Battlefield 6 – se vad säsong 1 bjuder på
10 minuter gameplay från nya kartorna
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Inget som intresserar förutom nya kartor😊 BR är meh!
Tänk om de kunde ”lånat” DMZ konceptet av CoD och kört på. Snacka om vad folk skulle rusa till BF6!
DMZ? Nej fy, PvP med PvE är det värsta jag vet Sorry
Kommer försöka köra över folk med golfbilen på nya kartan i multiplayer
BR kommer inte denna säsongen ser det ut som.
Kommer försöka köra över folk med golfbilen på nya kartan i multiplayer
A man of culture I see
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
DMZ? Nej fy, PvP med PvE är det värsta jag vet Sorry
Kommer försöka köra över folk med golfbilen på nya kartan i multiplayer
BR kommer inte denna säsongen ser det ut som.
Tänkte samma sak angående BR, troligen kommer det runt Mars nästa år...
Isåfall gör dom samma sak som Activision gjorde med COD MW2019, där dom släppte Warzone (BR) cirka ett halvår efter.
OT:
Båda dessa nya kartor är välkomna, men ändå lite för "små".
Hoppas på Naval Warfare i nästa säsong och större kartor.
Inget som intresserar förutom nya kartor😊 BR är meh!
Tänk om de kunde ”lånat” DMZ konceptet av CoD och kört på. Snacka om vad folk skulle rusa till BF6!
Nog vill EA/Dice ha så många spelare som möjligt men vill inte ha den demografin inom Battlefield sfären tack så mycket.
Jag har halkat efter i online-spel, var länge sedan. Orkar någon förklara konceptet med "säsonger" i tv-spel, vad är det, vad är poängen, och varför är det en bra idé? (om det nu är det?)
*Jag vet att jag kan fråga chatgpt men jag föredrar att fråga de goda människorna på fz
"Säsonger" är ett marknadsföringsbegrepp inom "spel som tjänst"-genren där man lanserar tidsbegränsade kosmetiska föremål ofta låsta till en sekventiell linje av nivåer du får tillgång till för en fast summa. Målet är att spelare ska känna att någonting kosmetiskt "försvinner för alltid" så om de gillar vad de ser finns ett konstant undermedvetet tryck att spendera pengar i spelet.
För att krydda "säsongerna", det vill säga perioderna som de tidsbegränsade föremålen är tillgängliga, lägger man ofta till innehåll för alla som spelar. Detta kan vara nya kartor (ofta tidigt i spelets livstid) eller lätta modifieringar på existerande kartor (som BF6 utannonserat) som även kommer med ett antal utmaningar och uppdrag kopplade till extra erfarenhetspoäng för att snabbare ta sig igenom säsongspasset.
Vid sidan av säsongspasset brukar man även lansera tidsbegränsade kosmetiska föremål som bara går att köpa under säsongens gång, dessa ser ofta bättre ut än föremålen i säsongspasset men har större chans att komma tillbaks i senare säsonger när utvecklarna får slut på idéer.
Kortfattat: Mekanik från Free2play-generen som EA nu systematiskt trycker in i sina 800kr-spel.
Jag har halkat efter i online-spel, var länge sedan. Orkar någon förklara konceptet med "säsonger" i tv-spel, vad är det, vad är poängen, och varför är det en bra idé? (om det nu är det?)
*Jag vet att jag kan fråga chatgpt men jag föredrar att fråga de goda människorna på fz
En säsong är ett perfekt sätt att köpa nåt som du inte får tillgång till direkt utan måste spela spelet och uppnå en viss xp-nivå för att låsa upp. Helt stört att ha med i ett fullpris spel enligt min mening, lika stört i ett ftp också för den delen. Jag har betalat så ge mig mina grejer, jag går ju inte in på Ica och betalar för mat för att sen va tvungen att jonglera med äpplen i fem timmar innan matkassen kommer 🤮
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.