Första detaljerna om Deus Ex 3

Robot
Medlem
Första detaljerna om Deus Ex 3

Hoppas att det blir som ettan i gameplay fast självklart förfinat med allt allt vad tredje generation teknik innebär

Medlem
Citat:

Däremot drar de sig inte för ändringar som bäddar för klagomål - bland annat Call of Duty-liknande autohealande och att smygande involverar ett cover-system snarare än skuggor.

I första Deus Ex så finns det inga skuggor att smyga i. Visst, det fanns mycket mörker, men det hjälpte inte så himla mycket.

Om man vill att fienderna inte ska se en, då får man ta och gömma sig bakom något och sedan luta sig åt sidorna för att titta ut.

När det gäller autohealandet så kan de nog göra det på ett någelunda lyckat sätt genom att ge spelaren en healaugumentation från start, och beroende på hur snabb och effektiv den är.

Krävs mer info för att jag ska börja vråla buu eller hurra för denna titel. Men då första Deus Ex var så extremt bra så är jag tveksam till att detta kommer vara bättre, men förhoppningsvist så kommer det komma rätt nära.

Vad jag är mest rädd om är bandesignen. Hoppas verkligen den kommer vara bra.

Inaktiv

Jag tycker 2an är bra och 1an dålig.

Medlem

ettan var bra..2an har jag inte lirat.

Inaktiv
Skrivet av Saarela81:

Hoppas att det blir som ettan i gameplay fast självklart förfinat med allt allt vad tredje generation teknik innebär

Tredje generationens PC?

Skrivet av Hannu87:

ettan var bra..2an har jag inte lirat.

Bra sky 2:an som pesten.


signatur
Medlem

lirade 1an (inte hela, men nästan :0~) för ett par månader sedan, för första gången.. trots sin ålder så var spelet bättre än många fräscha spel som släpps idag. så ni som inte lirat deus ex, ge't ett försök

Medlem

Dom ska ha regen health och cover-system...

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

Medlem

Deus Ex 2 berörde mig illa på grund av sin uselhet. Tror inte att jag tänker tillåta mig att bli upphetsad av det här.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av _spike_:

Dom ska ha regen health och cover-system...

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det hela kommer till vad man känner när man spelat spelet;

DX1: Trots att det är mycket längre än 2an tyckte jag det tog slut för fort.
DX2: Kan bara beskrivas som ok. Såg mycket fram emot det spelet, men kände mig besviken efter att ha spelat det.

Låt oss hoppas att de lyckas ta de element från de tidigare spelen som var bra och bygga på dem.

Medlem

1:an var helt suverän, tre olika sätt att avsluta spelet på beroende på vem man litar på i spelet. Har testat 2:an som demo och kände redan då att det inte kommer att bli bra spel, så jag köpte det inte. Har hört att 3:an kommer vara mer likt 1:an, vilket man hoppas på


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jag längtar redan även om man knappt har nån info att gå efter bara det inte blir som tvåan en flopp.

Medlem

ser riktigt lovande ut


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Bara det kommer till PC också och inte bara konsolerna...

Medlem

För dom som tycker tvåan va helt ok kan jag bara ställa frågan:
Hur kan ni tycka det?
Jag hittar inget bra alls med tvåan.
Styrningen va dålig, motorn va seg,
Ai´n va jättedålig och skuggorna va
sjukt skarpa och overkliga.

Inaktiv

Det ser ju helt jävla fantastiskt ut!!

Hoppas bara att dom lyckas få till samma spelkänsla som i ettan också.

Medlem

En snubbe som summerar tidningsartikeln:

Citat:

It's a prequel set in 2027
You play Adam Jensen, a security officer working for a biotechnology firm.
Part of the game is set in Shanghai
The game uses a Renaissance style art blended with cyberpunk (looks great)
There'll be around 20 augmentations
The game is third person but will switch perspective for stealth
Hacking involves a mini game (a la system shock, bioshock)
There is hand to hand combat
You can punch through Walls to grab enemies by the neck
You can bungee jump off ledges
The developers are trying to be loyal to the first game
Skill points return and are expanded
Universal ammo has been ditched
Multiple endings

Medlem
Skrivet av Taikon:

För dom som tycker tvåan va helt ok kan jag bara ställa frågan:
Hur kan ni tycka det?
Jag hittar inget bra alls med tvåan.
Styrningen va dålig, motorn va seg,
Ai´n va jättedålig och skuggorna va
sjukt skarpa och overkliga.

I mina ögon betyder ett spel som är ok att det är spelbart, inget mer. I normala fall hoppar jag över spel som bara är ok, men då 1an var och fortfarande är all-time top 3 för mig körde jag igenom det trots att v 1.0 inte hade quicksave/quickload, hade mus-lagg och ett användargränssnitt som får en att gråta.

