PS3, X360 eller Wii?

Medlem

så allvarligt är det ju inte nosnos man kan faktist köpa till det till konsol väl.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Flakmonkey

tangentbord och mus? du kan använda det till PS3 är det sagt... jag tycker själv inte det är en tillräckligt bra anledning att dissa konsoler, men många verka tycket det... trist för dem då de går miste om många fantastiska spel pga det

Medlem

men hur ska man hålla i kontrollen?
spaken i höger och tvkontrollen i vänster eller?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

dom såg ju ut att ha kul iaf


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag hade tänkt skaffa Wii redan när jag hörde om att man skulle kunna spela gamla retrospel till den men när jag såg den nya kontrollen blev jag förälskad. Kanske blir en Xbox360 eller PS3 i framtiden, beror på hur spelutbudet ser ut till de två, känns dock som att Nintendo erbjuder det alternativet jag söker mer och det är annorlunda spelstil, förändring, inte det gamla i ny förpackning.

En annan sak som hjälper med beslutet är att jag har en PS2 och en Gamecube men knappt aldrig använder PS2:an trots att jag trodde det skulle vara tvärtom, Gamecube:n var mycket bättre än jag trodde den skulle vara, fast varför bli förvånad, har älskat alla av Nintendos maskiner.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

men hur ska man hålla i kontrollen?
spaken i höger och tvkontrollen i vänster eller?

Går bra att hålla "tvkontrollen" i vänster. Mr Miyamoto tror t.o.m att de flesta nya spelarna kommer göra det


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Killen jag bor hos spelar inte spel på PC, mest p g a att han hatar att spela med tgb+mus.

Inaktiv

Jag valde Wii för kontrollen,(?!)Jaa faktiskt när jag först hörde om konntrollen tänkte jag "Wtf!" Men så såg jag en E3 trailer och jag blev *host*"för*host*älskad*host* XD


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Inaktiv

Valde Wii, dels för att jag redan har en 360 å inte behöver två
Sen så ser det ju ut som om den bara kommer att kosta runt 2000kr å spelen i samma prisklass som dagesn Game Cube Spel.

Å vad ska man ha en PS3:a till om man har en Wii å en 360?

Flakmonkey
Skrivet av Picke:

Valde Wii, dels för att jag redan har en 360 å inte behöver två
Sen så ser det ju ut som om den bara kommer att kosta runt 2000kr å spelen i samma prisklass som dagesn Game Cube Spel.

Å vad ska man ha en PS3:a till om man har en Wii å en 360?

För att spela Metal Gear Solid 4 och andra bra exklusiva spel på? ungefär samma anledning till att ha Wii och en 360 alltså

Medlem

Jag kommer köpa PS3 och Wii.
Wii komer ju ersätta min gamecube, så alla spel man har kan man ju skicka in på den direkt samma med ps2:an

Det jag ser fram emot mest med Wii är dock möjligheten att ladda ned gammla spel (nes, snes, n64, megadrive och nån till var det)

/me retro junkie


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

http://spel.feber.se/2006/09/cashen_dom_tas.html

intressant artikel... men men, återstår att se i framtiden hur det verkligen ligger till


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

http://spel.feber.se/2006/09/cashen_dom_tas.html

intressant artikel... men men, återstår att se i framtiden hur det verkligen ligger till

Funkar inte!


signatur

/J.

Medlem

Har inte planerat att köpa något, men wii ser roligast ut av dom tre. Dock är spelen inte lika intressanta. Är inte så mycket för konsoller. Annars så skickade någon en film.....hmm
http://video.google.com/videoplay?docid=-9136575504838642038&...


signatur

snestreck woicer

Medlem

Det får bli en Wii här. Vill jag spela spel med grym grafik så har jag nyss köpt en ny dator som får stå för det. TV-spelsnöjet får Nintendo som vanligt stå för


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

xbox 360 och Ps3

Wii är intressant, men man behöver inte tanka hem en massa Nes Snes ocn N64 till Wii, speciellt inte när dom tydligen kommer kosta en bra slant,
N64 spelen kommer kosta runt 100 lappen ?

man har judom flesta Snes och många N64 spel som roms på datorn som man lirar med pc gamepad gratis, många av spelen har man ju redan betalt dyrt för när man hade Snes och N64, att betala för dom igen är sådär kul.

Medlem

XBox 360 får min värdefulla röst.
Dels för att 360'n inte skiljer sig så stort grafikmässigt i jämfört med PS3'an..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

serriöst Wii?y not ps3?ps3 verkar jue bättre iallafall!Skönare kontroller bättre spel snyggare design på konsollen!etc etc!lite dyrt men ändå!dessutom har jue ps3 samma mods på kontrollen som Wii har ändå!!Wii skulle jag bara ta före ps3 pga om super mario skulle komma ut i lite klassig stil!:P:D


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Medlem

Varför säger folk jämt att PS3 bättre än 360? Efter vad jag läst så klarar 360 mer shaders osv, orka när folk ska säga PS3 äger 360 när det inte är sant någonstans, de först nu som de riktigt grafiktunga spelen börjats släpps. Dessutom verkar det som att PS3 exklusiva titlar börjar komma allt mer till 360 så 360 får helk min röst.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Valde 360! Och varför JOO!! Jag är en FETT Fan Boy av M$

Youtube-proffs
Skrivet av Frazz:

Valde 360! Och varför JOO!! Jag är en FETT Fan Boy av M$

Du skämtar med det av M$ va? ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag skulle nog köpa PS3 först och sen Wii om jag hade råd:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

tangentbord och mus? du kan använda det till PS3 är det sagt... jag tycker själv inte det är en tillräckligt bra anledning att dissa konsoler, men många verka tycket det... trist för dem då de går miste om många fantastiska spel pga det

Om man kan använda mus och tangentbord till PS3 så verkar det ännu häftigare än jag trodde. Lättare att köra skjutspel med mus och tangentbord.;)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar