Hawx-demo till PS3

Robot
Medlem
Hawx-demo till PS3

Hmm skickade tips om detta igår precis, men ni kanske inte fick nyhetsnyset av mig. Awh Aja har testat demot nu, tyckte det var sådär kul faktiskt. Hade inga höga förväntningar men det va lite roligt. Ingen direkt flygkänsla men ändå härliga dogfights i luften.
Och rumble pack används flitigt, när man blir träffad och när man skjuter.

Medlem

Blir till att plocka hem och testa ikväll då. Undrar om PS3:an funkar med PC-joysticken... Hmm


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Nice! Ska sula hem det nu direkt.

Medlem

Väntar spänt på PC-demot.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Fan vad efter man är på PS3:n. Jag har inte hunnit testa varken Killzone 2- eller Resident Evil 5- demot.

Medlem

Tycker både RE5 och Killzone 2 är helt värdelösa tyvärr. Men smaken är som baken.

Hawx verkar skoj. Körde igenom tutorialen precis. Undrar om det finns några subtitles man kan sätta på. Hör ju inte ett ord av vad som sägs i radion när det låter som satan runt omkring.

Medlem

NU ÄR JAG INTE HÅRD MEN FY FAN VAD DET SPELET SÖG. sjukt dålig grafik, ingen spelkänsla. Visst de var bara en demo men de var inget gott intryck på mig

Avstängd

Själv tycker jag att Hawx och RE5 var skrot, men killzone 2 grymt.

Medlem

Långt ifrån lika bra som Ace Combat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad jag störde mig på i HAWX var att man för att kunna göra undanmanövrar var tvungen till att switcha över till non-assisted flying och då fick en kamera som var typ en kilometer från planet och riktad mot det mål man var låst på. Det tog bort all närvarokänsla man hade och gjorde det lite svårt att se hur man egentligen flög planet. Gah! Hoppas det blir bättre i PC-versionen.

Och RE5 - snyggt, men MAN KAN INTE RÖRA SIG OCH SKJUTA SAMTIDIGT! Att det dessutom är onödigt krångligt att byta vapen gör inte heller saken bättre. Man kämpar mer med kontrollerna än zombierna. Vaf-n Capcom, det är 2009, det är hög tid att ni förbättra kontrollerna från det första Resident Evil.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Vad jag störde mig på i HAWX var att man för att kunna göra undanmanövrar var tvungen till att switcha över till non-assisted flying och då fick en kamera som var typ en kilometer från planet och riktad mot det mål man var låst på. Det tog bort all närvarokänsla man hade och gjorde det lite svårt att se hur man egentligen flög planet. Gah! Hoppas det blir bättre i PC-versionen.

Och RE5 - snyggt, men MAN KAN INTE RÖRA SIG OCH SKJUTA SAMTIDIGT! Att det dessutom är onödigt krångligt att byta vapen gör inte heller saken bättre. Man kämpar mer med kontrollerna än zombierna. Vaf-n Capcom, det är 2009, det är hög tid att ni förbättra kontrollerna från det första Resident Evil.

Ehm, kontrollen hör till speldesignen.


signatur

En styck signatur.

CX
Medlem

Ser fram emot att testa.
Har dock inga högre förväntningar.

Kan de inte bara göra en ny Strike Commander?

Edit: Tog bort text om RE-serien som inte har något med HAWX att göra...

Medlem

Testat på 360, det här blir ett definitivt köp! Ska spela Ace Combat 6 så länge...

Skrivet av RazorShard:

Och RE5 - snyggt, men MAN KAN INTE RÖRA SIG OCH SKJUTA SAMTIDIGT! Att det dessutom är onödigt krångligt att byta vapen gör inte heller saken bättre. Man kämpar mer med kontrollerna än zombierna. Vaf-n Capcom, det är 2009, det är hög tid att ni förbättra kontrollerna från det första Resident Evil.

Kontrollerna är exakt likadan på RE4, det är meningen att det ska vara så. Vet du varför? Jo så att det blir mer panik känsla när du har 20 zombies framför dig och det enda du kan göra är att antingen skjuta dem, eller springa. Och själv tycker jag det är exakt så det ska vara, speciellt nu när jag spelat RE4 för första gången på pc. Så sluta gnäll, vill du springa och skjuta som en galning, spela Gears of wAR 2 eller nåt. Alla spel kan inte vara exakt som du vill ha det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Testat på 360, det här blir ett definitivt köp! Ska spela Ace Combat 6 så länge...

Skrivet av RazorShard:

Och RE5 - snyggt, men MAN KAN INTE RÖRA SIG OCH SKJUTA SAMTIDIGT! Att det dessutom är onödigt krångligt att byta vapen gör inte heller saken bättre. Man kämpar mer med kontrollerna än zombierna. Vaf-n Capcom, det är 2009, det är hög tid att ni förbättra kontrollerna från det första Resident Evil.

