strömförbrukning

jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort och har tittat lite grann på ett ati x1950pro. det jag undrar över är om mitt nuvarand nätagg klarar av det.
jag har ett 375W seasonic nätagg just nu med ett x850xt grafikkort
googlade lite och hittade en bild på mitt nätagg

Inaktiv

Det är kolugnt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

ok, vad bra. ville bara vara helt säker eftersom att det skulle va jobbigt om det blev fel. så det ska alltså inte vara några problem?

Medlem

Nej, det kommer inte vara några som helst problem.

tror ni att det kommer bli stor skillnad prestandmässigt i spel?

nj
Medlem
Skrivet av random_playerr:

tror ni att det kommer bli stor skillnad prestandmässigt i spel?

Lite beroende på hur snabb processor du har, vilka spel det gäller, etc så ja.

Skrivet av nj:
Skrivet av random_playerr:

tror ni att det kommer bli stor skillnad prestandmässigt i spel?

Lite beroende på hur snabb processor du har, vilka spel det gäller, etc så ja.

jag har en P4 3,8 Ghz med 2gig ram, blir det bättre i t.ex BF2 ?

Medlem

Skojjar inte haha du kommer glida igenom spelet ;D

Skrivet av sgt_lol:

Skojjar inte haha du kommer glida igenom spelet ;D

hellgate london då?

Inaktiv

Ja systemet ligger ju i alla fall en bra bit över minimum requirements för Betan... Så bör ju klara av den färdiga produkten ganska bra också... Utan DX10 osv givetvis.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

tror ni att jag måste montera in en chassi fläkt till om jag byter grafikkort eftersom att mitt nuvarande x850xt har direktutblås vilket inte x1950pro har?

Medlem

Har du vettig chassi kylning för övrigt lär det gå bra


signatur

<3

Skrivet av urken:

Har du vettig chassi kylning för övrigt lär det gå bra

tror inte min chassi kylning är så bra då jag kör på fujitsu siemens scaleo x standardkylning. (vet inte hur bra den är)

Inaktiv

Du märker helt enkelt om det blir för varmt eller inte.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

är x1950pro mycket mer högljutt än mitt x850xt med Arctic Cooling ATI Silencer 5, rev ?

Inaktiv

Det beror på vilken kylare det kortet du tittat på har. Har för mig att vanliga referenskylaren inte är helt knäpptyst... Men du kan ju styra fläkthastigheten med mjukvara, så det i alla fall kan vara mycket tyst när grafikkortet inte belastas. När det väl belastas så brukar man ju ha headset eller högtalare med lite volym, så grafikkortsfläkten inte stör så förfärligt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

när man kör kortet i idle så borde det vara tyst alltså?

1
Skriv svar