Vilka låtar är med i Lego Rock Band?

Robot
Medlem
Vilka låtar är med i Lego Rock Band?

bättre än gh4 och gh5 iaf.

Medlem

Kommer Tjocke-Dansken finnas med som spelbar karaktär tro?


signatur
Medlem

Fanimej en av de bättre spelen eller tracken inom den världen så kommer den me Lego tema..

Medlem

bättre låtar än dem som finns på rock band 2 iaf...

Medlem

Det här gillar vi Självklart köp från min sida, men jag måste skaffa Rock Band-trummorna...

Medlem

Bra låtar, men jag begriper fortfarande inte varför de ska blanda in Lego där. De får bannemig se till att slänga in nån riktigt hemsk Bionicle-figur som unlockable för att det ska bli roligt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Mycket bra låtar! Men varför LEGO?

Medlem

Go The Hives!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Lego? Varför? Orka.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Vad har ni för problem med att det är Lego? Berätta! Upplys mig!
Vill ni slippa legot är det bara att betala en liten summa (50kr, och då får du över alla låtar) för att kunna lira allt i Rock Band 2 utan problem. Det är lite variation i alla fall och det finns nog en målgrupp som gillar valet.

I dagsläget fungerar ALLA låtar utom Enter Sandman, Paranoid och Beatles-kollektionen att spela i Rock Band 2 för en summa av 100kr för exportering av RB1 och Lego: RB's låtar. Och gillar man Beatles så har de alla sina låtar samlade på ett ställe, även om Harmonix hade älskat möjligheten att kunna exportera dem till RB2 också, men det går inte pga licensrättigheter.

Om ni gillar setlisten men inte Lego-temat, skicka spelet emellan varandra då och exportera låtarna bara.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag blir lite förundrad över det hela, vilken målgrupp är det här spelet riktat till?

Medlem

Hade blivit köp om det inte vore värdelöst Lego spel, skyll er själva Traveller's Tales


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Vad har ni för problem med att det är Lego? Berätta! Upplys mig!
Vill ni slippa legot är det bara att betala en liten summa (50kr, och då får du över alla låtar) för att kunna lira allt i Rock Band 2 utan problem. Det är lite variation i alla fall och det finns nog en målgrupp som gillar valet.

I dagsläget fungerar ALLA låtar utom Enter Sandman, Paranoid och Beatles-kollektionen att spela i Rock Band 2 för en summa av 100kr för exportering av RB1 och Lego: RB's låtar. Och gillar man Beatles så har de alla sina låtar samlade på ett ställe, även om Harmonix hade älskat möjligheten att kunna exportera dem till RB2 också, men det går inte pga licensrättigheter.

Om ni gillar setlisten men inte Lego-temat, skicka spelet emellan varandra då och exportera låtarna bara.

Tack! Nu slapp jag skriva allt

Finns många fina låtar som kommer att komplettera min RB-samling. Och så skönt sen att slippa byta skiva efter 3-4 låtar som en jag är tvingad att göra när jag lirar en annan utgivares musiklir. Hurra för HMX!


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem
Skrivet av Javas:

Hade blivit köp om det inte vore värdelöst Lego spel, skyll er själva Traveller's Tales

Tråkigt att du tycker så. Din reaktion var faktiskt nästan som min egen när jag fick reda på att det skulle bli vårat nästa projekt. Lego Rock Band? Låter ju helt knäppt. Det tog någon dag innan jag var helt såld på idén, så när info om spelet började läcka ut under utvecklingen och det möttes av kommentarer som indikerade att spelet vi arbetade på var en personlig förolämpning till alla omkring oss, så kunde jag nästan förstå folks reaktioner (även om de, som vanligt på Internet, är oförklarligt aggressiva), även om det stundvis skapade viss frustration.

Trots det så är spelet ett charmigt spel för alla åldrar. Lego-temat är en annorlunda twist, medan spelets grundläggande och viktigaste koncept - musiken - fortfarande är intakt. Det är galet kul att spela och en liten extra kick för oss som växte upp med Lego och fortfarande har barnasinnet intakt.

(Disclaimer: Mina kommentarer här är helt personliga och representerar inte i någon officiell kapacitet TT Fusion/TT Games/Warner Bros Interactive/Harmonix/MTV/etc/etc )

1
Skriv svar