Medlem
Geforce 9800

Vad tror ni om detta+ kan det stämma?

NVIDIA to Launch GeForce 9 Series in February
2007-12-01 07:23:00
NVIDIA is ready for its next-generation GPU launch. According to sources at graphics card makers, the company plans to launch its GeForce 9 series GPU in February 2008. The first chip to roll out in the GeForce 9 family will be the D9E, a high-end product that adopts 65nm manufacturing. The new product will also support DirectX 10.1 and Shader Model 4.1. In addition to the D9E, NVIDIA will release a mid-range GeForce 9 family 55nm GPU named D9P in June 2008.

Medlem

ja, det stämmer nog. Mikrodatorn hade en notis om det för någon vecka sen. (orkar inte länka)

Inaktiv

Är förmodligen inte så stor skillnad från 8800gts, rykten om att nvidia förbjudit fabriksöverklockade utgåvor. Köp nu och var lycklig över jul men förmodligen även i feb.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Ja next-gen GF har varit spekulerat till febuari i ett tag nu

Skrivet av Hunken:

Är förmodligen inte så stor skillnad från 8800gts, rykten om att nvidia förbjudit fabriksöverklockade utgåvor. Köp nu och var lycklig över jul men förmodligen även i feb.

Själv är jag glad över att de stopar fabriksklockade kort, är ju bara dumt att betal extra för något som användaren själv kan göra. Skillnaden kan nog bli rätt stor tänk på att det är topp segments model de ska släppa som ska ersätta GTX/Ultra antagligen. GTS/GT är idag på tok för nära dem prestanda mässigt.

Men samtidigt ATI har inget att komma med så jag tro deras nya kärna kommer har god potential men att de istället kommer "strypa" den för att inte göra ett för stort hopp från dagens modeller.

Inaktiv
Skrivet av Hunken:

Är förmodligen inte så stor skillnad från 8800gts, rykten om att nvidia förbjudit fabriksöverklockade utgåvor. Köp nu och var lycklig över jul men förmodligen även i feb.

Inte så stor skillnad? När 9800 eller vad det nu kommer att heta släpps kommer allt vad GT/GTS heter idag att hamna väldigt långt efter.

Medlem

Muscle det finns ingen anledning för nvidia att strypa sin nya kärna. Crysis finns ju ute nu eller hur!

Medlem
Skrivet av landahl:

Muscle det finns ingen anledning för nvidia att strypa sin nya kärna. Crysis finns ju ute nu eller hur!

Varför släppa ett överdrivet snabbt kort när det inte finns någon konkurrent? Man vill ju släppa bättre produkter i steg så att konsumenterna uppgradera ofta. Släpper de ett överdrivet bra kort nu som håller i 2 år så tappar de ju bara på det. De har ju ingen konkurrent som sätter press på dem...

Medlem

Då borde man släppa ett playstation med gämna mellanrum också. Nej det där resonemanget tror jag inte på.

Inaktiv

Ligger nog nått i det ni båda säger. De slutar ju inte utväckla för att det inte finns så mycket konkurans på high.end sidan. Och det tar heller inte specielt kort tid att komma med ett nytt kort. Därför utväcklar de ju hela tiden nya kort. Tänk om de tänkte "äääh ati har ju inte så mycket att komma med, vi slutar ett litet tag med vår utväckling" å helt plötsligt kommer ATi med ett super kort... Så de måste ju leverera hela tiden. Och om det nu inte blir så att ati kommer med superkortet så är det ju ett enormt slöseri att skippa lansering av ett nytt kort som egentligen är bättre..

Medlem

Yes boxz

8950GX2 i februari ... dubbel gpu!
D9E i mars ... samma prestanda som GX2 fast en prolle!

