Spel tillåter virtuella krigsbrott?

Medlem

Kanske ska ta och bry sig om den riktiga världen istället för den virtuella? Om det nu ens finns en

Medlem

flygplans scenen så dör även karaktären man är i slutet, eller blir skjuten ialla fall.

Medlem

Bra att någon tar upp frågan.
Spelvåld ska tåla lite närgången granskning.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jaha hur är det med alla bilspel där man kör som vårdslösa dårar och krockar på allt och alla man kan se? Destruction derby spel, ska det också stoppas? Folk kan ju få för sig att krocka med alla som finns på gatan

Att förbjuda spel är bara riktigt jävla kränkande för yttrande friheten, man skapar ett spel där man skjuter och har kul med sina motspelare, det är i alla fall därför jag spelar-

De kan ju förbjuda alla vålds
Filmer,Böcker,Talböcker,kampsporter,Leksaker,hobbys och ja allt som kan förknippas med lite vålds innehåll...

Jag tycker de ska börja förbjuda alla vapen som folk äger istället och ta in allt de hittar, iställer föratt klampa in som poliser och sätta stopp för allt som vi vanliga människor tycker är kul som inte skada en ända jävla kotte..

Inaktiv

Uppenbarligen har människorna som gjort denna undersökning inte mycket till liv. Hur kan man ens orka bry sig?


signatur

The world is not going to end. It has already ended.

Medlem

Meningen med spel (till stor del iaf) tycker jag är att man kan göra så mycket saker man bara skulle kunna drömma om att göra i verkligheten/aldrig vara så dum att göra.

Inaktiv

En 3d modell har inte mänskliga rättigheter. Finns väl värre saker att klaga på än något så harmlöst som spel.

Medlem

Det finns inga regler i krig. Tortyr, civila offer och destruktiva, inhumana vapen kommer alltid att existera. Visst i filmer och annan underhållning kanske inte allt stämmer till 100% procent men de ska fan inte tro att de följer Genévekonventionen till punkt och pricka i stridens hetta. Jugoslavien, WW2, Vietnam, Irak bara för att nämna några under 1900-talet.

Medlem

"Att spelarna tillåts göra i princip vad som helst i spelen sänder enligt mänskliga rättighets-organisationerna ett felaktigt budskap om hur riktiga krig fungerar och om vad som är acceptabelt i en verklig krigssituation."

Det är så "riktiga" krig fungerar. Genèvekonventionerna och andra "regler" om hur man ska agera i krig följs inte alltid, tyvärr. Regler i krig är en fin tanke men svårt att uppnå då det är just krig.


signatur

The king stays king.

Inaktiv

Av att läsa det som skrivit har jag upptäckt att vi behöver mer sånt härrnt. Spelare är de enda som inte verkar fatta att allting påverkar dem. Kanske borde man införa någon slags kurs i psykiologi på köpet av varje PS3 sponsrat att staten. Här finns nämligen allvarliga brister. Det är tredje gången idag jag ertappar CoD spelare med att vara helt efterblivna.
1. På bildlektionen när de börja snacka om hur mycket videominne som behövdes för att spela CoD och andra PC spel
2. Här på forumet där de inte insåg att torsk 6 var trosk 5 i nyförpackning
3. This

Det här spelet är ett hot mot intelligensen i samhället.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Nestor:

Bra att någon tar upp frågan.
Spelvåld ska tåla lite närgången granskning.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Av att läsa det som skrivit har jag upptäckt att vi behöver mer sånt härrnt. Spelare är de enda som inte verkar fatta att allting påverkar dem.

+1

Medlem

Jag inser att det kommer ligga en de korkad ironi i mitt inlägg, men ibland önskar jag smärta och död år de som kontinuerligt pratar mot våld i filmer och spel...

Medlem

Men fyfan vem bryr sig? Jädra retards, det e ju inte så att jag tror att jag kan hoppa från ett hus för det kan man i tf2. De låter ju som de tror att världen består av extremt lättpåverkade idioter :/


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Medlem

hahahaha....omg...så sjukt


signatur

Hunch

Inaktiv
Skrivet av almblad:

Kan jag gå ut och våldta små 10-åring i IRL ??? Nej just de därför spelar vi spel....

Om det hade varit lagligt så hade det varit andra bullar ))))))

Spelar du spel där man kan våldta 10-åringar? Hoppas det inte är en simulator bara...


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Inaktiv
Skrivet av CornKing:

Men fyfan vem bryr sig? Jädra retards, det e ju inte så att jag tror att jag kan hoppa från ett hus för det kan man i tf2. De låter ju som de tror att världen består av extremt lättpåverkade idioter :/

Det ju just sådant som censur till stor del bygger på. Tanken att man måste censurera för att hela världen är fylld av lättpåverkade idioter, tycker det är rakt sagt förolämpande att dom tycker vi är för dumma för att kunna se skillnad på spel/film/annat och verklighet.

Medlem

Jag tycker det är fint att sådanna organisationer kan få lite gratis press med detta. Just nu så verkar det ju vara det mest omtalade så därför uttaler dom sig så.
Smart.

Och självklart så påverkas vi av de film vi ser, den litteratur vi läser och dom spel vi spelar.
Desensitizing är ett välkänt och väldokumenterat sätt att flytta folks gränser. Om ni inte tror mig så ta ett titt på vad man för kanske 25 år sen ansåg vara grovt våld på film. Och jämför det med dagens.

