Windows 7 och DirectX 11

Medlem
Medlem

Jag kör fortfarande med Win 7 beta build 7100 och har inte upplevt några problem. Lär få lov att uppgradera till Win 7 under julledigheten.

Medlem

fick det för 150 spänn så jag ska inte klaga:p men annars tycker jag att det är som Vista, fast aningen snabbare


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Skulle tänka mig och köpa Win7 snart, men Alina säljer ju enbart den svenska versionen vilket är ett skämt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Windows XP blir det ett tag tag framöver tills jag köper ny dator nästa år. Då blir det Win 7 på samma gång.

Fungerar alla spel på Win 7??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag är supernöjd!

Medlem
Skrivet av Remus:

Windows XP blir det ett tag tag framöver tills jag köper ny dator nästa år. Då blir det Win 7 på samma gång.

Fungerar alla spel på Win 7??

Fungerar dom med XP och Vista, så funderar dom garanterat med Win7.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Remus:

Windows XP blir det ett tag tag framöver tills jag köper ny dator nästa år. Då blir det Win 7 på samma gång.

Fungerar alla spel på Win 7??

just det, man har ju hört en del som har vista att det kan va knepigt med drivisar å så...

Medlem

Windows 7 är verkligen en stor förbättring av Microsofts operativsystem.
Vad jag tycker är lustigt dock är hur de, innan ett annat alternativ finns tillgängligt, förnekar svagheterna och nackdelarna med sitt operativ (tänker på Vista). Kom ihåg hur Vista lades fram som det bästa som någonsin hänt datorvärlden och spelvärlden typ. Ungefär som de gör just nu med Windows 7. Den här gången verkar det vara befogat iaf så här långt. Återstår att testa ett DX11-spel för att vara helt säker..

Medlem

Äh inget jag kommer lägga mina pengar på än. Är supernöjd med mitt Vista 64bits. 8)


signatur
Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av Snake:

Att jämföra 64 vs 32 bitars OS är inte helt rättvisande även om det är 32 bitars applikationer som används.

Det intressanta i sammanhanget är inte hur mycket RAM själva operativsystemet kan hantera, utan hur mycket RAM som kan tilldelas per applikation:

32 bitars: 2GB (3GB med PAE switch)
64 bitars: 4GB

Källa:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(VS.85).aspx

Fast detta gäller bara för processer som har länkflaggan IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE satt, annars får varje 32-bit process bara 2GB ändå, oavsett om man kör 32-bit eller 64-bit Windows.

Helt korrekt, vilket länken också visade.

64 bitars OSet har också den fördelen att med rätt mängd RAM kan flera program sessioner få vardera 2GB, vilket ju är en klar fördel. Fast off topic i detta sammanhanget.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av Snake:

Att jämföra 64 vs 32 bitars OS är inte helt rättvisande även om det är 32 bitars applikationer som används.

Det intressanta i sammanhanget är inte hur mycket RAM själva operativsystemet kan hantera, utan hur mycket RAM som kan tilldelas per applikation:

32 bitars: 2GB (3GB med PAE switch)
64 bitars: 4GB

Källa:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(VS.85).aspx

Fast detta gäller bara för processer som har länkflaggan IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE satt, annars får varje 32-bit process bara 2GB ändå, oavsett om man kör 32-bit eller 64-bit Windows.

Helt korrekt, vilket länken också visade.

64 bitars OSet har också den fördelen att med rätt mängd RAM kan flera program sessioner få vardera 2GB, vilket ju är en klar fördel. Fast off topic i detta sammanhanget.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Var det en uträknad grej från MS eller ?
Först lura folk att skaffa Vista som tydligen är dåligt ?

Och sen är folk mer eller mindre i behov att skaffa nåt som funkar bra, å hej å hoppsan, vi har ju ett nytt färdigt operativsystem som ligger och väntar här på er kära Vista ägare.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Windows_Family_Tree.svg

95, NT, 98, 98 SE, ME, 2000 sen något år senare så blev de XP.
Vista är ett undantag - ett svart får som tog längre tid att utveckla.

Jag tror att Microsoft missbedömde hur de "små skillnaderna" skulle ge för rykte. Då datorer mer och mer går till massan och ska vara casual.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Satt på WinXP 32-bits innan. Köpte Win 7 Pro 64-bit (engelsk) och har inte ångrat köpet 1 sekund.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Sitter fortfarande på RC:n eftersom jag inte har råd med det riktiga. Fenomenalt OS är det i alla fall. Och nu efter att man har vant sig med jumplists, aero peak och aero snap så kan jag inte gå tillbaka till Vista längre

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Känns lite som att recensionen säger att Vista suger, vilket vi redan visste.
Skulle velat läsa mer om XP vs W7.

Precis, att uppgrade till W7 om man sitter på vista är en självklarhet och det fick vi svar på ganska snabbt då W7 kom ut på marknaden.

Men om man ska ha XP eller W7 är en annan fråga.

Medlem

Blir väl att skaffa lite längre fram.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Tpiom:

Skulle tänka mig och köpa Win7 snart, men Alina säljer ju enbart den svenska versionen vilket är ett skämt.

