Större Nintendo DS har datum

Robot
Medlem
Större Nintendo DS har datum

De borde nästan ha gjort den så stor från början, tycker ni inte?

Medlem

Får hoppas de uppdaterar grafiken iaf på nyare spel, den är snudd på pixlig i vanliga fall och då blir det knappast bättre på en större skärm. Dock tycker jag det är bra att de släpper en XL-version, den gamla har snudd på små skärmar...

Medlem

Då kan man tänka sig att köpa denna i så fall eftersom jag inte har nån DS än.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Hade en DS Lite för ett bra tag sedan... och har varit sugen på att skaffa en igen ända sedan jag sålde den. xD

Kanske får bli o skaffa en sådan där.

Medlem

undra vad den lär kosta bara

DSi kostar ju drygt 2100kr


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Ser ju riktigt bra ut. Kanske får ha en sån här för när man vill spela hemma och ta med sig den gamla när man ska ut och resa

/ LordDaimos

Medlem

Jag nöjer mig dock med min vanliga DSi, saken skall ju dessutom kunna rymmas i böxfickan utan att man får sitta sidledes!

EDIT: Måste ju dock nästan instämma med Lord Daimos och kanske köra med XL hemma och lillen när man färdas. Så slipper man kramp i fingrarna på muggen...


signatur
Medlem

Inte släppt i Europa ännu?

Då kan jag meddela er hemma om att knapparna (A B X Y, L R och D pad) på LL är lika stora som på DSi. Var lite av ett minus för min del, hade gärna sett lite större knappar.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

undra vad den lär kosta bara

DSi kostar ju drygt 2100kr

DS Lite borde väl fasas ut? Och ersättas av denna nya modell och DSi? Samtidigt med en prissänkning på DSi. Iallafall framöver...

Medlem

nu får ni ge er nintendo! nästa gång släpps väl en ds enbart med bättre högtalare

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Dinskugga:

undra vad den lär kosta bara

DSi kostar ju drygt 2100kr

DS Lite borde väl fasas ut? Och ersättas av denna nya modell och DSi? Samtidigt med en prissänkning på DSi. Iallafall framöver...

Hur blir det då med gba-porten?

Medlem

kan de inte bara lägga ned med att släppa nya designer på samma sak hela tiden...släpp en ny konsol istället (psp 2 , DS 2)

Medlem

äntligen större skärm. inte för att jag nog köper en DS men såg mer lovande ut om jag personligen skulle vara sugen på ny bärbar istället för min psp

Medlem

"...i övrigt fungerar den likadant som de gamla DS-konsolerna"

Om jag inte ser helt fel på den uppförstorade bilden, så är det en ansiktskamera placerad vid micken XL, medan gamla DS saknar kamera där.
Har tidigare DS haft en kamera riktad mot användaren?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

vem köper ds längre??


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av Samurai237:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Dinskugga:

undra vad den lär kosta bara

DSi kostar ju drygt 2100kr

DS Lite borde väl fasas ut? Och ersättas av denna nya modell och DSi? Samtidigt med en prissänkning på DSi. Iallafall framöver...

Hur blir det då med gba-porten?

Man kan väl inte hålla på med bakåtkompatibilitet hela tiden? GameBoy Advance är ju en numera föråldrad plattform.

Medlem

Nintendo är sådana pajasar, kan de inte släppa en DS med högre upplösning i stället för att hålla på och trolla med samma gamla skit. Sedan, vad är detta med att man måste göra saker runda, DSL ser as nice ut, den är kantig, samma som med Wiin.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Om folk är intresserade av den här kanske de redan vet det, men för säkerhets skull kan det vara värt att förtydliga att skärmen bara har blivit större, de har inte ökat upplösningen eller lagt in mer kraft i den (iaf inte mer än DSI har som är snäppet kraftigare än DSL).

De gör den här versionen enbart för att rikta sig mot äldre personer som inte orkar anstränga ögonen så mycket på en liten skärm.

Men snygg är den, gillar inte utseendet på DSI men färgerna och formen på den här är hart när i klass med DSL.

Skrivet av HYBRiS:

"...i övrigt fungerar den likadant som de gamla DS-konsolerna"

Om jag inte ser helt fel på den uppförstorade bilden, så är det en ansiktskamera placerad vid micken XL, medan gamla DS saknar kamera där.
Har tidigare DS haft en kamera riktad mot användaren?

Jag vet inte om den sitter på precis samma ställe, men vanliga DSI har en kamera riktad mot användaren.

Medlem

Äh jag väntar tills DSi XXL Super Plus kommer istället

Medlem

Den står överst på min Leksaker Att Köpa-lista.


signatur
Medlem

ser fränt ut men skulle aldrig få tanken på att köpa något Ds stort som litet


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

1
Skriv svar