1 TFLOPS sägs de, blir nytt spel bygge kan lovas!

NordicHardware

Inaktiv

LOL Jag som trodde denna tråd handlade om mitt gamla fina grafikkort Ati 9800 Pro. Så var icke fallet utan nu har Nvidia precis fått ont om modellbeteckningar

Som vanligt då man tänkt uppgradera datorn så kommer det "a bigger fish", sånt är livet.

Medlem

Lite synd att Ati halkat efter för oss köpare
Konkurrens är alltid bra och jag tror som en del skriver här att Nvidia nya kort kommer ge en måttlig prestanda ökning så att dom snart igen kan lansera nästa osv.
Hade Ati vart jämsides hade nog fallet vart ett annat.
Kanske har fel men det känns som det är mycket troligt och vi får ju se i slutet av februari;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Mycket möjligt att silenz har rätt .. men 9800 som kommer i mars då? Det är ju en ny grafikgeneration.

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Mycket möjligt att silenz har rätt .. men 9800 som kommer i mars då? Det är ju en ny grafikgeneration.

Att släppa helt nya kort som bara presterar något bättre än dom gamla är ungefär som att inte släppa något nytt överhuvudtaget. Allt handlar om att sälja, och att då portionera ut lite bättre kort med korta intervaller vore att skjuta sig själv i foten. Nej, nya kort kommer alltid att vara bra mycket bättre än gamla. Varför? För att dom är just nya, ingen skulle bygga en ny bil som bara är lite bättre än den gamla när konkurrenten har filat på en riktig dräpare. Vem som sen till slut vinner är en annan sak, men det är alltid en kapplöpning ;).

Inaktiv
Skrivet av Kompressor:
Skrivet av Hunken:

Är förmodligen inte så stor skillnad från 8800gts, rykten om att nvidia förbjudit fabriksöverklockade utgåvor. Köp nu och var lycklig över jul men förmodligen även i feb.

Inte så stor skillnad? När 9800 eller vad det nu kommer att heta släpps kommer allt vad GT/GTS heter idag att hamna väldigt långt efter.

9800 serien bygger fortfarande på G92 kärnan och en uppdatering av denna...

Så några värsting förändringar på korten med 1 kära lär vi inte se..

Medlem

ForEvo du är felinformerad. 9800 bygger på G100 kärnan som är helt ny!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av landahl:

ForEvo du är felinformerad. 9800 bygger på G100 kärnan som är helt ny!

Va lustigt att 9800 bygger på g100 när det t.om står i rubriken att 9800 X2 använder 2st G92 kärnor..

FOOL...

"G92 med dubbla GPUs i februari och D9E i mars"

nj
Medlem
Skrivet av ForEvo:
Skrivet av landahl:

ForEvo du är felinformerad. 9800 bygger på G100 kärnan som är helt ny!

Va lustigt att 9800 bygger på g100 när det t.om står i rubriken att 9800 X2 använder 2st G92 kärnor..

FOOL...

"G92 med dubbla GPUs i februari och D9E i mars"

Läs om, läs rätt.

"G92 med dubbla kärnor i februari och D9E i mars"

För att citera nyheten lite mer;

Citat:

NVIDIA har för närvarande två stora grafikkort på gång. Det första är ett dubbel-GPU grafikkort, känt som GeForce 8950GX2 i rykteskretsarna, och nästa generations grafikkort "GeForce 9800 Ultra" även känt som D9E (eller G100 av vissa).

Citat:

GeForce 8950GX2 väntas sen ta tillbaka prestandatronen till NVIDIA med sina två G92 kretsar på separata PCBs, enligt våra källor blir designen mycket lik den vi sett på GeForce 7950GX2.

Citat:

En och en halv månad senare kommer NVIDIA att tillkännage nästa generations högprestandagrafikkort baserat på D9E kretsen. GeForce 9800, eller vad nu det slutgiltiga namnet blir, är tänkt att sitta på likvärdig prestanda som GX2-kortet, men med endast en GPU.

