Årets spel 2009 - Topp 3

Robot
Årets spel 2009 - Topp 3

Ett halvt dygn återstår av 00-talet och det är hög tid att utse 2009 års bästa spel. FZ-redaktionen har stött och blött ett 70-tal titlar och vi fick fram 20 stycken som höjde sig över de övriga. Tre stycken återstår att presentera - här är de, 2009 års bästa spel!

#uncharted-2-among-thieves, #half-life, #batman-arkham-asylum, #lego-batman-the-videogame, #rocksteady, #eidos, #the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay, #dragon-age-origins, #bioware


Medlem
FZ utser årets spel!

Ja, det var ganska väntat. Har tyvärr bara spelat Batman av top 3.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

jaha var nå annat nära att ta tronen från Dragon age origins?
modern warfare2 kanske men av alla topp 3 är det Batman och dragon age som ajg har spelat och de är riktigt bra

Medlem

Jävlar, Elmoth hade rätt.

Skrivet av Elmoth:

Vad finns då kvar?

Uncharted 2
Batman:AA
Dragon Age Origins

Fler?

Medlem

Har Dragon Age och kan inget annat än att hålla med.
Ett únderbart spel.

Har spelat Uncharted 2 BETA och tyckte om den. Ska köpa snart.

Har faktiskt inte spelat Batman men med tanke på att den kom 2a så är det nog värt att testa.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Har precis klarat av Dragon age för tredje gången och kan bara säga att det är det bästa spelet jag har spelat iår.

Medlem

Hmm.... Jaja...

Medlem

Har bara spelat Uncharted 2 och Dragon Age av Topp-3. Båda spelen är helt fantastiska och förtjänar verkligen sina placeringar och är två av de bättre spelen på många år som jag har spelat.

Själv tyckte jag dock att Uncharted 2 var roligare sålänge det varade, men Dragon Age håller ju mycket längre, så det är en jämn fight imo.

Medlem

Jag vill ha en PS3:a!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Helt otroliga spel, dock inte alls spelat mycke av dem, mest bara kollat på när polarna lirat. Men varit så nära på att köpa dom flera gånger


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Så julklappen min blev årets spel. Jag får väl sätta igång med min nyskapade magiker då:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har spelat både Dragon Age och Batman. Visserligen bra spel båda
två men etta och tvåa? Måste varit ett dåligt spel år imo.

Medlem

Hurra!

Många bra spel på hela listan förövrigt.

Medlem

Både väntat och tveklöst välförtjänt. Bättre rollspel finns inte, punkt.

Medlem

håller med helt om de här 3 valen, men jag förstår inte riktigt hur betygssystemet funkar om ett 4/5 spel är bättre än 5/5 spel (Uncharted 2 4/5 , Batman 4/5, Dragon Age 5/5) och det har vart rätt många 5/5 i år om jag inte minns fel

Inaktiv

Har spelat dragon age och även om det har varit väntat som årets spel så tycke jag att det fanns så många andra spel som förgäna första plats:( MW2, AC2, mm

Medlem
Skrivet av JohnnyHedning:

Har spelat både Dragon Age och Batman. Visserligen bra spel båda
två men etta och tvåa? Måste varit ett dåligt spel år imo.

om du jämför med 2008 så var nog några av de bästa spelen GTA IV,Metal Gear Solid 4,Resistance 2,Gears of War 2,Fallout 3,Dead Space,Little Big Planet, (cod waw?) det kom rätt många bra spel i alla fall, så det kanske känns lite klent i jämförelse med då...

Medlem

Måste köpa Uncharted 2, det är väl att häda att INTE äga det spelet om man nu äger en PS3?


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av fanboyen:

håller med helt om de här 3 valen, men jag förstår inte riktigt hur betygssystemet funkar om ett 4/5 spel är bättre än 5/5 spel (Uncharted 2 4/5 , Batman 4/5, Dragon Age 5/5) och det har vart rätt många 5/5 i år om jag inte minns fel

Sifferbetygen är den enskilde recensentens åsikt. Det här har vi alla på redaktionen varit med och utsett. : >


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Hehe, hade tom. rätt i ordningen... har inte spelar Dragon age men det är heller inte min typ av spel.