Medlem

Suck.....
Så länge som det är underhållande så bryr jag mig inte vad man gör i spelet.
Jag tyckte att det var underhållande att gå runt och skjuta civila på flygplatsen i MW:2.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Om man läser en bok där huvukaraktären deltar i ett massmord så är det tydligen OK. Det är ju finkultur!

Men om man spelar ett spel så går det icket, nej nej!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag tycker många av er reagerar fel på detta. De kastar sig inte över spelindustrin och tycker att spelen ska förbjudas som så många riktiga rövhål har gjort tidigare. Jag tycker deras kritik är legit och de uppmuntrar spelmakare att göra något åt det.

Hade jag varit spelmakare hade jag gjort såhär i mitt krigs-FPS : Man kan skjuta civila precis som vanligt, man skulle dessutom t.o.m. få achievementen War Criminal tillsammans med en Unlockable File. Filen som man låser upp är en kopia av vad där nu än finns för lag emot att skjuta oskyldiga civila i krig. Jag tror nog många gamers hade varit lite nyfikna på ett sådant dokument...

...och ni kan fortsätta döda civila ändå... taaa-daaaa!

Medlem

å nu till frågan. Dom måste ha nått fel i skallen allså! det e såna dära vänster flumare som sitter å hittar på sånt här skit! sen e det upp till föräldrarna att kolla va kidsen köper för spel, sen e det ju åldersgräns på dom ochså. Men dom flesta föräldrar vet inte ett skit va deras ungar gör framför datorn, när ungarna stänger in sig!

jag själv tycker om å ha frihet å göra vad jag vill i ett spel,!

Medlem
Skrivet av robineng:

tycker det är rakt sagt förolämpande att dom tycker vi är för dumma för att kunna se skillnad på spel/film/annat och verklighet.

Tror att de är framförallt upprörda över scener med innehåll som faktiskt är mycket känsligt och som händer och kan hända runtom världen vilket de tycker är väldigt onödigt då väldigt många människor runt om i världen lider pga terror attacker och dylikt.
Där har de en poäng då det är rätt respektlöst att människor i västvärlden använder det som underhållning.

Jag ser problemet här och förstår varför de reagerar som de gör men har egentligen inget problem med det då det just är ett spel. Lider väl lite av dubbelmoral antar jag.


signatur

The king stays king.

Medlem

kör på nöjet istället!

Medlem
Skrivet av Soulless:

"jobba hårdare för att påminna spelarna om den verkliga världens begränsningar"

Vilka begränsningar? De som tillåter privatanställda personer att resa till irak och döda oskyldiga människor för 4000kr/dag och sen åka hem utan åtal eller påföljd?

De som tillåter folk att hugga händer och fötter av andra för att statuera exempel för de övriga och sålunda tillfredsställa västvärldens smak av smycken och skrytmode?

De som tillåter folk att spränga civila, oskyldiga barn i luften med högteknologiska precisionsbomber såväl som hemmabyggda bälten?

Jag visste inget om dessa begränsningar och önskar någon berättar detta för resten av världen så de slutar med dumheterna.

4000/per dag, kanske dags att signa upp sig hos blackwater


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

för i helvete vad dom gnäller

Inaktiv

"Att spelarna tillåts göra i princip vad som helst i spelen sänder enligt mänskliga rättighets-organisationerna ett felaktigt budskap om hur riktiga krig fungerar och om vad som är acceptabelt i en verklig krigssituation."

Haha, felaktigt budskap om riktigt krig. Alla krig följer inte krigsreglerna, allt är inte svart och vitt. Världen är sjuk, spelen gör oss knappast sjukare.

Medlem

Bibeln innehållet också folkmord och en rad andra snaskiga saker som folk har som religiös grund dessutom, min historiebok jag hade i skolan innehöll detaljerad information om hur Hitler kom till makten i Tyskland ungefär samma sak egentligen då ju bibeln är en historiskt korrekt bok eller hur?
Schack innehåller torn som våldtar drottningar, löpare som torterar kungar och bönder som slaktas i mängder, fia med knuff är också ett väldigt suspekt spel...
Som med det mesta andra idioter, man vill sticka ut och synas det är väl det som de hela handlar om egentligen.

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Bibeln innehållet också folkmord och en rad andra snaskiga saker som folk har som religiös grund dessutom, min historiebok jag hade i skolan innehöll detaljerad information om hur Hitler kom till makten i Tyskland ungefär samma sak egentligen då ju bibeln är en historiskt korrekt bok eller hur?
Schack innehåller torn som våldtar drottningar, löpare som torterar kungar och bönder som slaktas i mängder, fia med knuff är också ett väldigt suspekt spel...
Som med det mesta andra idioter, man vill sticka ut och synas det är väl det som de hela handlar om egentligen.

Haha, jag tror aldrig jag kommer se på Fia med knuff med samma ögon igen

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Som med det mesta andra idioter, man vill sticka ut och synas det är väl det som de hela handlar om egentligen.

Tror du verkligen det? Har du samma syn på Amnesty, rädda barnen eller cancerfonderna? Folk som bara vill ha uppmärksamhet? Haha jadu
Förövrigt ett väldigt irrelevant inlägg om man läser nyheten.


signatur

The king stays king.

Medlem

Tycker budskapet är ganska tydligt i MW2.. vad du än gör så blir du fuckad ändå. Spela på normal svårighet så dör du garanterat ett par gånger på varje bana, plus att storyn är ju ganska brutal mot vissa av sina hjältar som man spelar ^^

Med såna bovar så vågar då inte jag bli storskurk och mucka med folk

Skriv svar