FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Arc Raiders släpps mellan BF6 och nya CoD: "Folk undrar kanske 'vad i helvete håller de på med?'"

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Arc Raiders är helt annorlunda än Cod och Battlefield. Titta på (Youtube) "Arc Raiders: An Ode To Embark Studios"(av DeadInSpenanza). Om ni vill veta mer om spelet och för dom som redan vet vad spelet handlar om.

Ja jag är inte heller riktigt med på jämförelsen med BF och COD.

Skulle jag jämföra AR med något annat är det kanske en blandning av PUBG och Division.

Medlem

Arc Raiders låg/ligger väl topp 10 på bästsäljare på Steam, och det är fortfarande inte släppt. det säger väl en del om att folk är nyfikna och taggade

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Den lanseringen gör fortfarande ont i hjärtat för det var fan helt fantastiskt det spelet.

Jupp, fortfarande det bästa spelet ingen spelade. Magiskt och misshandlat.

Medlem
Skrivet av Jiimpan:

Arc Raiders låg/ligger väl topp 10 på bästsäljare på Steam, och det är fortfarande inte släppt. det säger väl en del om att folk är nyfikna och taggade

Faktiskt till och med första plats, och det är baserat på inkomst, vilket är ganska sjukt!

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz

Medlem
Skrivet av PeterAries:

Ja jag är inte heller riktigt med på jämförelsen med BF och COD.

Skulle jag jämföra AR med något annat är det kanske en blandning av PUBG och Division.

Jag tycker att spelet påminner väldigt mycket om Vigor i grunden. Men med extra allt och temat Generation Zero I Italien. Och att det är mycket "lättare" och lättsammare än Vigor. Jag är glad att jag äntligen får spela något som liknar Vigor. För Vigor är en bra idé i grunden. Men spelet i sig är lite fattigt och enkelt. Vilket är jättebra på sitt sätt. Men jag tröttnade på det efter något år. Och det var väldigt segt att avancera i spelets season pass tyckte jag.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag tycker att spelet påminner väldigt mycket om Vigor i grunden. Men med extra allt och temat Generation Zero I Italien. Och att det är mycket "lättare" och lättsammare än Vigor. Jag är glad att jag äntligen får spela något som liknar Vigor. För Vigor är en bra idé i grunden. Men spelet i sig är lite fattigt och enkelt. Vilket är jättebra på sitt sätt. Men jag tröttnade på det efter något år. Och det var väldigt segt att avancera i spelets season pass tyckte jag.

Ah, Generation Zero är en ännu bättre jämförelse! Temat, pve och svenskutvecklat. Vigor känner jag inte till, får kolla upp.

Skärmdumpsmästare
Skrivet av Jiimpan:

Medlem

Waow, sist ja kolla låg de 10a vilket var imponerande i sig, men första plats är helt sjukt! Grymt jobbat Embark!

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

För att folk spelar olika spel men inte har oändligt med pengar. Och spel där du skjuter på andra online ligger ändå hyfsat nära varandra genremässigt. Två stora titlar släpps nu precis i närheten. Det kan vara en anledning. 😉

Få spel är som GTA, ändå undviker alla att lansera i närheten.

Well du skjuter andra i soldat också, är det nära då med?

Är enorm skillnad enligt mig iallafall på extraction shooters, "vanliga fps som cod och Battlefield" samt battle Royal. Är själv en som älskar extraction shooters, men ingen av dom är i närheten av eft och alla andra jag försökt övertala vänner att spela så har dom tröttnat efter några rundor och gått tillbaka till cod/Fortnite eller vad som nu spelar i vanliga fall.
Så oavsett när dom hade släppt så skulle resultatet förmodligen va detsamma som helldivers, otroligt populärt vid release och efter någon månader så är det en bråkdel av spelarna som är kvar då alla har gått tillbaka till dom stora tittlarna.

12
Skriv svar