Inaktiv

Jag funderar på att börja spela detta spel. Annars lirar jag bara Oblivion har inte tid med så mycket annat. Känner bara just nu för att testa någonting annat inom elderscrolls.
Ville bara veta om det är värt att fixa hem spelet? Hade varit roligt om man kanske hade fått lite rekomendationer innan man fixar det, man vill ju inte känna sig helt besviken.

Inaktiv
Skrivet av chokland:

Ville bara veta om det är värt att fixa hem spelet? Hade varit roligt om man kanske hade fått lite rekomendationer innan man fixar det, man vill ju inte känna sig helt besviken.

Om du kan leva med ett ganska bedrövligt stridssystem jämfört med Oblivion, så rekommenderas det starkt. GOTY-versionen med bägge tilläggen kostar typ 100 kr och då har du ett spel som räcker i tid och evighet. Plus att det finns hundratals helt lysande mods.

Snyggt blir det dessutom om man använder mods som Better Bodies, Vibrant Morrowind, hires-texturer etc. och kör det med Morrowind Graphics Extender, som gör att man kan utnyttja kraften i moderna grafikkort.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Okej, tack.
Det är ju bra att man slipper oroa sig om att spelet inte ska vara värt att lägga ut en liten slant på.
Vart kan jag föresten hitta dessa mods? Så jag vet vart jag ska leta så fort jag får spelet m.m.

Medlem
Skrivet av chokland:

Okej, tack.
Vart kan jag föresten hitta dessa mods? Så jag vet vart jag ska leta så fort jag får spelet m.m.

Här:
http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=106063

Det skapas fortfarande mods till Morrowind, trots att Oblivion har dykt upp. Jag ska själv installera MW och lira lite om nån dag.

Morrowind är EXTREMT lätt att modda, följer t.o.m med en editor som är hyffsat enkel att skapa mods i, det enda som är svårt är att få till nya meshes då editorn kräver .NIF filer som bara 3DS Max klarar av att skapa helt med alla effekter i.

Och 3DS Max är som kännt inte speciellt billigt...

Anyway, har några mods som jag själv gjort + att jag hostar 2 mods som är svåra att hitta (HK G36 samt AK-47 mods)

Titta in:
http://www.geocities.com/Ichinin/mwstuff.htm

Inaktiv

Telesphoros' List o'Mods är lysande.

Planet Elder Scrolls TopRated-lista är en bra utgångspunkt för "nykomlingar" och PES har öht alla mods man kan tänka sig, plus en bra sökfunktion.

The Elder Scrolls Forums - Morrowind Mods har bra FAQ's, länksamlingar och är ett väldigt trevligt forum om man har frågor/problem med sina mods.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Detta tackar jag verkligen för. Nu känner jag verkligen för att köpa detta spel. Verkar absolut värt att testa.

Inaktiv

"Snyggt blir det dessutom om man använder mods som Better Bodies, Vibrant Morrowind, hires-texturer etc. och kör det med Morrowind Graphics Extender, som gör att man kan utnyttja kraften i moderna grafikkort. "

Nej, tanka inte hem "vibrant morrowind" modden, den sabbar hela spelvärlden. Himlen ser ut som en dålig LSD-tripp. Skaffa istället "Natural enviroments" "better faces", och "world of faces"

Inaktiv

Okej. Ska kolla på det då. Lika bra man kollar på det när man fått spelet också, letar fortfarande. Ska se om jag hittar det nästa gång jag ska iväg till ett lite större ställe än detta.

Inaktiv

Vad e bäst? Att ha oblivion till pc lr ska jag vänta tills 360 sjunker i pris? stridssystemet suger i MW.:)

12
Skriv svar