Film - NFS: Undercover

Medlem

Förmodligen tvärstannade bilarna (utan att lämna marken) i sista krocken haha:D

Pansarknekt

Tyckte accelerationen kändes som på radiostyrda bilar annars verkar det riktigt actionfyllt och ballt.
EA mjölkar på som vanligt men av att döma av reaktionerna här på forumet går man inte på hypen. Är säkert ett kul spel men det lär inte höja ribban på något sätt när det gäller bilspelgenren. NFS börjar kännas lite som spelens Steven Segal.
Lär sälja rätt bra ändå med tanke på EAs marknasföringsapparat och med tanke på att Fast & Furious, uppföljaren till The Fast & The Furious, är på¨gång.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av Tjali:

NFS är inget verklighetstroget simulator spel, och ska inte heller vara det. Då får man nog leta efter nåt annat.

kör glädje då? tror du verkligen att alla vill ha en sim bara för att dom klagar på fysiken?

Det är just det som är min poäng.
"Körglädje" kan te sig i många former, och alla av dessa behöver inte vara realistiska bara för den sakens skull göra dem roliga. Körglädje för mig kan ibland vara att det är så realistiskt som möjligt och ibland helt enkelt för att det är förbannat kul att bara köra.

Jag tror inte NFS siktar på att göra spelet så verkligt som möjligt. Sen kanske inte fysiken i detta spel är optimal, det har jag väl inget vidare åsikt om.

Hur realistiskt är exempelvis Mario Kart? Men är det roligt?

Medlem

Ser och låter ju bra. Men jag tror Grid har skämt bort mig för mycket.

Medlem
Skrivet av Tjali:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Tjali:

NFS är inget verklighetstroget simulator spel, och ska inte heller vara det. Då får man nog leta efter nåt annat.

kör glädje då? tror du verkligen att alla vill ha en sim bara för att dom klagar på fysiken?

Det är just det som är min poäng.
"Körglädje" kan te sig i många former, och alla av dessa behöver inte vara realistiska bara för den sakens skull göra dem roliga. Körglädje för mig kan ibland vara att det är så realistiskt som möjligt och ibland helt enkelt för att det är förbannat kul att bara köra.

Jag tror inte NFS siktar på att göra spelet så verkligt som möjligt. Sen kanske inte fysiken i detta spel är optimal, det har jag väl inget vidare åsikt om.

Hur realistiskt är exempelvis Mario Kart? Men är det roligt?

det var du som började prata om realism och simmar, som svar på att folk klaga.. så...

Inaktiv

Fartkänslan såg bra ut i polisbilen

Medlem

ja realism, bilfysik o simulator är olika saker..

kolla tex spelet:

http://www.fz.se/spel/1nsane/pc

absolut sjukt skön bilfysik, bilarna känns inte stela och det är inte simulator aktigt.. Annat spel som had bra bilfysik va Viper racing.. sånt kund dom ha i NFS, inte mariokart känsla.

Medlem

Kom att tänka på iPod när jag såg detta.

IPod bygger ju egentligen på så snyggt utseende som möjligt medan det man kan tycka borde vara viktgit är lidande (ljud alltså).

Här kan man tycka körkänsla och bilfysik borde vara viktigt, men nope utseendet verkar ha fått helt klart mest tid.

Medlem

Haha, Många dagis barn här ser jag.

Gillar ni inte spelet så låt bli de så enkelt är de, NFS är som de är och så kommer de förbli.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Jag brukar inte alls tycka om bilspel, men det är något med Need for speed-serien på sistone, sedan Underground, som verkligen får mig att fastna. Det är inget "Gran Turismo Street" eller något sånt, det är bara bilarna, farten, grafiken... jakterna. Banorna var trista i Pro Street dock, rätt okej i Carbon men hoppas verkligen att de tar ett steg i en annan riktning nu, men det ser inte ut som det än... Hoppas på det bästa för detta spel i vilket fall som helst. Kommer helt klart provspelas, kanske köpas!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Ehh.. Blir och satsta på Midnight Club: Los Angeles istället.

