Robot
Dead Space 3

De två första rymdbesöken lär ha rivit djupa sår i Isaac Clarkes själ. Tredje gången har han en beväpnad hjälpreda, men Dead Space 3 är lika vidrigt obehagligt ändå.

#visceral-games, #dead-space-3, #dead-space, #resident-evil-6, #portal-2, #dead-space-2


Medlem
Dead Space 3

Skönt att höra att 3an verkar hålla kvar vid det som gjorde de första två spelen bra! Det är atmosfären man är ute efter!

Medlem

Har aldrig gett upp hoppet som många andra gjort bara för det är coop och mänskliga fiender, litar på att de kan leverera även fast de har lagt in coop och mänskliga fiender, bara inte de tar över spelet för mycket.

Jag hoppas bara att jag inte har kvar hoppet i onödan, då blir jag lite ledsen i ögat.

Medlem

Verkar bli coolt..
Vad gör pälskragen för nytta när hans vanliga utstyrsel ändå gör att han överlevt i rymdens något kalla miljö? Har han blivit Fab5:ad kanske? Vad säger Lili & Susie om det, eller är det syntet? (Nej, det är digitalt..)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

"you wana know what worse then ur own nightmares? Play deadspace cause then you play in a fucking nightmare" :).

Medlem

Kanske är dags att testa detta spel i höst. ska börja med 1'an osv.
Har börjat gilla SP mer än MP så detta kan vara värt att prova.. PÅ PC


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kommer bli mjölk !

Medlem

Bara det blir bra så blir jag nöjd

och sen vill jag väldigt gärna att det här inte är den sista delen heller. Är väldigt trött på trilogier nu.

Medlem

är inte alls intresserat av DS3, lovar att det fan blir lika kort som tvåan och blir inget spel man minns efter ett par dagar efter releasen.

ett spel man klarar på runt 8 timmar och endast singleplayer e ju för fan inte ens värt att tanka

Medlem
Skrivet av slarron:

"you wana know what worse then ur own nightmares? Play deadspace cause then you play in a fucking nightmare" :).

2an var ju varken läskigt, långt eller unikt. hur kan ni tro så jävla mycket på 3an?

Medlem

Tvåan i hardcore gav en störtskön adrenalinpumpad upplevelse. Kändes som ett helt annat spel än de andra enklare nivåerna. Kan man få nåt liknande i trean så blir det kalas.

Medlem

Fy fan vilken besvikelse, början var ok, men sen då, är detta nytt?

BS, dem som har lirat LOST PLANET vet vad jag pratar om, snövärld. stora bossar och super AWSOME action.

Nope håller mig till DS 1 och DS 2


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av slarron:

"you wana know what worse then ur own nightmares?"

Your spelling, sir?

/ LordDiamos

Medlem
Skrivet av chopper:

Kanske är dags att testa detta spel i höst. ska börja med 1'an osv.
Har börjat gilla SP mer än MP så detta kan vara värt att prova.. PÅ PC

Ärligt hur kan man få minus pga detta inlägg?
Vet att det är släpp på 3'an till konsol men PC är min grej..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av LeTigah:

är inte alls intresserat av DS3, lovar att det fan blir lika kort som tvåan och blir inget spel man minns efter ett par dagar efter releasen.

ett spel man klarar på runt 8 timmar och endast singleplayer e ju för fan inte ens värt att tanka

Sluta sno spel då looser.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av LeTigah:

är inte alls intresserat av DS3, lovar att det fan blir lika kort som tvåan och blir inget spel man minns efter ett par dagar efter releasen.

ett spel man klarar på runt 8 timmar och endast singleplayer e ju för fan inte ens värt att tanka

jo för det släpps ju så jäkla många sp spel med mer än 8h speltid. det fanns dessutom multiplayer, inte särskilt kul dock.

Medlem

Lite märkligt att ha en hälsomätare på ryggen. Svåråtkomlig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Lite märkligt att ha en hälsomätare på ryggen. Svåråtkomlig.

Åh, de sakerna är ju nästan det bästa med Dead Space-spelen. Jag älskar t.ex. hur där dyker upp en hologram interface för Isaacs Inventory framför honom när han vill använda föremål från den.

Medlem

Jag är så jävla taggad! Visceral! Ge mig spelet nu för bövelen! Kommer förboka till PC när det närmar sig release!

Vill ha! Vill ha! Vill ha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Lite märkligt att ha en hälsomätare på ryggen. Svåråtkomlig.

att Isaac ens behöver en mätare för att fatta hur ont han har

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av LeTigah:

är inte alls intresserat av DS3, lovar att det fan blir lika kort som tvåan och blir inget spel man minns efter ett par dagar efter releasen.

ett spel man klarar på runt 8 timmar och endast singleplayer e ju för fan inte ens värt att tanka

Sluta sno spel då looser.

Loser*

jag sa aldrig att jag laddar ner spel illegalt eller snor spel på något annat sätt

Medlem
Skrivet av LeTigah:
Skrivet av chopper:
Skrivet av LeTigah:

är inte alls intresserat av DS3, lovar att det fan blir lika kort som tvåan och blir inget spel man minns efter ett par dagar efter releasen.

ett spel man klarar på runt 8 timmar och endast singleplayer e ju för fan inte ens värt att tanka

Sluta sno spel då looser.

Loser*

jag sa aldrig att jag laddar ner spel illegalt eller snor spel på något annat sätt

OK då miss förstod jag dina tanka ner rader. sorry.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Vad jag såg av E3 uppvisningen så verkade det inte vara så läskigt... Tråkigt för jag tyckte att inte ens ettan var särskilt skrämmande...

Medlem

Ettan hade en grym atmosfär och bra fiender, klaustrofobisk skräck lite som en klassisk zombie rulle, begränsat med ammo, svårt att överleva, många men inte så starka fiender, klart läskigt iaf. Speciellt eftersom jag missad att det fanns en snabbknapp för helning och hela tiden gick in i inventory för att hela, även mitt i strider (stressigt).
Tvåan var mer av en besvikelse, vapnen var löjligt effektiva och samma gäller Isaacs "krafter", kombinera det med rikliga mängder ammo, enformiga miljöer och samma fiender som förr. Ingen stämning, atmosfär eller överlevnad, snarast monsterslakt i bästa Gears/Res 5 stil

Trean ser tyvärr ut att bli mer av samma, ännu bättre vapen, ännu mer ammo, samma fiender igen och "shooting range" istället för kamp om överlevnad. Synd att i9nga läskiga spel får vara läskiga längre :/
De kan väl göra som med Mass Effect?
Alternativ 1: Spela Dead Space med grymam vapen, mycket ammo, var stencool actionhjälte
Alternativ 2: Bra balans mellan action och skräck, jobbiga passager men fortfarande mycket smisk att dela ut
Alternativ 3: Skräck och fasa, ont om ammo, många och intelligenta/varierade fiender som ständigt anfaller från nya ställen, du är aldrig säker och vet aldrig var nästa fiende är.
(mer skillnad än att bara ändra svårighetsgrad)

Inaktiv

har aldrig kört det här coh kommer att aldrig att kör det splet häller kör bäst på black ops 2 i stället

Medlem
Skrivet av LeTigah:

är inte alls intresserat av DS3, lovar att det fan blir lika kort som tvåan och blir inget spel man minns efter ett par dagar efter releasen.

ett spel man klarar på runt 8 timmar och endast singleplayer e ju för fan inte ens värt att tanka

Att sett spel är 8 timmar är väl knappast något att klaga på dock, speciellt i vår tid då det krävs enormt med arbete. Lite skillnad från wolf3d's fyrkantiga korridorer.

Sen kan man ju alltid köra på survival vilket gör spelet svårare och det tar längre tid :), i övrigt så håller jag med om att 3an ser ut som pure action och en lost-planet kopia.. sorgligt.

Medlem

Fin förhandstitt

Recensentens efternamn var unikt måste jag säga!


signatur

Trust is for fools...

1
Skriv svar