Jag önskar att Nintendo hade achievements
Jag köpte switch 2 på releasen men har bara spelat Mario Kart några timmar av switch 2 spelen, sen har jag Pokemon Legends ZA, Bravely Default, Donkey Kong, Rune Factory Guardans of Azuma som ligger inplastade, och runt 50 inålastade switch spel som jag köpt på mig under åren. Fårra året använde jsg switchen kanske 10 timmar totalt. I veckan klarade jag ut bayonetta 3.
Något i princip alla konsoler och tjänster har idag achievements eller liknande. På Xbox 360 tiden jagade jag achievements som en galning men nu ser jag det bara som statistik. Jag älskar statistik när det gäller det mesta. Speltid, valresultat, hur mycket något har sålt, hur många spelare ett spel har
Man ser vad man spelat igenom, vad man har utfört, vilket datum man gjorde det och hur många andra som gjort samma. Till exempel var det jag och typ 3 % andra som spelat ut Gungrave på normal.
Detta är något jag saknar på Switch. Switch fukar mycket smidigare än stream deck när det gäller kompabilitet, smidighet och sånär det offlinevänligare. Den har betydligt bekvämare vikt med.
I helgen velade jag ifall jag ifall jag skullr köpa Grandia hd på switch eller PC, men det är inte kompatibelt med steam deck, så det blev switch ändå. Hade det varit play anywere hade det blivit ett köp på Xbox store.
Hade ni velat att Nintendo införde någon form av achievements till Switch 2?
Håller med, vore riktigt roligt om Nintendo hoppade på det tåget och belönade spelare för vissa prestationer. Tycker det känns roligare att spela när jag blir belönad lite då och då för mina framgångar och då kan jag visa upp det också. Kan tycka det ger spel mervärde också då jag kanske inte hade tänkt på att göra vissa saker (skjut av hatten på 20 pers typ) om det inte vore för att det fanns en trophy för det. Så tycker det mestadels är positivt med dem.
Saknar dom till switch. Finns spelet till både switch och playstation så köper jag till ps av just det skälet i de flesta fall.
Faktiskt jag också! Spelar bättre och får "belöning" för spelandet så känns det roligare
Saknar dom till switch. Finns spelet till både switch och playstation så köper jag till ps av just det skälet i de flesta fall.
Faktiskt jag också! Spelar bättre och får "belöning" för spelandet så känns det roligare
Exakt samma för mig!
Jag brukar köpa spel till den plattform som har achievements. Så det är ja på frågan
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Njae, förhoppningsvis är spelet tillräckligt välgjort för att hålla mitt intresse utan massa krystade "stå på händerna och joddla medan du smeker en grå häst sensuellt längs manen". Iof HADE det varit en värdig achievement...
Men nej, kan inte påstå att jag saknar det ett dugg till Switchen. Tycker mest att det är störande och förtar en del av spelupplevelsen när jag lirar på Steam och klarar en svår boss och sen plingar det till "Grattis! Du dödade bossen" ... Ja, jag VEEET ffs. Tyst på raj, gubben i datorn 😅
Njae, förhoppningsvis är spelet tillräckligt välgjort för att hålla mitt intresse utan massa krystade "stå på händerna och joddla medan du smeker en grå häst sensuellt längs manen". Iof HADE det varit en värdig achievement...
Men nej, kan inte påstå att jag saknar det ett dugg till Switchen. Tycker mest att det är störande och förtar en del av spelupplevelsen när jag lirar på Steam och klarar en svår boss och sen plingar det till "Grattis! Du dödade bossen" ... Ja, jag VEEET ffs. Tyst på raj, gubben i datorn 😅
Satan i gatan där asgarvade jag för första gången på ett bra tag! Tack!
Jag är helt på samma spår, inget stort fan av achivements heller (fast visst ge mig den där) men tror det är mest för att hjärnan har vant sig med att ignorera skräpet.
Är alltid för valmöjligheter dock, vill många ha det så borde det finnas!
"stå på händerna och joddla medan du smeker en grå häst sensuellt längs manen".
🤣
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Tycker mest att det är störande och förtar en del av spelupplevelsen när jag lirar på Steam och klarar en svår boss och sen plingar det till "Grattis! Du dödade bossen" ... Ja, jag VEEET ffs. Tyst på raj, gubben i datorn 😅
Jag är helt på samma spår, inget stort fan av achivements heller (fast visst ge mig den där) men tror det är mest för att hjärnan har vant sig med att ignorera skräpet.
Är alltid för valmöjligheter dock, vill många ha det så borde det finnas!
Så vitt jag vet har de flesta PC-spelklienter (även konsoler?) valet att stänga av det om man inte vill se (och höra) något om det.
Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB
Så vitt jag vet har de flesta PC-spelklienter (även konsoler?) valet att stänga av det om man inte vill se (och höra) något om det.
Ja gode glad att sånt går att stänga av. Svårare att göra det samma med en fruga som älskar att jaga achivements!
Jag tycker achievements är så fascinerande.
Särskilt hur få som tar dem. Det är jättevanligt att endast 20 % av spelare har typ, om det skulle varit Mario "Mosa din första goomba"
Ja, det köps otroliga mängder spel som typ aldrig spelas. Inget jag är skyldig till dock, ofc 👀
Ja, det köps otroliga mängder spel som typ aldrig spelas. Inget jag är skyldig till dock, ofc 👀
Hmm.. är det bara att man köpt eller behöver man ha startat söelet för att räknas med?
Hmm.. är det bara att man köpt eller behöver man ha startat söelet för att räknas med?
Bra fråga! Vet inte. 🤷
Så skönt att slippa på en plattform åtminstone, har på senare år lärt mig ignorera dem bättre men herre gud vad många spel man spelat liiiite för länge bara för att jaga de där sista tråkiga achievementsen vilket dragit ned totalupplevelsen ett par snäpp. Och nej, för mig fungerar inte att stänga av notifikationer, bara vetskapen att de finns där skaver i bakhuvudet under spelets gång.