Inaktiv
Skrivet av Securion:

Ännu en spelserie som nu ska bli "lättsmält" och "tillgänglig" för den nya generationen gamers.
Dvs alla features och allt djup ska tas bort och det ska fördummas ner till en insekts nivå.

R.I.P SimCity.

Men det ser snyggt ut i alla fall.

Medlem

Av den marketing jag sett runt spelet har jag fått intrycket "lätt att lära sig, svårt att bemästra" snarare än "det här är busenkelt för vem som helst!"

Men men, man får väl vänta och se.

Medlem

Herregud vilket gnäll, som vanligt. Jag gillar att spel är lättillgängliga att börja med, men som är utmanande på högre nivåer och har djup. Exempelvis som Civ-serien alltid har varit. Enkel att börja med, svår att bemästra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Och där dog allt hopp
När de första nyheterna om nya Sim City började komma ut skrev jag någonstans på något forum. "Om jag inte misslyckas med min första stad, så är detta spel inget att ha" eller något liknande. Efter denna förhandstitt har jag förstått att detta spel inte är något för mig, jag får helt enkelt fortsätta med fyran och Cities serien


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Så länge vi slipper Origin är detta ett klart hopp!

Medlem

japp där sjönk förhoppningarna avsevärt efter denna artikel


signatur
Medlem

Jäklar, blir faktiskt sugen på det, och då har jag aldrig varit något större fan av serien.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Snälla låt Michael Gill aldrig mer skriva åt er.

Medlem

Sätter en peng på att det kommer att vara"lättillgänglig" och "fördummat" så att de når en bredare publik så att de kan sälja mer.... vad händer med spelbranschen?

Självklart önskar jag inte detta utan hoppas innerligen att man kan grotta ner sig.

Medlem

Jag tycker det här var en bra recension. Den lyser upp nästan allt negativt med spelet redan på förhand.

Medlem

Får säga att det låter underbart !

12
Skriv svar