Tips på splitscreen spel till Xbox360

Medlem
Tips på splitscreen spel till Xbox360

Kompisen köpte nyligen en xbox360 med Dead Rising och Test Drive Unlimited. Men det vi saknar är lite scyssta spel att lira coop och annat på. Känns som alla spel vi kollat på verkar ju bara vara coop via internet vilket känns helt meningslöst. Konsoller har ju alltid varit för att götta ner sig i soffan och lira med kompisarna. Så vill gärna få lite tips, gärna lite äldre spel som inte går på full pris (650-700:- är lite väl häftigt ibland) men alla bra spel går an. Genre spelar inte direkt nån större roll...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ghost Recon: Advanced Warfighter har ett utmärkt Coop-läge som även fungerar i splitscreen.

Sedan tror jag att Kameo har ett sådant läge med och möjligtvis The Outfit.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Battlefield Modern Combat kanske? Har aldrig testat det så det är bara en ren chansning. Däremot vet jag att PGR 3 funkar i split screen och det är riktigt kul

Medlem

Ok lite att kolla efter då. Ghost Recon har jag inte ens tänkt på då jag blev rätt besviken på PC-Demot. Men är det bara jag eller känns det som det utvecklas allt mindre splitscreen spel nu när man kan ta betalt för att spela över internet? Hela grejjen med att ha en konsoll är ju just att kuna spela med kompisar utan att totalt nörda ner sig med lan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

GRAW till x360 är väldigt mycket bättre än det till PC imo, två helt olika spel faktiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jo vet, ska tvinga kompisen att köpa


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Jee
Medlem

Halo och Halo 2. Inte till 360 men det funkar bra endå.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

Halo och Halo 2. Inte till 360 men det funkar bra endå.

Skriver under. Har sällan haft så roligt i coop som med dem

Kan iofs tänka mig att vissa tycker det är lite träligt att skaffa XBOX-spel när man har en ny fin maskin med HD och andra nymodigheter. Men Halo kan inte kosta många kronor begagnat...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

De bästa du kan göra är nog att spara lite pengar och satsa det på Gears of War nu när det kommer ut den 17e Nov.

De har lagt all vikt på att göra singelplayer delen så bra som möjligt med co-op.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

eDy, har det splitscreen då? Bara coop betyder inte så mycket... men får la titta lite närmare på det antar jag


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

eDy, har det splitscreen då? Bara coop betyder inte så mycket... men får la titta lite närmare på det antar jag

Ja, det står 1-2 players så det ska det nog vara.

[http://games.teamxbox.com/xbox-360/1167/Gears-of-War/]

Medlem

jo läste lite på andra forum då gears of wars egen sida är fulkomligt värdelös. Fattar inte hur folk kan lägga up sidor som saknar någonsomhelst info och bara hoppas på sin jäkla hypemaskin. Men det skall ha coop som är typ seamless. Dvs du kan ha din kompis som hoppar in mitt i ett uppdrag typ. Så det ser onekligen intressant ut.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Officiella sidor är oftast flashiga utan info, så har det alltid varit. Deras forum är dock ganska aktivt, med en ganska fet F.A.Q.

Inaktiv

Ni som inte lagt märke till det. Gå in och checka www.gametrailers.com

De har lagt upp 10st filmer från multiplayer läget. De verkar sjukt kul även det


signatur

"Jesus loves me yes I know"

1
Skriv svar