Medlem

Jag tycker det verkar kul! Tycker att bilspel som är alltför verkliga lätt blir tråkiga då i princip man inte får göra ett enda misstag för då är det helt kört. När det gäller bilspel är jag en sån som vill kunna plocka upp handkontrollen o bara köra. Inte behöva öva i 2 veckor i sträck innan man tycker det är roligt.

Medlem

Jag hoppas att man ska kunna stänga av skademodellen, jag vill kunna göra en "wallride" och ha bilen intakt. Annars tycker jag att det liknar Most Wanted en hel del, och det är ju inte fy skam.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Haha, Många dagis barn här ser jag.

Gillar ni inte spelet så låt bli de så enkelt är de, NFS är som de är och så kommer de förbli.

Men svårt att släppa att ens favorit spelserie har gått och blivit så förstört. Tyckte de nådde ett klimax med Porsche-spelet för att sedan rasa och göra halvtaskiga, och alldeles för snabbt utvecklade, bilspel.

Medlem

Ser ganska intressant ut men Midnight Club Los Angeles kommer döda,

Inaktiv
Skrivet av sonny.tdu.nab:

Ser ganska intressant ut men Midnight Club Los Angeles kommer döda,

haha å jag tror att båda kan bli roliga men vi får se.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Marwin88:

Haha, Många dagis barn här ser jag.

Gillar ni inte spelet så låt bli de så enkelt är de, NFS är som de är och så kommer de förbli.

Tyckte de nådde ett klimax med Porsche-spelet för att sedan rasa och göra halvtaskiga, och alldeles för snabbt utvecklade, bilspel.

Håller med! Precis så tänkte jag när nästa spel efter Porsche versionen släpptes.
Fan jag tyckte tom. Porsche spelet hade galet grym kör känsla. Realistiskt faktiskt, jag låtsades att jag hade en Porsche på riktigt när spelade spelet med min "Dexxa" ratt.

Nu är det bara massa glitter och R&B-musik-brudar-macho-pumpa-ut-massa-penga-no-brain-spel över allt vad NFS heter...

Medlem

Bilarna verkar ju inte alls reagera som bilar ska, plus så gillar jag inte hur kameran funkar. Lär testa demot, men är demot någorlunda likt filmen nu så blir det knappast ett köp.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Marwin88:

Haha, Många dagis barn här ser jag.

Gillar ni inte spelet så låt bli de så enkelt är de, NFS är som de är och så kommer de förbli.

Tyckte de nådde ett klimax med Porsche-spelet för att sedan rasa och göra halvtaskiga, och alldeles för snabbt utvecklade, bilspel.

Håller med! Precis så tänkte jag när nästa spel efter Porsche versionen släpptes.
Fan jag tyckte tom. Porsche spelet hade galet grym kör känsla. Realistiskt faktiskt, jag låtsades att jag hade en Porsche på riktigt när spelade spelet med min "Dexxa" ratt.

Nu är det bara massa glitter och R&B-musik-brudar-macho-pumpa-ut-massa-penga-no-brain-spel över allt vad NFS heter...

hade en upplåst porche på nån lantbana där man kunde komma upp i såna enorma hastigheter och mer eller mindre hålla fullt genom hela banan. Riktiga adrenalin kickar. Det spelet som varit närmast den känslan efter det är most wanted, alla andra spel imho avsaknade totalt känsla. skulle dom gå tillbaka till samma fysik som tex porches och sen bygger spelet kring den och gör ett vanligt racing spel så skull det nog sälja bättre än deras hypade spel med speciella körstilar och flygande bilar.

Medlem

Har bara en sak å säga om NFS: Porshe Challenge, that game hasn't aged well, antar det är nostalgin som talar och att ni inte har spelat det på ett bra tag, är iaf den slutsatsen jag fick efter ha testat det igen för nåt drygt år sedan.

