2K Boston blir återigen Irrational Games

Robot
Medlem
2K Boston blir återigen Irrational Games

Det är bäst att de lever upp till namnet nu.

Inaktiv

Irrational Games låter så vanligt... tyvärr.

2K Boston är epic


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Wihow toppen:D


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

System Shock 3 please?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

System Shock 3 please?

EA äger ju rättigheterna till System Shock så det är inget Irrational Games kan göra något åt. Det var ju därför de gjorde Bioshock istället.

När EA först började prata om Dead Space för några år sedan så hoppades jag att det skulle bli ett nytt System Shock, men icke. Blev mindre och mindre intresserad av spelet ju mer information de släppte om det.

Inaktiv

Looking Glass Studios, det namnet är nostalgi för mig.

Medlem

coolt!, tyckte det var så idiotisk att dom bytte namn till något så opersonligt som "2k boston"


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Bra, 2k Boston var så intetsägande, en av alla studios i 2k-djungeln.

Medlem

Då kanske man kan hoppas det dyker upp ett nytt SWAT spel också

Medlem
Skrivet av Buio:

Looking Glass Studios, det namnet är nostalgi för mig.


Word på det.

Medlem
Skrivet av Buio:

Looking Glass Studios, det namnet är nostalgi för mig.

Kan bara hålla med.

Fast hur som haver, Irrational Games är så mycket bättre och "personligare" än 2K Boston. Dumt val att ändra ifrån början. Nog för att en utvecklare är uppköpt, men eftersom de olika företagen sviktar i kvalité håller man bättre reda på var ens favoriter håller hus med ett specifikare namn. Vilket jag kan uppskatta.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Buio:

Looking Glass Studios, det namnet är nostalgi för mig.

Instämmer, dock inte samma studio även om Ken Levine och några till började där.

Tycker Irrational Games är nästan lika starkt, speciellt med tanke på att de med lite assistans från LGS skapade det magiska System Shock 2!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

System Shock 3 please?

EA äger ju rättigheterna till System Shock så det är inget Irrational Games kan göra något åt. Det var ju därför de gjorde Bioshock istället.

När EA först började prata om Dead Space för några år sedan så hoppades jag att det skulle bli ett nytt System Shock, men icke. Blev mindre och mindre intresserad av spelet ju mer information de släppte om det.

Hoppas hoppas på ett SS3 iaf! hehe

Vem vet, att ha haft 2K Boston som namn kanske var en nagel för mycket i ögat på EA och att de nu med sitt gamla namn får en större chans att driva igenom nått. Vem vet, hoppas kan man.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mr.T:

Då kanske man kan hoppas det dyker upp ett nytt SWAT spel också

Ja, precis! Har längtat efter ett nytt bra Lanspel länge nu!

Inaktiv
Skrivet av jonis:

Instämmer, dock inte samma studio även om Ken Levine och några till började där.

Tycker Irrational Games är nästan lika starkt, speciellt med tanke på att de med lite assistans från LGS skapade det magiska System Shock 2!

Jodå de är en bra studio, och några av de som försvann från LGS började på Irrational för länge sen.

Jag har finfina spelminnen från LGS utöver System Shock. Ultima Underworld 1 och 2, Thief 1 och 2 och Terra Nova. Det är gamla klassiker det. Kanske inte så mycket Terra Nova, då den sålde dåligt och delvis gjorde att studion fick ekonomiska problem. Men jag älskade det spelet, så grymt bra. Har kvar boxen på vinden, när det gäller SS och SS2 står de i bokhyllan fortfarande.

1
Skriv svar