Thompson: "Gud straffade Take-Two"

Medlem

Få se nu...

1. Jack Thompson köper aktier i Take-Two.

2. Take-Twos aktiekurs sjunker.

3. Jack Thompson hävdar att den sjunkande aktiekursen är Guds straff.

Frågan är väl bara vem som Gud är ute för att straffa med sina börsmanipulationer, Take Two eller Jack Thompson. I vilket fall som helst så måste man ju säga att Guds bestraffningar höll lite högre klass på Gamla testamentets dagar.

Inaktiv

Kul kille den där Thompson, misstänkte att parallellerna med Phelps skulle hitta fram...

För övrigt skulle jag vilja nominera karln för årets skott-i-foten/självmål. Eller årets PR-kupp...

Att uppröra vissa mer radikalt stockkonservativa grupperingar ingår väl i Take-Two's målsättning


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Medlem

Om du är religiös i dagens sverige och inte har nedsatt hjärnfunktion så...

1) Är dina nära och kära manipulativa galningar som hjärntvättat dig sen barnsben på ett vidrigt sätt.

2) Lider du av en diagnostiserbar mental sjukdom.

Så var det inget mer med det. Krossa religionen med ord, så mänskligheten kan frigöras från dess bojor.

Inaktiv

Här var det mycket påhopp på dom kristna. Man behöver ju inte dra alla kristna över en kant bara för att 1 person har uttalat sig konstigt. Jag tror att dom flesta kristna själv tar avstånd i från Thomson. för en en mer djupgående diskution så kan jag bara hänvisa till www.credoakademin.nu, där både troende, ateister, agnostiker ja u name it kommer till tals genom ett mkt bra forum.

Inaktiv

Här var det mycket påhopp på dom kristna. Man behöver ju inte dra alla kristna över en kant bara för att 1 person har uttalat sig konstigt. Jag tror att dom flesta kristna själv tar avstånd i från Thomson. för en en mer djupgående diskution så kan jag bara hänvisa till www.credoakademin.nu, där både troende, ateister, agnostiker ja u name it kommer till tals genom ett mkt bra forum.

Inaktiv

Oj sorry för dubbelt meddelande. adressen ska för övrigt vara http://www.credoakademin.nu/

Medlem

Hjälper han inte T2 igenom att köpa deras aktier när de ligger lågt och på så sät höjer kursen igen?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

religon är skit ni som inte har fattat det ännu borde ta en titt på hur världen ser ut och sedan läsa lite historia där så får ni läsa om religösa korståg, häxbränningar, galna profeter mm


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Förvånar mig att gubbfan fortfarande är vid liv.

Inaktiv

Ojojoj, nu skall det skrivas seriöst här. Håll andan (eller skit i att läsa - om ni vill).

Att såga ett religiöst tankesätt vid fotknölarna är väl kanske lika genomtänkt som att såga... Vegeterianer för att JAG äter kött...

Korståg, lättantändliga häxor, allmän tukt och förmaning tillsammans med vissa terrordåd med religiösa förtecken. Japp, inte fan ser det vackert ut.

Tyvärr blir religion, precis som etnicitet, politisk inriktning etc ibland helt enkelt ett verktyg för att framtvinga sin vilja. Vad nu viljan må vara, egendomar, skräck, makt osv osv.

"Men vad skriver karlen?! Ibland?!"

Japp.... IBLAND FFS! (FFS tillagt för er födda efter 87, hatten av)

Religion, precis som politik bedrivs ofta av idioter (som därigenom får medial uppmärksamhet, idioter är roliga att läsa om). Men någonstans är det som vanligt, sanningen är något tråkigt grått mittemellanting.

Undertecknad är en slö agnostiker (Feg åsikt? Varsågod, tyck på, jag är utpräglad demokrat). Men jag respekterar de hundratals miljoner människor som tror på något större, något gott, utan att bli inskränkta, och istället tänker på myspys som "älska din nästa", "vända andra kinden till" och liknande rosa fluff.

Även alla dessa som genom församlingar (oavsett religiös tillhörighet) som skänker enorma pengar till välgörande ändamål, och arbetar ideellt med samma syfte.