Men visst, fysiken å körkänslan var annorlunda, mycket mjukare, men bättre är den inte, eller ja, det är kanske en smaksak.

Skulle nog kunna få samma känsla genom att pilla på lite variabler i de nyare spelen för den delen.

Medlem

Såg rätt roligt ut faktiskt. Särskilt att man själv kan vara polis. Rätt likt Most Wanted som någon skrev.
Jag har inte gillat de senaste spelen i NFS-serien.
Gillade känslan i de gamla Underground 2 och Most Wanted.

Nu har man ju dock blivit bortskämd med bilfysiken från GTA IV, så allt annat känns stelt. Men det blir ju å andra sidan mer svårtkört ju mer realistiskt det är och NFS-serien har ju alltid haft arkadstuk.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

1. Har bara en sak å säga om NFS: Porshe Challenge, that game hasn't aged well, antar det är nostalgin som talar och att ni inte har spelat det på ett bra tag, är iaf den slutsatsen jag fick efter ha testat det igen för nåt drygt år sedan.

2. Men visst, fysiken å körkänslan var annorlunda, mycket mjukare, men bättre är den inte, eller ja, det är kanske en smaksak.

3. Skulle nog kunna få samma känsla genom att pilla på lite variabler i de nyare spelen för den delen.

1: Jag har spelat det nyss och det är underbart att köra i det spelet.

2: Ehh duh såklart det är en smaksak.

3: Ehh nej.

Medlem

kan ju inte bli sämre än need for speed 5!

Inaktiv

Problemet med de nya NFS Spelen har alltid varit att dem försöker göra det så smidigt som möjligt att porta spelet till någon skabbig handburen konsol där det inte finns utrymme för något alls......

Jag spelar fortfarande need for speed hot pursuit 2 lite då och då!

Där kan man tillochmed skala om och fixa bilarnas aerodynamik, motorprestanda, vikt.. vilket oftast ger sjukt tillfredsställande resultat =D

Citat:

Lite exempel ur filerna:

' Ferrari F50 Statistics

...

Mass=1110.0

...

AeroDragCoefficient=0.30
AeroFrontDownforceCoefficient=13.00
AeroRearDownforceCoefficient=15.00
BodyLiftCoefficient=-0.0
UnderBodyDragCoefficient=12

...
[engineblock]
FlyWheelInertiaFactor=1.00
MinRPM=1200
RedLine=10500
WarningLine=9000
torqueCurve_0=0.00
torqueCurve_1=0.00
torqueCurve_2=527.90
torqueCurve_3=603.80
torqueCurve_4=644.00
torqueCurve_5=632.30
torqueCurve_6=647.60
torqueCurve_7=670.50
torqueCurve_8=701.30
torqueCurve_9=734.00
torqueCurve_10=765.90
torqueCurve_11=778.90
...

[transmission]
NumberOfGears=8
GearShiftDelay=4
Automatic=1
GearRatios_0=2.790
GearRatios_1=0.000
GearRatios_2=2.790
GearRatios_3=2.000
GearRatios_4=1.590

...

GearEfficiency_4=1.00
GearEfficiency_5=1.00
GearEfficiency_6=1.00
GearEfficiency_7=1.00
TorqueConverterRatio=1.50
TorqueConverterMaxRPM=4000
GearShiftPointCoefficient=0.95

Enligt mig borde det finnas filer som dessa till alla spel, det är underbart ^^...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Eftersom jag gillade Hot Pursuit 2 och Most Wanted blir detta ett givet köp!

Detta ser ut att vara arcade racing när det är som bäst. Ni som trodde att ni skulle få simulator NFS får fortsätta vänta för jag tror arcade racing säljer bättre än sim racing.

Inaktiv

NFS har väl gjort sån fysik med alla spel. Jag tycker UC verkar riktigt häftigt faktiskt. Nya bilar, nya uppdrag och cool grafik. That's all !

12
Skriv svar