Starfield tros inte komma till PS5 i år
"Only four games"...
Rätt kul ändå att Starfield var spelet som jag trodde skulle få mig att köpa en Xbox när jag planerade inför den här generationen. Tänkte då att köpa Xbox Series Pro eller en nedsatt Series X i mitten av generationen.
Nu finns det istället knappt något som lockar mig att köpa en Xbox eller något från MS.
Halo floppade, Perfect Dark iställt, Fable extremt försenat och inget Gears of War etc...
Det är inte mycket de själva lyckats med den här generationen förutom att ha en billig prenumerationstjänst, som nu inte ens är så billig längre.
Sony är bättre men lever inte heller upp till vad som man kunde hoppats på för 5 år sedan. Förmodligen på grund av deras totalt misslyckade satsning på Live service som stulit fruktansvärt mycket arbetstimmar från väldigt duktiga spelutvecklare.
Och vem blir det i slutändan som får betala notan för pengarna de kastat i sjön? Jo vi spelare såklart. Med mindre antal spel, inställda spel och högre priser både på mjuk och hårdvara. Det är trots allt tiotals miljarder som Sony vill hämta ifatt till deras aktieägare.
Jag kommer "nog" köpa starfield den dag det släpps på ps5. Men då borde det släppas i år, helst innan jullovet. Nästa år så släpps flera tunga titlar och risken finns att spelet glömt bort.
Spekulation: Det känns som att förväntningarna är att starfield kommer sälja ganska dåligt så man skjuter fram releasen? Eller inväntar man en bra deal från Sony och släpper det gratis till alla ps+ abbonenter.