Om tekniken bakom Mafia II
Det ska bli intressant med demot och känna på styrningen. Först spelet hade mer att lära in än jag orkade med(är causall med monsterdator). Jag ska prova både PC och PS3 versionen men som vanligt blir man bortskämd med grafiken på PC.
Hoppas bara känslan/optimeringen på PCn inte är ett skämt som GTA4.
Det ska bli intressant med demot och känna på styrningen. Först spelet hade mer att lära in än jag orkade med(är causall med monsterdator). Jag ska prova både PC och PS3 versionen men som vanligt blir man bortskämd med grafiken på PC.
Hoppas bara känslan/optimeringen på PCn inte är ett skämt som GTA4.
Kan hålla med dig men skillnaden grafiken PC VS PS3 versionen är ju skrattretande. Rockstar tycker jag svinade ner spelet till konsol med att man fick gissa sig till vad man såg = hela spelet mörkt och suddigt. Jag spelar på samma skäm med både datorn och PS3 som numera samlar damm.
Maffia 2 saknar förresten stöd för handkontroll och multiplayer om man läser Steam:
En spelare
Steam Resultatlistor
Fast Gamreaktor skriver;
Peripherals: Keyboard and mouse or Windows compatible gamepad, så tyvärr ni som hatar konsoll-anpassade PC spel biter er nog i foten av ilska.
Det var detta...
@ zauii89 skrev:
Det är ju rent så illa att spelet "rekommenderar" dig att använda en 360-kontroll när man ska spela det på PC via loading-screens och tutorials.
Enligt GR var det visst skönare med handkontroll också, undrar om det beror på grymt bra anpassad kontroll, eller att kontrollen är dåligt portad till PC?
Får hoppas de helt enkelt gjorde ett grymt stöd för handkontroll
CANT WAIT!!
Jag är glad att det finns kontroll stöd till pc också, tps lirar man bäst med handkontroll ändå, eller det är bättre anpassad till det iaf. Jag suger med mus och tgb, kanske därför?:)
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)