Spider-Man: Web of Shadows

Robot
Spider-Man: Web of Shadows

New York City - kryddiga varmkorvar, skrikande taxichaufförer och världens mest kända staty. Tyvärr syns inget av det när Treyarch ännu en gång får förtroendet att göra spel av Marvels portalfigur Spider-Man.

#activision, #spider-man-web-of-shadows, #treyarch, #gears-of-war-2, #saints-row-ii


Inaktiv
FZ recenserar Spider-Man: Web of Shadows

men shit,, Var inte nådigt,, nåja ska prova det om en stund så får väl se om man håller med :/

Medlem

Haha, och hero_swe skrev i IRCn att det var värt 400kr. ;D


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Såna här spel vet man i förväg att dem kommer bli dåliga ju !

Inaktiv

Jaha.. Får väl spela genom spiderman 2 igen då.

Medlem

fan, jag som hoppades detta spel skulle bli grymt men men, slipper slösa pengar på det i alla fall, den som spar han har!

Medlem

Finns inte många bra spiderman spel. Någon annan kanske ska prova att göra nästa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tajt


signatur

a"C"RED -

Medlem

oj, jag som trodde detta skulle bli bra :S


signatur

Rawr

Medlem

haha go spiderman


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hmm, FragZones recension är den enda jag sett som har sågat detta spelet. (brukar i snitt få 7/10)

Medlem

Gamereactor gav det ett helt annat betyg. De som är osäker kan ju alltid prova... smaken är som baken ;D.

Medlem

Jag håller definitivt inte med denna rescension (Högst ovanligt måste jag säga). Web of shadows var otroligt humoristiskt och användarvänligt, jag måste säga att jag förväntade mig inte alls ett spel så bra som detta.

Visst, det finns lite små irriterande element, kameran kan bli lite små störig men man vänjer sig snabbt. Adapt to your situations är en sak man alltid ska kunna, och ok sure, PC versionen (1.0. Det är en patch på väg som kommer fixa detta problem) har inte mycket att komma med när det kommer till video inställningar.

"De slumpmässigt utspridda händelserna blir snabbt monotona och tjatiga. Den ändlösa raden av möten med totalt anonyma skurkar bryts av enstaka räddningsaktioner där skadade stadsbor skall transporteras till närmaste akutmottagning."

Absolut ingenting tvingar dig i spelet att göra dessa (Förutom om det är tutorialen) . Jag svingade mig igenom detta spel med att göra några sidequests som man får från hjältar och main questen såklart...

Spiderman 3 var en stor besvikelse för mig. Dom hade glömt bort allt vad Spiderman handlade om. Att kunna svinga sig hämningslöst igenom New York och klå upp bad-guys och villians.Det fanns inte mycket till humor i Spiderman 3 heller, vilket det finns i goda doser i detta.

"På ett marknadssegment där trovärdighet i viss mån är proportionerligt mot antalet polygoner är utgångspunkten inget annat än en örfil mot spelaren. Med titlar som Gears of War 2 och Saints Row II i färskt minne känns Web of Shadows som ett trött spel ett halvt decennium efter sin tid. Minst."

Om man förväntar sig att alla spel ska ha Crysis eller GOW 2 grafik så har man ju inte lite vett i skallen. Plus, det finns spel därute som bevisar hela tiden att grafiken behöver inte alls vara SUPER-SHINY-POLYGON-EXTRAVAGANZA för att det ska vara kul.

Vad dom har gjort i det här spelet är att arbeta på det som är viktigast. Combat, Swinging and Story.

Du säger att det är svårt att förstå vad storyn går ut på? Det hade inte jag i allafall. Men vem vet. Kanske man måste kunna lite Spiderman historia för att det ska klicka

Nu har jag rantat på lite längre än vad jag förväntade mig...men det var allt jag har att säga på saken

appropå Zelaxe, i dessa tider så tycker jag att alla spel ska mer eller mindre kosta högst 400. Förut var dom värda det. Absolut icke längre

Inaktiv

Spelet är värt en 3a. Dålig recension.