Varför är den ett skämt?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Serious Sam:

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Microsoft är tillbaka i sin vanliga takt nu. Gapet mellan Vista och XP är enormt jämför med tidigare operativsystem.

Medlem

ärsch, jag är nöjd med vista

Medlem

Undrar om alla som försvarat Vista med näbbar och klog och sagt att vi som klagat på vista och fortsatte köra XP var bakåtsträvare och inte fattade nått fortfarande tycker vista var så bra... när t.o.m MS erkänner att vista inte var bra nog som uppföljare till XP :evil:

W7 är vad MS påstod att Vista var när det släpptes, dom har gjort om och gjort rätt.
Tack vara alla som inte höll käft och krävde mer?

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Serious Sam:

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Microsoft är tillbaka i sin vanliga takt nu. Gapet mellan Vista och XP är enormt jämför med tidigare operativsystem.

Det tror inte jag, steget mellan Vista och W7 är inget att sia framtiden efter, dom kom nog rätt snart efter Vista releasen på att det inte dög och fick skynda sig att göra en bättre produkt för att inte tappa status helt.

Skrivet av Tpiom:

Skulle tänka mig och köpa Win7 snart, men Alina säljer ju enbart den svenska versionen vilket är ett skämt.

Köper du Pro versionen kan du ladda ner vilka språk du vill ifrån Windows update.

Medlem

Fick mitt W7 64-bitar gratis via MSDNAA tack för att ni tänker på oss små fattiga studenter Microsoft

För övrigt kört W7 sedan Build 7000, alltid funkat kalas, och även den färdiga versionen levde upp till förväntningarna.

Mycket härligt OS

Medlem

Mycket bra operativ! Speciellt då jag fick det gratis.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tanken är att släppa ny OS var tredje år... d v s Win8 2012! Och det är redan bekräftat btw.... Så var det för, men Vista utveckling blev fördröjt därför halkade MS av sin plan att släppa OS /3 år...

Inaktiv
Skrivet av Serious Sam:

Ska MS släppa nytt operativsystem varje år nudå eller ?
Känns nästan så iaf med tanke på hur tätt det är mellan Vista och det Windows 7.

Var 3:e år. Var inte så svårt att kolla upp (om man inte visste det).

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Tpiom:

Skulle tänka mig och köpa Win7 snart, men Alina säljer ju enbart den svenska versionen vilket är ett skämt.

Varför är den ett skämt?

För att man lär sig bättre engelska om man använder den engelska versionen, samt är det lättare att följa/göra guider för andra på internet.

Språket är dessutom tuffare

Skrivet av noxi:

Köper du Pro versionen kan du ladda ner vilka språk du vill ifrån Windows update.

Så bra. Då blir det ett köp snart då!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av noxi:

Undrar om alla som försvarat Vista med näbbar och klog och sagt att vi som klagat på vista och fortsatte köra XP var bakåtsträvare och inte fattade nått fortfarande tycker vista var så bra... när t.o.m MS erkänner att vista inte var bra nog som uppföljare till XP :evil:

W7 är vad MS påstod att Vista var när det släpptes, dom har gjort om och gjort rätt.
Tack vara alla som inte höll käft och krävde mer?

Det tror inte jag, steget mellan Vista och W7 är inget att sia framtiden efter, dom kom nog rätt snart efter Vista releasen på att det inte dög och fick skynda sig att göra en bättre produkt för att inte tappa status helt.

Köper du Pro versionen kan du ladda ner vilka språk du vill ifrån Windows update.

Vad ska dom annars säga? Dom är ju tillskillnad från "folk" smarta, dom går med strömmen och dissar Vista för att 7 ska framstå som en bättre produkt. Om dom hade sagt att Vista va ett bra OS hade det ju bara blivit ett jävla liv.

Om inte alla hade gnällt hade vi troligtvis bara behövt vänta ett par år(från idag dvs) innan ett helt nytt OS hade dykt upp. Nu får vi nöja oss med ett något förbättrat Vista.

Windows 7 laserades enbart för att Vista säljer dåligt. Folk har lärt sig att Vista suger. Microsoft behövde något nytt.

Sen är det väl allmänt känt att 8 av 10 som hatar Vista inte kan säga VARFÖR dom gör det.

Medlem

På en dator med Core 2 Duo 2,4 Ghz 3 GB RAM och Nvidia 8800 GTS 640 MB är skillnaden mellan XP och Vista/Win 7 stor enligt mig.

Crysis laggar mycket mer med DX 10 påslaget , nästan ospelbart jämfört med XP. GTA 4 flyter bra på XP på normalt men i Vista/Win7 märkbart sämre. FarCry 2 laggar också lite på Vista/Win7 medan det flyter härligt på XP också utan AA.

Jag har Win7 och innan Vista 64 bit på min Laptop med Dual Core Duo T9400 och Nvidia 8800 GTX samt 4 GB DDR3 minnen och där flyter allt man stoppar i den så det är spelbart. Får bla märkbart bättre FPS på GTA 4 än med min stationära ovannämda.

Medlem

Xp, staying strong since 2001...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag saknar klassisk startmeny, ledigt utrymme-info i utforskaren, och ordentlig listvy i kontrollpanelen. Annars är det fint med w7


signatur

Squeeze the trigger...

Skriv svar