Årets spel 2009 - Topp 3

Medlem

Jag spelade Dragon Age i 2 timmar innan jag blev less. Kanske ska ge det en till chans...

Medlem

Knappast förvånansvärt men det höjde min lust att införskaffa lite spel... Bara testat demon på Batman (vilket var nice) och Dragon Age har jag planer på att införskaffa någorlunda snart

Inaktiv

Man måste ju gilla RPG också för att tycka Dragon Age är roligt.

Medlem

Riktigt bra lista i år! Det har ni gjort bra på redaktionen!

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Jag spelade Dragon Age i 2 timmar innan jag blev less. Kanske ska ge det en till chans...

Jag var också hypad inför Dragon Age men efter att ha spelat det ett tag (betydligt mer än 2 timmar) så kom jag fram till att jag tyckte det var tråkigt. En massa karaktärs-blabb som utfyllnad mellan halvbra action/rpg sekvenser i små områden.

Det är självklart min personliga åsikt om Dragon Age, och jag inser nog att jag inte gillar rollspel på dator längre.

Medlem

Tycker det var väl valda titlar. Utav de spel jag spelat i år så ligger Machinarium, Call of Duty MW2(kampanjen) och Dirt 2 på toppen

Medlem

Jahaja, så var den listan klar.

Går det att styra uncharted eller batman med mus och tangentbord förresten? Någon som testat?

Det är egentligen enda anledningen till att jag inte spelar de spelen... att jag inte står ut med joystickstyrning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Batman förtjänar absolut sin höga placering. Fruktansvärt bra spel

Medlem

Suverän lista! Alla spel jag hoppades skulle vara på min top sex lista var med på top tjugo i alla fall så nån get har man väl kvar på bete.

Medlem

Håller inte med, Brütal Legend högre och Dragon Age lägre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dragon age förtjänar helt klart första platsen, otroligt bra spel!

KoP
Medlem

Bra lista FZ! Gott nytt år!

Medlem

Dragon age förtjänar verkligen den platsen, ett oerhört bra spel, en gripande värld och superbra story

Läste precis klart boken The stolen throne också (pre dragon age bok) grymt bra bok, rekommenderar den starkt till alla om man gillar Dragon age

Gott nytt år!

Medlem

Att FZ-redaktionen är ett par riktigt roliga figurer har ju knappast undgått någon, men att ni dessutom lyckas pricka in årets spel så PRECIST är ju snudd på fantastiskt! Dragon Age är/var det första spelet som var lika roligt att spela som man minns att spelen på c64/amiga var när man var grabb.

Det är fan inte illa pinkat år 2009.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Trevlig lista FZ! Instämmer med det mesta förutom att jag saknar Shadow Complex nånstans där. För mig betydde SC väldigt mycket jämfört med andra titlar, men kanske är ensam om det iofs!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Instämmer med listan !

PS: Vill inte vara petig men den svenska översättningen av gargoyle är skråpuk.

Medlem
Medlem

Så otroligt bra tyckte inte jag det var. Dvärgarna förstörde det, hatar dvärgar och i dragon age så var de extra fula

Inaktiv

Dragon age förtjänar första plats utan någon invändning från min del.

Medlem

Dragon Age klart värd första plats, jävligt bra rollspel.

Spelat över 10 timmar nu och har endå inte kommit långt. Så mycket att utforska och folk att prata med.

Medlem

Batman ska vara etta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Topp 3 kan man alltid diskutera! Speciellt då Demon Souls borde ha varit istället för Dragon Age. Ett mer nyskapande och utmanande RPG går inte att finna...Men smaken är som baken.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Batman?! vad hände med killzone 2?!¨inge bilspel på toppen heller...

Inaktiv

Älskade dragon age origins.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag tycker inte Dragon Age är bra. Sluta spela efter c:a några timmar.

Jag kan inte leva mig in i spelvälden när banorna är linjära och tråkiga. Ingen exploration i den stora värld som finns utan man får endast välja de punkter som finns att klicka på på kartan, huvudkaraktären pratar inte och striderna är rätt tråkig i längden

Allt detta bidrar med att dra ifrån av helhetskänslan och bidrog med att jag faktisk slutade spela.

Det ända som är bra är kanske storyn och alla de olika val man kan välja som påverkar storyn.

Bottennapp enligt mig och absolut inte årets bästa spel. Då är Batman mycket bättre.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Förväntad lista


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Måste ta och säga att FZs Årets Spel-lista är lugnt den bästa av dom som finns där ute på internet. Inte för att den är perfekt, men iaf den bästa


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Yeaaah, solklar vinnare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Trevlig liten lista.

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag var också hypad inför Dragon Age men efter att ha spelat det ett tag (betydligt mer än 2 timmar) så kom jag fram till att jag tyckte det var tråkigt. En massa karaktärs-blabb som utfyllnad mellan halvbra action/rpg sekvenser i små områden.

Det är självklart min personliga åsikt om Dragon Age, och jag inser nog att jag inte gillar rollspel på dator längre.

Det låter ju lite som att du inte gillar rollspel alls? ("karaktärsblabb"?)

123
Skriv svar