Inaktiv

Spelat ett tag nu och tycker det är värt en 3a iaf,, Riktigt skön känsla när man svingar sig runt New York och mkt bättre fightsystem än 2an ,, Bra skrivet förresten Hero_swe

Medlem

Visste det redan innan jag kollade vad den hade ftt att det var en etta.

Medlem

1/5, u guys suck, this game rules


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Hur dum får man vara egentligen. Ska det vara så svårt att inse att en recension är en SUBJEKTIV bedömning???

Syftar mest på bellyman och sasserdude men även lite på Hero_Swe här...

Att säga att recensionen är dålig för att den ger "fel" betyg är som att säga åt recensenten vad denne får tycka...

Medlem

Ok? gemföra Saint Row II och GOW2 med Web of Shadow? är det inte lite att kasta in en kött bit i grönsaksdisken? efter att ha kört Web of Shadows själv(PS3) så kan jag inte hålla med recentionen, 1/5 är inte ett korrekt betyg.

Medlem

1up: 5.5 IGN: 5.7 - tror inte spelet så mycket att hänga i julgranen precis.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Haha, och hero_swe skrev i IRCn att det var värt 400kr. ;D

Om han nu tycker det är värt 400kr, vad är det som är "Haha" med det?

Medlem

Black Widow och Black Cat är definitionen av fan service.

Ett av spelets starkare element, kanske.

Medlem
Skrivet av sasserdude:

Spelet är värt en 3a. Dålig recension.

Smaken är som FZ. Alltså spelet... suger.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

verkar helt otroligt bra!:heart:

Medlem

Licensspel borde förbjudas, lurar bara stackars konsumenter att köpa skit.

Medlem

Spelet har helt klart sina brister och det känns lite uråldrigt på sina ställen, men jag har då fått ut betydligt mycket mer spelglädje av detta spel än vad jag fick utav Far Cry 2. Precis som det nämndes i recensionen så tillhör det ju helt klart fyndlådorna, men en tvåa tycker jag i alla fall att spelet är värt

Hur som haver... Jag skulle uppskatta ett Sidey-spel där utvecklarna verkligen har lagt ner sin själ i arbetet, något som enligt mig saknas i de spel som har släppts hittills. Man kan alltid hoppas att någon som är involverade i något framtida projekt tänker till och får våran spandexhjälte att flytta ut från Treyarch, till någon ny och trevlig studio som respekterar Marvels skapelse.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Tycker faktist att det är värt 2 / 5 istället.

Alla såna här "Super-Man" spel som transformers,spiderman,batman det är ganska svårt att få just den här känslan som karaktären har, tror jag.

Det är väl svårt att göra ett spel med folk som har superkrafter som aldrig dör?

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Spelet har helt klart sina brister och det känns lite uråldrigt på sina ställen, men jag har då fått ut betydligt mycket mer spelglädje av detta spel än vad jag fick utav Far Cry 2. Precis som det nämndes i recensionen så tillhör det ju helt klart fyndlådorna, men en tvåa tycker jag i alla fall att spelet är värt

Hur som haver... Jag skulle uppskatta ett Sidey-spel där utvecklarna verkligen har lagt ner sin själ i arbetet, något som enligt mig saknas i de spel som har släppts hittills. Man kan alltid hoppas att någon som är involverade i något framtida projekt tänker till och får våran spandexhjälte att flytta ut från Treyarch, till någon ny och trevlig studio som respekterar Marvels skapelse.

Du brukar oroväckande ofta skriva mina åsikter "spooky" : B

Får väl lova att instämma bara,, Haft mkt roligare med Web of shadows än Far Cry 2 hittils. Lite väl mkt buggar men får hoppas på några patchar

Medlem

Tror nog inte att det är ett skitspel direkt som endast förtjänar 1/5 i betyg men visst kunde dem nog lagt ner lite mer själ i spelet.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar