00-talets viktigaste spel

Robot
Medlem
Dessa är 00-talets viktigaste spel

Deus Ex och BF42 på listan, HELT RÄTT!

Deus Ex rullade inge vidare på min maskin back in the days, vilket ledde till att spelet lades på hyllan och plockades plötsligt fram förra året och jag lirade mer eller mindre igenom hela spelet.. 9 år gammalt men ack så mycket bättre och roligare än de nya spel som släpps idag! Underbart!

Medlem

Battlefield 2 saknar jag eftersom jag anser det vara bättre och mer komplett än Bf1942 men på andra sidan så var ju Bf1942 först.

Skulle vilja slå ett slag för Crysis oxå mest med tanke på grafiken som höjde ribban ganska högt i spel världen, tror inte det ha kommit ut ett spel ännu som slår grafiken i det och då är det ju snart 3år gammalt!

Counter Strike lirar jag int och inte heller WoW men man kan inte bortse från vad de spelen har gjort, helt rätt att dom är med!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Kan bara instämma i vad Katana säger och lägga till att gtaIII och ICO är väl valda även de.
BF2 hör inte hemma här, snyggare men nerdummat. De gjorde ju för fan RAMPER och annat för fordon på banorna när bf1942 fick sina trick från spelarnas testande av gränser.

Medlem

Ja,håller med, BF42, Deus Ex (minns hur jag o några vänner diskuterade vilket spel som var bäst Deus EX eller Max Payne) och GTA III väcker gamla goda minnen. Halo var intressant när det kom, men tyvärr fastnade jag själv aldrig riktigt för det spelet.

Medlem

battlefield1942:heart: det var det spelet som fick in mig i (riktiga) spelvärlden jag har suttit dygn med det plockar fortfarande fram det någon gång i månaden jag tycker alla borde köpa det rätt bra grafik och billigt 50-100kr och det behövs inte en bra dator för det:) och det är kul:up:

Medlem

Riktigt bra val av spel. Nostalgitripp!

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Battlefield 2 saknar jag eftersom jag anser det vara bättre och mer komplett än Bf1942 men på andra sidan så var ju Bf1942 först.

Skulle vilja slå ett slag för Crysis oxå mest med tanke på grafiken som höjde ribban ganska högt i spel världen, tror inte det ha kommit ut ett spel ännu som slår grafiken i det och då är det ju snart 3år gammalt!

Counter Strike lirar jag int och inte heller WoW men man kan inte bortse från vad de spelen har gjort, helt rätt att dom är med!

Ett spel är i mina ögon allt annat än viktigt när det enda det har att komma med är antalet polygoner.

Medlem

Saknar personligen Max Payne


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Bra lista grabbar.

Slår ett slag för AvP2 dock. Multiplayer när det är som allra mest bäst.

Medlem

Det enda spel jag är lite tveksam till är HL2. Ett stort och viktigt spel, ingen tvekan om det. Men så här i retrospet; var det så nyskapande igentligen? Jag tyckte det var ett alldeles för linjärt spel med samma gamla story och spelsätt som man hade sett i 10 år innan.

HL2 var långt ifrån det första spelet som släpptes i episoder, inte ens det första FPS (Sin var ju t.ex före).

Vet inte riktigt vad ni syftar på med "karaktärsgalleri"? Jag tycker inte HL2 skapade några som helst intressanta karaktärer? Visst, Gordon är numera en känd figur, men dels upplevs han inte som någon speciellt intressant karaktär (snarare så att man förknippar honom med ett bra/populärt spel) och dels så introducerades han ju i HL1.

Visst, HL2 gav oss Steam och det var ju en stor händelse. Men man kan fråga sig om det var så lyckat från oss konsumenters sida?

//LD

Medlem

Aah dues ex, bf1942, good old times, good old games ^^, det var dessa spel som satte ribban, 99% av allt som kommer ut idag är nerdummad dynga, vilket är synd.. men det är väl så när ett "underground"-intresse går till mainstreem. ;\


signatur

Retro.

Inaktiv
Medlem

Jag fällde en liten tår av lycka när jag såg BF1942 på listan. Det finns än idag inget spel som håller samma plats i mitt gamerhjärta. En väloljad och mogen scen med seriösa strider och taktiska upplägg med ATC före match

BF2 har verkligen inget på listan att göra nej. Snacka om att ta ett bra koncept och trycka ner det i skiten. BF2 var DICE version som skulle passa CS-folket. Brrrrr. Totalt nerdummat.

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Det enda spel jag är lite tveksam till är HL2. Ett stort och viktigt spel, ingen tvekan om det. Men så här i retrospet; var det så nyskapande igentligen? Jag tyckte det var ett alldeles för linjärt spel med samma gamla story och spelsätt som man hade sett i 10 år innan.

HL2 var långt ifrån det första spelet som släpptes i episoder, inte ens det första FPS (Sin var ju t.ex före).

Vet inte riktigt vad ni syftar på med "karaktärsgalleri"? Jag tycker inte HL2 skapade några som helst intressanta karaktärer? Visst, Gordon är numera en känd figur, men dels upplevs han inte som någon speciellt intressant karaktär (snarare så att man förknippar honom med ett bra/populärt spel) och dels så introducerades han ju i HL1.

Visst, HL2 gav oss Steam och det var ju en stor händelse. Men man kan fråga sig om det var så lyckat från oss konsumenters sida?

//LD

Kan inte annat än hålla med där med HL2, det var inget speciellt spel i sig, de tog bort för mycket från det och de extremt uppenbara hålfyllande fordonsbanorna gjorde det bara värre.

Och det gav väl visserligen mer folk notis om steam, men steam var på gång ett bra tag innan.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Mycket bra lista. Personligen saknar jag väl Shogun eller Rome Total War, fast den serien har väl kanske inte lämnat ett lika stort avtryck som WoW och The Sims.

Battlefield 1942 och Half-Life 2 är goa iaf

Medlem

Tyckte listan såg bra ut, men jag saknade Diablo 2

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Saknar personligen Max Payne

Instämmer, men annars en jäkligt bra lista! Kände direkt igen mig i GTA3. "Alla kände det", det är nog en känsla jag bara kan önska att få uppleva igen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Lord Darkness:

Det enda spel jag är lite tveksam till är HL2. Ett stort och viktigt spel, ingen tvekan om det. Men så här i retrospet; var det så nyskapande igentligen? Jag tyckte det var ett alldeles för linjärt spel med samma gamla story och spelsätt som man hade sett i 10 år innan.

HL2 var långt ifrån det första spelet som släpptes i episoder, inte ens det första FPS (Sin var ju t.ex före).

Vet inte riktigt vad ni syftar på med "karaktärsgalleri"? Jag tycker inte HL2 skapade några som helst intressanta karaktärer? Visst, Gordon är numera en känd figur, men dels upplevs han inte som någon speciellt intressant karaktär (snarare så att man förknippar honom med ett bra/populärt spel) och dels så introducerades han ju i HL1.

Visst, HL2 gav oss Steam och det var ju en stor händelse. Men man kan fråga sig om det var så lyckat från oss konsumenters sida?

//LD

Kan inte annat än hålla med där med HL2, det var inget speciellt spel i sig, de tog bort för mycket från det och de extremt uppenbara hålfyllande fordonsbanorna gjorde det bara värre.

Och det gav väl visserligen mer folk notis om steam, men steam var på gång ett bra tag innan.

+1

Tycker inte det är ett av 00-talets viktigaste spel. Utan HL2 hade antagligen spelvärlden sett ut precis som den gör nu. Visst kanske fysikmotorn och grafiken var revolutionerande. Men grafiken blir alltid bättre med tiden. Det är helt enkelt bara en fråga om tid tills vi har nästintill fotorealistiska spel.

Däremot är nytänkande något som kan dröja. Vore det inte för t.ex. Counter strike så hade ju antagligen dedikerade servrar varit mindre populärt idag = viktigt.

Det är självklart ett av 00-talets BÄSTA spel. Men jag är väldigt tveksam till att det är ett av 00-talets VIKTIGASTE spel.

Medlem

Att Deus Ex är med men inte Thief är trams.

Medlem

"Kan bortåt 12 miljoner betalande spelare ha fel?"

Ja.

Medlem
Citat:

Battlefield 1942 har en given plats på den här listan, allt annat vore grovt tjänstefel.

Några sannare ord har knappast skrivits.

Medlem

Är ett stort fan av HL2, men det hör inte hemma här, precis som Lord Darkness säger!

Inaktiv

Gjorde en egen sån här lista för en par vecka sen.

20-11
http://www.youtube.com/watch?v=6eIHrmWvmTg

10-1
http://www.youtube.com/watch?v=xhD2w0AMb6M


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

"Deus Ex" ligger på listan över spel som ska liras och det här bekräftar ju än en gång varför jag måste lira det.

Lirade klart "Indigo Prophecy" igår och det borde ha varit ett viktigt spel för det här decenniet. Riktigt unik känsla men kanske QTE:ade det bort sig själv :). Men helt klart något alla singleplayer-gamers borde ha lirat innan man blir nergrävd eller utspridd.

Medlem

GTA 3 var det häftigaste spelet jag någonsin sätt när det släptes

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Tyckte listan såg bra ut, men jag saknade Diablo 2


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Elmoth:

Battlefield 2 saknar jag eftersom jag anser det vara bättre och mer komplett än Bf1942 men på andra sidan så var ju Bf1942 först.

Skulle vilja slå ett slag för Crysis oxå mest med tanke på grafiken som höjde ribban ganska högt i spel världen, tror inte det ha kommit ut ett spel ännu som slår grafiken i det och då är det ju snart 3år gammalt!

Counter Strike lirar jag int och inte heller WoW men man kan inte bortse från vad de spelen har gjort, helt rätt att dom är med!

Ett spel är i mina ögon allt annat än viktigt när det enda det har att komma med är antalet polygoner.

Kan så vara men det är sådana spel som driver tekniken frammåt!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Metal Gear Solid 2 skulle jag nog vilja trycka in med. Hur många spel har inte kopierat Snakes väggsmygande och rundtittning av hörn? För att inte säga överdrivna filmsekvenser som numera plågar de flesta spel. ;P

Inaktiv

Nått som jag saknar i listan e ju Age of Empire.

Skriv svar