Medlem

ForEvo jag undrar vem som är fool

Inaktiv
Skrivet av ForEvo:
Skrivet av Kompressor:
Skrivet av Hunken:

Är förmodligen inte så stor skillnad från 8800gts, rykten om att nvidia förbjudit fabriksöverklockade utgåvor. Köp nu och var lycklig över jul men förmodligen även i feb.

Inte så stor skillnad? När 9800 eller vad det nu kommer att heta släpps kommer allt vad GT/GTS heter idag att hamna väldigt långt efter.

9800 serien bygger fortfarande på G92 kärnan och en uppdatering av denna...

Så några värsting förändringar på korten med 1 kära lär vi inte se..

Skrivet av nj:
Skrivet av ForEvo:
Skrivet av landahl:

ForEvo du är felinformerad. 9800 bygger på G100 kärnan som är helt ny!

Va lustigt att 9800 bygger på g100 när det t.om står i rubriken att 9800 X2 använder 2st G92 kärnor..

FOOL...

"G92 med dubbla GPUs i februari och D9E i mars"

Läs om, läs rätt.

"G92 med dubbla kärnor i februari och D9E i mars"

För att citera nyheten lite mer;

Citat:

NVIDIA har för närvarande två stora grafikkort på gång. Det första är ett dubbel-GPU grafikkort, känt som GeForce 8950GX2 i rykteskretsarna, och nästa generations grafikkort "GeForce 9800 Ultra" även känt som D9E (eller G100 av vissa).

Citat:

GeForce 8950GX2 väntas sen ta tillbaka prestandatronen till NVIDIA med sina två G92 kretsar på separata PCBs, enligt våra källor blir designen mycket lik den vi sett på GeForce 7950GX2.

Citat:

En och en halv månad senare kommer NVIDIA att tillkännage nästa generations högprestandagrafikkort baserat på D9E kretsen. GeForce 9800, eller vad nu det slutgiltiga namnet blir, är tänkt att sitta på likvärdig prestanda som GX2-kortet, men med endast en GPU.

Skrivet av landahl:

ForEvo jag undrar vem som är fool

Ja, det är alltid bra att ta reda på om det man skriver är rätt eller i annat fall reservera sig för eventuella fel, åtminstone när man ska vara otrevlig mot någon...

Inaktiv
Skrivet av landahl:

ForEvo jag undrar vem som är fool

Ja är då hellre en FOOL än FZ´s egen lilla Mytare

Som sagt, Live long and prosper med din pappas köpte elgiganten dator..

Medlem

I pity the fool!
but I also suggest ways he may better himself.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

he he nu vart du bortgjord forevo. Lär dig läsa så går det nog bättre nästa gång lol

Inaktiv

vilket datum släpps korten ? och vilket av dem är bäst eller är det bara ett kort som släpps i februari och vad kostar dem typ ?

Medlem

d9e = 9800 det ska komma i mars enligt rykten

Medlem

Tycker du att du var bra nu? Först gör du bort dig som fan sedan så låtsas du som ingenting och svarar enkelt på hans fråga.

Pfff...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Medlem
Skrivet av landahl:

Men laxen varför hoppar du på mig hela tiden? Tycker du ska växa upp och skaffa dig ett liv

Haha, mm jadu varför hoppar jag på dig? Kanske för att du skapar meningslösa trådar där du trollar och snackar dynga? Kanske för du irriterar folk med dina trådar. Kanske för att du kommer med idiotiska påståenden som inte håller och har en allmänt dålig attityd?

List goes on, vi klargjorde ju vem du var landahl och att folk från det gamla forumet minns dig med avsky.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

På vilket sätt har jag gjort bort mig då? Och vad är det jag trollar och snackar dynga om? Lägg fram fakta istället för att sluddra.

the 9800 GTX is a G100. The 9800 GX2 is a pair of G92 slapped together

9800 gx2 kommer i februari och g100 som är nästa generation med helt ny arkitektur kommer i mars. Jag ska vänta på g100 och det borde du också göra hubbe.

123
Skriv svar