Skulle själv ha lagt Uncharted på första plats och Batman på andra plats!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Seb
Medlem

Alla tre speln är bra såklart. Men hade nog helst sett Uncharted 2 i topp. Storyn, humorn spelglädjen har aldrig varit så bra i ett spel.. Tillsammans med en otroligt bra grafikmotor...

Sitter o spelar lite Assassins Creed 2 just nu o kom o tänka på grafiken. I cut scenes ser man verkligen hur mkt bättre Uncharted 2 ser ut. Och Assassins 2 är inget ful spel direkt:)

Skrivet av Baloowozzy:

Har spelat dragon age och även om det har varit väntat som årets spel så tycke jag att det fanns så många andra spel som förgäna första plats:( MW2, AC2, mm

Tycker inte MW2 oc AC2 är i närheten av topp 3. Har iofs inte spelat Dragon Orings själv men Uncharted o Batman är bra mkt roligare och bättre spel. MW2 o AC2 är fortfarande riktigt bra spel, men inte topp 3 klass...
Enligt mig.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

håller med helt om de här 3 valen, men jag förstår inte riktigt hur betygssystemet funkar om ett 4/5 spel är bättre än 5/5 spel (Uncharted 2 4/5 , Batman 4/5, Dragon Age 5/5) och det har vart rätt många 5/5 i år om jag inte minns fel

Låt mig förklara personlig smak och medelvärde.

Du kanske inte tycker om låt säga, fiskbullar. Du ger fiskbullar 1/5 i betyg. När hela din familj ger fiskbullar betyg så kanske resten ger fiskbullarna 5/5 och på så vis går medelbetyget upp och kan hamna överst på din familjs favoritmatlista.

Detta innebär att din favoriträtt pizza(5/5) hamnar efter fiskbullar då resten av din familj bara ger pizza 3/5.

På samma vis fungerar betyg och en sammanställning av flera människors smak.

Gott nytt år, och fundera inte för mycket på det här nu


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Har inte läst så mycket om Dragon Age så var förvånad över att det blev årets spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Riktigt bra lista, FZ!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Så julklappen min blev årets spel. Jag får väl sätta igång med min nyskapade magiker då:)

Samma här. Dock redan 40 timmar in i spelet med min magiker, riktigt bra är det!

Medlem

Härligt att det känns som man lade pengarna på rätt saker detta året - även i andras ögon.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

konstig lista, hur kunde Killzone 2 komma på 18:de plats?
nu spelade jag inte allt för mycket killzone, står mest i hyllan, men hur som helst, det förkänar ju klart att hamla på top 8 i alla fall.

Löjligt.
samma sak hur kan Batman komma på bättre plats än Uncharted, det är ju med bara bull.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Dragon Age: Origins är en värdig vinnare och det var även mitt GOTY länge. Trodde inte något spel skulle kunna slå det. Men igår köpte jag Uncharted 2 och det jag har spelat hittills är helt fenomenalt bra. Satt länge igår natt med hörlurar för att inte väcka de andra i huset. Jag kunde helt enkelt inte sluta spela.

Uncharted: Drakes Fortune tyckte jag var bra men inte så fantastiskt som många tyckte. Innan jag började spela trodde jag att tvåan skulle vara mer av ettan bara så jag hade inte jättehöga förhoppningar. Men oj vad fel jag hade. Dom första 10 minuterna satt jag bara med öppen mun.

Tror inte jag har så långt till slutet nu och det är väl det som är det enda problemet jag har med det, att det är rätt kort. Men just nu bryr jag mig inte alls. Uncharted 2 är det bästa jag har spelat på länge, väldigt länge.

Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Ariath:

Så julklappen min blev årets spel. Jag får väl sätta igång med min nyskapade magiker då:)

Samma här. Dock redan 40 timmar in i spelet med min magiker, riktigt bra är det!

För min del har jag bara kört fyra timmar än.:) Det har varit fullt upp med annat sen julafton.

Skrivet av rolle90:

Löjligt.
samma sak hur kan Batman komma på bättre plats än Uncharted, det är ju med bara bull.

Spelar det någon roll egentligen? Blir ett spel du spelat sämre per automatik för att det inte får en bättre plats på FZ´s topplista?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Batman skulle lätt tagit första platsen, ser verkligen inte vad gör dragons age så bra.

123
Skriv svar