Så, är man snällreligiös Svensson, som inte känner tvång att fördöma, predika för ointresserade, och hjälper till där behov finnes så är man en ärbar människa i min värld. Gäller även såklart människor utan teologisk övertygelse

Åke Green, pastor Phelps, och Islamister göre sig icke besvär. Inte heller en viss påve som hävde ur sig någonting om "Homsexuella - större hot än klimatförändringar".

Så, raljera friskt, men tänk en extra gång kära gamers. Det är lördag för övrigt, så skål!


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Inaktiv

varför religion tro på dej själv istället


signatur

ToMZoN

Inaktiv

Eh... De borde straffas också, för GTA IV var inte värt pengarna


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tycker det är helt okej att inte respektera religioner. En tro är en annan sak. Det kan jag respektera, men religioner där folk inte behandlas jämställt m.m. kan jag inte respektera.

Alltså, om du tror på Gud eller nåt så respekterar jag det. Det betyder dock inte att jag respekterar själva religionen.

Medlem

Religiöst skitsnack

Medlem
Skrivet av KatOne:

Om du är religiös i dagens sverige och inte har nedsatt hjärnfunktion så...

1) Är dina nära och kära manipulativa galningar som hjärntvättat dig sen barnsben på ett vidrigt sätt.

2) Lider du av en diagnostiserbar mental sjukdom.

Så var det inget mer med det. Krossa religionen med ord, så mänskligheten kan frigöras från dess bojor.

Dom religösa personer som beter sig på det sättet du beskriver är ju en väldigt liten minoritet. Är inget fel med religion. Alla måste få ha nåt och tro på om dom så vill. Såväl om det är vetenskapsmän eller präster.

"Så, är man snällreligiös Svensson, som inte känner tvång att fördöma, predika för ointresserade, och hjälper till där behov finnes så är man en ärbar människa i min värld. Gäller även såklart människor utan teologisk övertygelse"
Och så är ju dom flesta religiösa som jag stött på iaf.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Tycker det är helt okej att inte respektera religioner. En tro är en annan sak. Det kan jag respektera, men religioner där folk inte behandlas jämställt m.m. kan jag inte respektera.

Alltså, om du tror på Gud eller nåt så respekterar jag det. Det betyder dock inte att jag respekterar själva religionen.

+1

Religion kan jag omöjligt respektera men jag kan respektera folk som tror på gud på samma sätt som jag respekterar en person som är mentalt sjuk. Vad som är intressant är att religiösa människor får gå runt som vanligt folk samtidigt som en mentalt sjuk person som hör röster, ser saker som inte finns etc går på medicin eller spärras in.

Inaktiv

Jag respekterar kristendomen, men jag HATAR kristna som följer varje ord ur bibeln och lever helt enligt den, eller sådana som Thompson, fast nu är det väl mest bara för uppmärksamheten antar jag..
Bibeln är menad att vara en "Guide", jag kan förstå att om man tex. varit beroende av dråger eller liknande och man behöver något som, ger en en spark i röven helt enkelt.. Som får en att kämpa för något, men inte att man lever helt efter det, det är galenskap. :\

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Hockey Stick:

Tycker det är helt okej att inte respektera religioner. En tro är en annan sak. Det kan jag respektera, men religioner där folk inte behandlas jämställt m.m. kan jag inte respektera.

Alltså, om du tror på Gud eller nåt så respekterar jag det. Det betyder dock inte att jag respekterar själva religionen.

+1

Religion kan jag omöjligt respektera men jag kan respektera folk som tror på gud på samma sätt som jag respekterar en person som är mentalt sjuk. Vad som är intressant är att religiösa människor får gå runt som vanligt folk samtidigt som en mentalt sjuk person som hör röster, ser saker som inte finns etc går på medicin eller spärras in.

Håller naturligtvis med. Religion kräver rent fundamentalt att man slutar tänka eftersom man överlämnar allt eventuellt tänkande till dignitärer och texter. Allt tänkande har redan gjorts åt en i bibeln och liknande. Det är så praktiskt att det nästan är modernt.

http://www.youtube.com/watch?v=WPAC_cGVnUg

Titta på den här videon, allihop. Get a clue.

Jag säger inte att det ska vara olagligt att vara religiös. Naturligtvis inte. Jag är superliberal. Jag säger bara att om man respekterar religion så är man en ryggradslös liten enabler som alldeles ska hålla käften och tänka över hela sitt koncept. Ursäkta franskan.