Kontrollerna är exakt likadan på RE4, det är meningen att det ska vara så. Vet du varför? Jo så att det blir mer panik känsla när du har 20 zombies framför dig och det enda du kan göra är att antingen skjuta dem, eller springa. Och själv tycker jag det är exakt så det ska vara, speciellt nu när jag spelat RE4 för första gången på pc. Så sluta gnäll, vill du springa och skjuta som en galning, spela Gears of wAR 2 eller nåt. Alla spel kan inte vara exakt som du vill ha det.

hahah juste det är ju GoW2 som man skjuter och springer 24/7...shiiiit dags att lära sig dissa ordentligt??

Medlem

Pojii: Beror vilken svårighetsgrad man kör på.

Medlem

Försökte inte dissa nån ens, var helt ärlig. Spela GoW2 eller Quake om man vill springa och skjuta samtidigt. Det var liksom ingen "pun intended", alla är inte som du och försöker vara "coola" och försöka "dissa" folk... Om det är vad du gillar bäst, finns det andra ställen som passar bättre.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Testat på 360, det här blir ett definitivt köp! Ska spela Ace Combat 6 så länge...

Skrivet av RazorShard:

Och RE5 - snyggt, men MAN KAN INTE RÖRA SIG OCH SKJUTA SAMTIDIGT! Att det dessutom är onödigt krångligt att byta vapen gör inte heller saken bättre. Man kämpar mer med kontrollerna än zombierna. Vaf-n Capcom, det är 2009, det är hög tid att ni förbättra kontrollerna från det första Resident Evil.

Kontrollerna är exakt likadan på RE4, det är meningen att det ska vara så. Vet du varför? Jo så att det blir mer panik känsla när du har 20 zombies framför dig och det enda du kan göra är att antingen skjuta dem, eller springa. Och själv tycker jag det är exakt så det ska vara, speciellt nu när jag spelat RE4 för första gången på pc. Så sluta gnäll, vill du springa och skjuta som en galning, spela Gears of wAR 2 eller nåt. Alla spel kan inte vara exakt som du vill ha det.

(Nu blir det lite off-topic att prata RE5 här, men anyways): Jag hade kunnat köpa att man inte kan springa och skjuta samtidigt - det hade det funnits en viss logik bakom - men att inte ens kunna gå långsamt bakåt och skjuta? Eller ha ett "skjuta från höften"-läge där man inte kan sikta med precision när man rör sig, till exempel? Det är ju som att säga att man inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt. Förstå mig rätt nu, jag vill inte att RE5 skulle vara ett GoW eller ens ett Left 4 Dead (som i min mening är ett grymt actionspel, men så mycket ren skräck är det inte).
Och att man måste gå in i en meny, välja vapen och sedan välja att man vill använda det i stället för att direkt kunna switcha mellan sina vapen är onödigt krångligt.
Och visst, det kontrollschemat har varit en del utav RE från början, och är (förhoppningsvis) en medveten design som är till för att förstärka panikkänslorna när man är i en trängd situation i spelet. Men enligt min mening så är det dålig design, för det ger känslan av att det inte är zombierna och fasorna i spelet i sig som är den största anledningen till att man dör, utan kontrollerna.

Medlem

RE-serien i övrigt har ju gått från survival horror till i stort sett ren action, så varför kan inte kontrollerna göra det samma?

CX
Medlem

Sluta snacka om RE nu tack.

Har just testat HAWX.

Håller med RazorShard om kameran i non-assisted flying.
Blev riktigt arg när jag spelade.
Enda sättet att spela var att ändra till assisted flying och HUD-vyn. Men då är HAWX bara en blek Ace Combat kopia.

ERS känns även den ganska värdelös.
Kanske bra om man aldrig har spelat en flygsimulator tidigare.
Själv flög jag bra mycket sämre när jag försökte följa den. Kändes lite som träningsbanan i X-Wing.

Om inte kampanjen i det fulla spelet rockar blir det inget köp här.

CX
Medlem

Ett tips till er som inte har testat demot ännu:

Skippa första banan!

Man blir bara arg...

Inaktiv

Håller mig till mitt gamla D.I.D:s F-22 Total Air War Det är flygning och njutning.. synd att maxupplösning är 800x600 på det bara :/

Fast det har AA

Medlem

första banan va riktigt dryg. Men blev också rätt duktigt besviken på manuell styrnings vinkeln, i vissa fall har man inte en aning om hur planet kmr att åka och när man har sikte på någon så sticker bilden iväg och planet gör nått helt annat men inte hade förväntat sig. Om autopilot vinkeln hade funnits i manuell (har inte testat de kanske finns) så tror jag att de hade blivit mykke roligare.

Medlem

Idag kommer förhoppningsvist demot
Jag själv chansar runt 18:00 här i Sverige. Och för er som subscribar på fileplanet kan ner förladda demot. Sök bara på hawx

Redaktör

Demon släpps 17:00 och finns från det ögonblicket att ta hem härifrån FZ. Håll utkik efter nyhet exakt 17:00.


signatur
Medlem

Det släpps 17:00 GMT, det vill säga 18:00 här i Sverige Men jag håller utkik ändå

1
Skriv svar