Se Mafia II i aktion

QRT
Medlem

Ser bra ut. Väldigt vad petiga alla är.

Medlem

"Take us up one floor" så åker dom upp typ 3 st. Bra gjort!

Såg rätt så stelt ut på vissa ställen och rösterna kändes som om dom kom från ingenstans. Jag hoppas verkligen det blir bra för ettan var grymt. Men man blir ju lite skeptisk efter en sån här video.

Medlem

Mitt hjärta är smärt krossat

Medlem
Skrivet av Crunchy:

Var jag den endra som tyckte det såg tråkigt ut? ;S
Antar att min egna lilla hjärna hypat upp sig kring mafiatiteln.

Skrivet av Crunchy:

Mitt hjärta är smärt krossat

stackare, fick du ingen respons på första inlägget..

Medlem

Klart bättre än GTA IV lugnt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av klossen:
Skrivet av Pliskin:

Skulle vara kul att se en video från PC-versionen istället, tyckte att det såg handikappat ut med handkontrollstyrning och stora hitzones.
Men för övrigt så ser det bra ut, bara de inte lägger in nåt korkat autohealsystem.

Var ju autohealsystem.

Var det?
i så fall är det ett steg tillbaka från ettan, men visst, det är väl för att blidka konsolkidsen som annars blir frustrerade när gubben i spelet får akut blyförgiftning.

Tycker det är tråkigt när konsoll-barn får dra riktlinjer för hur spel ska se ut
ok dom är väll många och har pengar, men änndå...


signatur

R.I.P The_maxx

S_Z
Medlem

Jag är grymt besviken på vad jag sett/hört hittills. Mafia är ett av mina absoluta favoritspel och en stor anledning till det är den realistiska fordonsfysiken mafia hade (till skillnad från konkurrenten GTA). Älskade att bara åka runt i staden.

Detta verkar inte vara något de tar med sig till Mafia 2 dömma av vad som sägs i detta klipp angående car handling: http://www.youtube.com/watch?v=dHp4GK7CUKE

Det har startats en tråd på det officiella forumet om just detta och det är ju inget snack om vad folk där vill ha, i princip alla vill ha kvar realismen.

Men tycker lutar åt att Mafia 2 blir en GTA klon tyvärr...

Medlem

Väntar otåligt...

Medlem
Skrivet av S_Z:

Men tycker lutar åt att Mafia 2 blir en GTA klon tyvärr...

Förutom att GTA mer och mer lutat åt lite mer realism för varje spel som släpps. Det man sett i denna filmen såg oerhört arkad ut, på alla fronter. GTA4 har faktiskt tillräckligt realistisk styrning och realism för att man skall kunna svälja det i varje fall.

Min första tanke när jag hördes talas om att mafia 2 skulle släppas var dock "hur sjutton skall dom kunna toppa GTA4? Mafias (1) styrka var storyn, "skådespeleriet", samt realismen. GTA4 får full pott av mig på alla dom delarna.

Inaktiv

Klart köp direkt.. äkta GTA IV style!

tsk
Medlem

Detta är ett spel jag måste köpa.... ettan va ju så grymt...

Medlem

Ser grymt ut! Men vill hellre se en PC-version samt att jag stängde av efter någon minut för det kan bli tråkigt om de spoilar häftiga uppdrag!
Blir att lira de där iaf!

Medlem

Wow, så glad att äntligen få se gameplay!
Jag vet inte riktigt hur det kommer bli, det påminner i nu läger väldigt mycket om GTAIV, just det där med hur karaktärerna spottar ut fraser när dom skjuter folk. Ljudet låter inte särskilt vackert, och röstskådisarna värkar inte direkt.. inspirerade.. Oavsett är det ett köp iaf.

Inaktiv

ser bra ut


signatur

ToMZoN

Inaktiv

Fett bra kommer detta vara en 1:an, tror jag Måste bara ha till 360 :O!

Medlem

Ser jäkligt grymt ut men det är avtändande att vapnen verkar vara så mesiga både till ljud och vilken skada de gör.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Min första tanke när jag hördes talas om att mafia 2 skulle släppas var dock "hur sjutton skall dom kunna toppa GTA4? Mafias (1) styrka var storyn, "skådespeleriet", samt realismen. GTA4 får full pott av mig på alla dom delarna.

Skojar du eller? GTAIV har ju ingen story alls utan är uppbyggt av många små uppdrag som inte har något med varandra att göra. GTAIV är mer en simulator än en story. Du väljer ju själv hur du ska göra uppdragen, vilka flickvänner du ska ha, vem som ska leva eller dö. Inget spelar egentligen någon större roll för inget hänger sammani det stora hela. Visst finns det en ramhistoria om att Nico kommit till Liberty City för att hitta några gamla fiender, men det är egentligen bara en ursäkt för att få in lite variation i spelet.

Mafia I däremot var helt och hållet byggt på en story. Vartende uppdrag bidrog till att föra storyn vidare och i slutändan mynnande allt ut i en stor final som ställde alla relationer på ändan.

För mig får Mafia gärna ta hela den levande staden från GTAIV, men behålla världen som Mafia hade, dvs lite landskap och känslan av att man finns i en del av världen. GTAIV lyckas aldrig med detta, utan allt känns som en sluten håla man aldrig kan komma ifrån. Det är allt vattnet som gör det tror jag. I Mafia känns allt öppnare och i slutet bor man ju till och med i en annan del av USA.

Skrivet av TruB:

det där ha sagts så många gånger förut, fallout3 är ett riktigt bra exempel, för dom förstörde ju det på alla sätt som fanns mot föregånganrna, spelet släpptes och sen hörde man inget om whinare längre.

Jag håller bara käften för att alla nog är leds på mitt eviga tjat, de som hänger med oss på IRC får däremot ta emot stora mängder av det

allvarligt jag kan mala på i timtal

Medlem

Det var helvete vad alla gnäller då. Spelet lär inte komma förens höst/vinter ändå, så dom har mycket kvar att göra, det är allltså en ganska tidig version av spelet.

Jag tror fortfarande det blir bra :). Tänka vänta om att säga något förens jag har spelat det. Men tycker inte bilkörningen såg "stel" ut. Den som lever får se!

Inaktiv

Skärmen blir röd när man träffas, meh va verklighetstroget, som vanligt.

Inaktiv

Aw-thefuck-some. Orgasm - jag är kär!


signatur

il faut d'abord durer.

Medlem
Skrivet av sm90caen:

Well, första gameplay intrycket kunde ju faktiskt varit starkare. Men det är från en tidig version av spelet, kvalitén på filmen sög och det var på konsoll. Jag tror definitivt inte att man skulle släppa ett skitspel som uppföljare till Mafia. Bestämmer man sig för att göra en uppföljare till ett så pass fantastiskt spel, ja, då kommer man göra det bra.

Göra det bra?, finns ingen som helst garanti för det.
Ett klockrent exempel är Dues Ex 2. Tyvärr :\


signatur

Retro.

Medlem

Verkar bra underhållsvärde som i 1:an men på konsol lär det suga grävling.


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Inaktiv

Iallafall bättre än Gudfadern 2 helklart


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av flaseb:

Iallafall bättre än Gudfadern 2 helklart

Haha! Det är ju knappast någon större bedrift.

123
Skriv svar