God of War-producenten snackar DLC

Robot
Medlem
God of War-producenten snackar DLC

Jag hatar DLC saker, dom får mig att känna att spelet inte är komplett och att för att kunna spela vidare så måste man köpa DLCna ( allt detta pågrund av mitt ego, sinne, känsla kalla det vad du vill och ja varända liten sak så känner jag för )

Medlem

*sprutspyr på Stig ASSmussen*


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Ett annat bra sätt att hålla serien levande är att utveckla en bra uppföljare, vilket dom har bevisat att dom kan.

Ti.
Medlem

Dreglar över 10-20 timmars speltid.

Inaktiv

God of war e inte kul längre!

Medlem
Skrivet av Ti.:

Dreglar över 10-20 timmars speltid.

Why? När utvecklare säger en speltid så är det nästan praxis att man halverar det för att få den rätta tiden det tar att spela igenom spelet.

Kan ta ett exempel som var det första jag hittade genom att googla.

"Epic Games claims that Gears of War should take most players at least 10 hours to play through on the default difficulty settin."

Tog mig 6 timmar om jag inte minns helt fel på default och jag är inte direkt bra på TPS genre.

Heavenly sword är också ett bra exempel där utvecklarna sa att det skulle ta 10+ timmar men hamnade i verkligheten kring 5-6 om man inte dog hela tiden.

Så tror du seriöst kommer bli besviken med den inställningen på spelets längd.

Medlem

DLC är trevligt om det är matnyttiga saker som förlänger spelet på ett intressant sätt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar