepterat det. Förhoppningsvis lyssnar EA/Battlefield Studios och släpper några gamla klassiker från förr som typ Caspian Border eller Gulf of Oman.

Mitt stora problem är flaggorna och deras placering som gör att man blir en sitting duck överallt. Det och att alla idioter använder M4A1 heeela tiden (och alla andra carbines för den delen). Jag fattar att den är OP och man lätt får kills men är det verkligen roligt att spela när det känns som fusk?

Oj. Jag har helt missat den bössan. Kör mest support med lmg eller assault med dmr. Men det är ju bra att det finns ett nybörjarvapen för valparna.

Är inte riktigt uppe i 40 timmar men 25-30 kanske och jag gillar att kartorna har blivit lite mindre. Det finns ju fortfarande några större kartor. Inte som 2042 men vem vill ha det? Nu saknar jag bara att få tillbaka lite gamla klassiker som iwo jima och gulf of oman.
En sak jag avskyr är alla cod lone ranger typer som ”slidar” runt på kartorna. Jaget före laget. Det finns andra spel för er.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Det är ju tyvärr inget nytt i serien att ett vapen blir överanvänt. Bf2= G36E, Bf3= M16, Bf4= Ace-23 osv…

Medlem

Minus för mig är halvfärdigt UI... Sparkades ansvarig halvvägs in?
T.ex
Varför är Join-knappen gömd bakom en dold meny (F2) bland friends?
Varför får man inte längre se vem som sitter som driver i fordon?
Varför får man inte se vem som är squad leader?
Squad listan i spawn-screen är borta också, så man måste sitta och försöka klicka på ens kompisar bland alla andra ikoner.
Smågrejer kanske, men frustrerande för någon som alltid kör i squads.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Om ni upplever det svårt att träffa på medel och långa avstånd, testa ändra inställningen lika som denna video.
https://www.youtube.com/watch?v=2ddyRClVt6c

"I've been fighting my own aim"

*cries in CS*

OnT: Bra klipp! Ska fixa detta asap när jag spelar nästa gång

signatur

Ars longa, vita brevis

Medlem
Skrivet av blackidus:

https://www.youtube.com/watch?v=2ddyRClVt6c

Det är ju placebo.
Inställningen han gör återställs ju igen när han ändrar tillbaka det längst upp...
Står till och med det i tooltip'et.

Tillägg: Japp, jag testade. Noll skillnad.

Skriv svar