Battlefield 6 – se vad säsong 1 bjuder på

Robot
Battlefield 6 – se vad säsong 1 bjuder på

En första film släpps klockan 17.

#battlefield-6

Medlem

Inget som intresserar förutom nya kartor😊 BR är meh!

Tänk om de kunde ”lånat” DMZ konceptet av CoD och kört på. Snacka om vad folk skulle rusa till BF6!

Medlem

Någon som hört något om MG3 ska komma som LMG?

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Slaget: Team FZ

https://youtu.be/jvlQndcC8bk

10 minuter gameplay från nya kartorna

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

Tänk om de kunde ”lånat” DMZ konceptet av CoD och kört på. Snacka om vad folk skulle rusa till BF6!

DMZ? Nej fy, PvP med PvE är det värsta jag vet Sorry

Kommer försöka köra över folk med golfbilen på nya kartan i multiplayer

BR kommer inte denna säsongen ser det ut som.

Medlem
Skrivet av Lukan:

A man of culture I see

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Lukan:

DMZ? Nej fy, PvP med PvE är det värsta jag vet Sorry

BR kommer inte denna säsongen ser det ut som.

Tänkte samma sak angående BR, troligen kommer det runt Mars nästa år...
Isåfall gör dom samma sak som Activision gjorde med COD MW2019, där dom släppte Warzone (BR) cirka ett halvår efter.

OT:
Båda dessa nya kartor är välkomna, men ändå lite för "små".
Hoppas på Naval Warfare i nästa säsong och större kartor.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

Nog vill EA/Dice ha så många spelare som möjligt men vill inte ha den demografin inom Battlefield sfären tack så mycket.

Jag har halkat efter i online-spel, var länge sedan. Orkar någon förklara konceptet med "säsonger" i tv-spel, vad är det, vad är poängen, och varför är det en bra idé? (om det nu är det?)

*Jag vet att jag kan fråga chatgpt men jag föredrar att fråga de goda människorna på fz

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Jag har halkat efter i online-spel, var länge sedan. Orkar någon förklara konceptet med "säsonger" i tv-spel, vad är det, vad är poängen, och varför är det en bra idé? (om det nu är det?)

*Jag vet att jag kan fråga chatgpt men jag föredrar att fråga de goda människorna på fz

"Säsonger" är ett marknadsföringsbegrepp inom "spel som tjänst"-genren där man lanserar tidsbegränsade kosmetiska föremål ofta låsta till en sekventiell linje av nivåer du får tillgång till för en fast summa. Målet är att spelare ska känna att någonting kosmetiskt "försvinner för alltid" så om de gillar vad de ser finns ett konstant undermedvetet tryck att spendera pengar i spelet.

För att krydda "säsongerna", det vill säga perioderna som de tidsbegränsade föremålen är tillgängliga, lägger man ofta till innehåll för alla som spelar. Detta kan vara nya kartor (ofta tidigt i spelets livstid) eller lätta modifieringar på existerande kartor (som BF6 utannonserat) som även kommer med ett antal utmaningar och uppdrag kopplade till extra erfarenhetspoäng för att snabbare ta sig igenom säsongspasset.

Vid sidan av säsongspasset brukar man även lansera tidsbegränsade kosmetiska föremål som bara går att köpa under säsongens gång, dessa ser ofta bättre ut än föremålen i säsongspasset men har större chans att komma tillbaks i senare säsonger när utvecklarna får slut på idéer.

Kortfattat: Mekanik från Free2play-generen som EA nu systematiskt trycker in i sina 800kr-spel.

Medlem

Det fram emot de nya kartorna! Ser coola ut.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

En säsong är ett perfekt sätt att köpa nåt som du inte får tillgång till direkt utan måste spela spelet och uppnå en viss xp-nivå för att låsa upp. Helt stört att ha med i ett fullpris spel enligt min mening, lika stört i ett ftp också för den delen. Jag har betalat så ge mig mina grejer, jag går ju inte in på Ica och betalar för mat för att sen va tvungen att jonglera med äpplen i fem timmar innan matkassen kommer 🤮

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

1
Skriv svar