Listan på dåliga saker är nog dock dubbelt så lång som bra.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

En snubbe som summerar tidningsartikeln:

Citat:

It's a prequel set in 2027
You play Adam Jensen, a security officer working for a biotechnology firm.
Part of the game is set in Shanghai
The game uses a Renaissance style art blended with cyberpunk (looks great)
There'll be around 20 augmentations
The game is third person but will switch perspective for stealth
Hacking involves a mini game (a la system shock, bioshock)
There is hand to hand combat
You can punch through Walls to grab enemies by the neck
You can bungee jump off ledges
The developers are trying to be loyal to the first game
Skill points return and are expanded
Universal ammo has been ditched
Multiple endings

Mycket mums alltså... men varför 3:e personsvy?

Medlem

Hur svårt kan det vara att göra en uppföljare i samma stuk med samma menyer o.s.v?
Hur kommer man ens på tanken att ändra massa saker i uppföljaren som gör att den inte liknar föregångarn?:S

Vill ha tillbaka "Skills" systemet och allt annat mums!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Orbek:

Jag tycker 2an är bra och 1an dålig.

Skottpengar på dig imo!


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av _spike_:

Dom ska ha regen health och cover-system...

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN


signatur

Retro.

Medlem

Alltså... jag har inga som helst förväntningar på detta spel, klart som korvspad att jag innerst inne hoppas på att de kan utveckla ett lika perfekt bra spel som ändå ettan var, jag verkligen älskade spelet, utforskade och undersökte varenda pixel av skapelsen, historian som berättades, konspirationerna, Nanoaugmentations osv.
Hörde att tvåan skulle komma, så jag väntade sen jag först hörde talas om det, säkert 2-3år.
O vilken total katastrof det där skräpet visade sig att vara, blev så sjukt besviken så det inte finns någon gräns.
Sen dess har jag alltid tittat snett på konsoller och multiformat.
För det spelet om något var ett oerhört dålig kamoflagedemostration på hur man inte ska blanda PCspel och konsollspel, i det fallet skulle det komma till PC och Xboxen.
Skrev två A4 på forumet om hur mycket de hade klantat sig med spelet, tog upp allt, ingen solskenshistoria kan jag meddela!.
Spelet hade fördummats nåt så groteskt - fördummats - konsolfierats.

Jag är ej en konsolhatare i stort, men jag gillar inte att väldigt stor andel av konsolspel och numera också vanliga PCtitlar fördummas ner för att passa den större massan av konsumenter, de säljer säkert mer annars ser jag ingen poäng i det, men vi som kallar oss mer hardcore blir bara besvikna, alternativt sänker våra krav till menlösa bottnar och nöjer oss med halvdana mainstreemproduktioner.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Mycket mums alltså... men varför 3:e personsvy?

3:e personvy verkar vara ett fel i artikeln. Detta är vad de säger på officiella forumet.

The game is FIRST person, but automatically switches to third person for some contextual actions. You as the player do not have the ability to swap between views...it's a first person game but there are times where we want you to see Adam doing cool things.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Alltså... jag har inga som helst förväntningar på detta spel, klart som korvspad att jag innerst inne hoppas på att de kan utveckla ett lika perfekt bra spel som ändå ettan var, jag verkligen älskade spelet, utforskade och undersökte varenda pixel av skapelsen, historian som berättades, konspirationerna, Nanoaugmentations osv.
Hörde att tvåan skulle komma, så jag väntade sen jag först hörde talas om det, säkert 2-3år.
O vilken total katastrof det där skräpet visade sig att vara, blev så sjukt besviken så det inte finns någon gräns.
Sen dess har jag alltid tittat snett på konsoller och multiformat.
För det spelet om något var ett oerhört dålig kamoflagedemostration på hur man inte ska blanda PCspel och konsollspel, i det fallet skulle det komma till PC och Xboxen.
Skrev två A4 på forumet om hur mycket de hade klantat sig med spelet, tog upp allt, ingen solskenshistoria kan jag meddela!.
Spelet hade fördummats nåt så groteskt - fördummats - konsolfierats.

Jag är ej en konsolhatare i stort, men jag gillar inte att väldigt stor andel av konsolspel och numera också vanliga PCtitlar fördummas ner för att passa den större massan av konsumenter, de säljer säkert mer annars ser jag ingen poäng i det, men vi som kallar oss mer hardcore blir bara besvikna, alternativt sänker våra krav till menlösa bottnar och nöjer oss med halvdana mainstreemproduktioner.

I sanning!
Kiddiefieringen av spel har drabbat PC-spelen hårt, många är de fina titlar som förstörts av konsolerna.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tror det kan bli bra , måste ju hoppas iaf

Medlem

Hoppas det blir lika bra som 1an det var ett mästerverk.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

THERE IS A GOD

12
Skriv svar