Krossa religion med ord.

Inaktiv

Ännu en till person som jag drömmer om att få gräva ner levande...

Medlem
Skrivet av KatOne:

Religion kräver rent fundamentalt att man slutar tänka eftersom man överlämnar allt eventuellt tänkande till dignitärer och texter. Allt tänkande har redan gjorts åt en i bibeln och liknande. Det är så praktiskt att det nästan är modernt.

Vilket nog är precis vad många tycker om - även om de kanske inte gör valet medvetet.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av erge:
Skrivet av Hockey Stick:

Tycker det är helt okej att inte respektera religioner. En tro är en annan sak. Det kan jag respektera, men religioner där folk inte behandlas jämställt m.m. kan jag inte respektera.

Alltså, om du tror på Gud eller nåt så respekterar jag det. Det betyder dock inte att jag respekterar själva religionen.

+1

Religion kan jag omöjligt respektera men jag kan respektera folk som tror på gud på samma sätt som jag respekterar en person som är mentalt sjuk. Vad som är intressant är att religiösa människor får gå runt som vanligt folk samtidigt som en mentalt sjuk person som hör röster, ser saker som inte finns etc går på medicin eller spärras in.

Håller naturligtvis med. Religion kräver rent fundamentalt att man slutar tänka eftersom man överlämnar allt eventuellt tänkande till dignitärer och texter. Allt tänkande har redan gjorts åt en i bibeln och liknande. Det är så praktiskt att det nästan är modernt.

http://www.youtube.com/watch?v=WPAC_cGVnUg

Titta på den här videon, allihop. Get a clue.

Jag säger inte att det ska vara olagligt att vara religiös. Naturligtvis inte. Jag är superliberal. Jag säger bara att om man respekterar religion så är man en ryggradslös liten enabler som alldeles ska hålla käften och tänka över hela sitt koncept. Ursäkta franskan.

Krossa religion med ord.

Hoho, ryggradslös enabler, det ska finnas en första gång för allt 8)

Jag jämställer religion med politik, och tro med eventuella andra åsikter och ställningstaganden.

Så, någonstans hamnar jag i det trista gråa där jag jämställer en typisk småtroende Svensson med någon som röstar på t ex FP, dock utan att köpa HELA deras politik, och får acceptera att man får göra avkall på vissa ståndpunkter för att andra partier i blocket inte instämmer.

Att man bortser från att tänka - stämmer vad gäller bokstavstroende (vilket per omedelbart ställer till med allehanda roliga problem), i övrigt så har man köpt konceptet men får aktivt se till att välja och vraka i detaljerna(vilket urvattnar hela tanken, det har och är fortfarande upphov till teologiska diskussioner ända från Svensson upp till Vatikanen).

Sedan finns det ju alltid människor som bara gör det lätt för sig.

Att dra jämförelsen med "sinnessjuka" är lite lustigt. En diagnostiserad schizofreniker som "fungerar" bra, och inte lider avsevärt låses inte in, och medicineras inte heller.

Så, ska jag försöka sammanfatta. Egentligen vet man inte så jävla mycket. Om någonting. Gud finns kanske, kanske inte. Relativitetsteorin var inte lika enkel som E=MC2. Kvantfysik har en benägenhet att få vetenskapsmän att se rött. Kommunism visade sig vara ett mindre lyckat experiment. Likaså erkänns det från oväntat håll att marknadsekonomin inte varit lika självreglerande som önskat.

Så, det enda vi kan göra är att känna efter, gissa oss fram, lyssna till så många sidor som möjligt. Och sedan det viktigaste av allt. Göra vårt bästa!

Jag skiter i om du/ni är Sosse, Moderat, Svensk eller Alban, satanist eller lutheran. Gör ditt bästa. Ta inte skit oförtjänt. Dela inte ut mer skit än nödvändigt.

Om nu Douglas Adams hade rätt, så är svaret på ovan nämnda text 42.

Annars ansåg Monty Python att: Well, it's nothing very special. Uh, try to be nice to people, avoid eating fat, read a good book every now and then, get some walking in, and try to live together in peace and harmony with people of all creeds and nations.

/Snabbedit: Att krossa religionen köper jag inte. Omforma den till något så odelat positivt som möjligt...? Now we're talking....


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

123
Skriv svar