Starfield tros inte komma till PS5 i år

Robot
Starfield tros inte komma till PS5 i år
Skärmdumpsmästare

De kanske väntar att bli klara med sitt ryktade 2.0?

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Phew!

signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Kommer väl någon Complete Edition med alla DLCs förmodligen.

Medlem

Det känns inte som någon större förlust tyvärr.

It's not a lake, it's an ocean

"Only four games"...

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem

Det kommer säkerligen en hyfsat imponerande siffra precis vid release. Alla vill prova. PS-kunder är mer villiga att betala.

Men sekunden efter så säger siffrorna flopp. Igen.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag är inte ledsen för det. Jag hade däremot blivit lite besviken om det här gällde MS Flight Sim. Enda exklusiva Xbox/PC spelet jag saknar på PS5.

Medlem

Rätt kul ändå att Starfield var spelet som jag trodde skulle få mig att köpa en Xbox när jag planerade inför den här generationen. Tänkte då att köpa Xbox Series Pro eller en nedsatt Series X i mitten av generationen.

Nu finns det istället knappt något som lockar mig att köpa en Xbox eller något från MS.
Halo floppade, Perfect Dark iställt, Fable extremt försenat och inget Gears of War etc...
Det är inte mycket de själva lyckats med den här generationen förutom att ha en billig prenumerationstjänst, som nu inte ens är så billig längre.

Sony är bättre men lever inte heller upp till vad som man kunde hoppats på för 5 år sedan. Förmodligen på grund av deras totalt misslyckade satsning på Live service som stulit fruktansvärt mycket arbetstimmar från väldigt duktiga spelutvecklare.
Och vem blir det i slutändan som får betala notan för pengarna de kastat i sjön? Jo vi spelare såklart. Med mindre antal spel, inställda spel och högre priser både på mjuk och hårdvara. Det är trots allt tiotals miljarder som Sony vill hämta ifatt till deras aktieägare.

Medlem

Jag kommer "nog" köpa starfield den dag det släpps på ps5. Men då borde det släppas i år, helst innan jullovet. Nästa år så släpps flera tunga titlar och risken finns att spelet glömt bort.

Spekulation: Det känns som att förväntningarna är att starfield kommer sälja ganska dåligt så man skjuter fram releasen? Eller inväntar man en bra deal från Sony och släpper det gratis till alla ps+ abbonenter.

Medlem

Det är lugnt, nöjer mig med MS flight simulator 2024 i december

1
Skriv svar