Rift blir gratis

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Segas:
Skrivet av aT1C:

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

...och tv-avgiften innefattar datorer med internetanslutning...

Som tur är äger man varken dator, tv eller smartphone.

Jag vill inte verka bitter eller så, men hur besöker du då FZ?

Read between the lines

Medlem
Skrivet av Sanazin:

"den här sortens spel tog betalt per timme"

Nej?

En månadsavgift har ju faktiskt en timsavgift. Den är låg som fan, men den finns där


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Segas:
Skrivet av aT1C:

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

...och tv-avgiften innefattar datorer med internetanslutning...

Som tur är äger man varken dator, tv eller smartphone.

Jag vill inte verka bitter eller så, men hur besöker du då FZ?

Jösses grabben. Läs mellan raderna

Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av aT1C:

Tv-avgiften betalas inte här, jag har en stor Dator skärm.

Även datorer går under tv-avgift, join public service ano 2013

visst fan, tottalt glömt bort det, Men det kan me fan inte holla i rätten ?

Får se om blir att testa rift igen

Medlem
Skrivet av caelestis:
Skrivet av Sanazin:

"den här sortens spel tog betalt per timme"

Nej?

Jag kan nämna ett spel där man kunde köpa X timmar onlinetid, Ragnarok Online. Så det finns med största sannolikhet fler.

Nej?

Jag råkade spela Ragnarok Online. Betalade månadsvis. Kommer inte på ett enda MMO där man betalar för varje timme.

Att tänka att månadskostnaden "kan räknas om till" en väldig låg timkostnad (som någon har gjort på skoj här) räknas inte, vet inte om det var det du menade.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av caelestis:
Skrivet av Sanazin:

"den här sortens spel tog betalt per timme"

Nej?

Jag kan nämna ett spel där man kunde köpa X timmar onlinetid, Ragnarok Online. Så det finns med största sannolikhet fler.

Nej?

Jag råkade spela Ragnarok Online. Betalade månadsvis. Kommer inte på ett enda MMO där man betalar för varje timme.

Att tänka att månadskostnaden "kan räknas om till" en väldig låg timkostnad (som någon har gjort på skoj här) räknas inte, vet inte om det var det du menade.

Haha jag vet, ville bara jävlas lite Men jag har för mig att Blizzard kör ngn form av timkostnad på asiatiska marknaden för WoW.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

kolla man servrarna så verka pve vara populärast är det så? själv gillar jag pvp


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av buadaniel:

Tycker det är löjligt att svenska folket hyllar f2p spel, låter som att ni alla lever av socialen.

Ni har råd med tv-avgifter men fasiken inte 125kr i månaden för att spela ett MMORPG?

Sluta hylla f2p, skiten suger ju röv.

Du vet väll att tv-avgiften ligger på över 150 kr i månaden?. Om man skulle betala 125 i månaden skulle kostnaderna för tv-avgift och detta spelet bli runt 300 kr. Sen kan vi se på det stora och kolla på el-kostnaderna för en 50 km2 stor tvåa, cirkus 200-250 kr, mobil 250, mat 1500-2000, hyra 4000, internet 250-600, a-kassa avgifter, försäkring, busskort eller bensinkostnader, tandläkarförsäkring, studieåterbetalning av CSN 600 kr / månad. Ja, som du säkert ser så har kostnaderna redan blivit rätt höga.

Skall se om man kan klämma in att prova Rift nu i sommar någon gång. Detta kommer bli intressant.

Betalar man 600:- / mån för internet och inte tycker man har pengar i slutet av månaden så kanske man ska fundera på om man verkligen behöver 250mbit, eller vad man nu kan tänkas få för 600:-.

Medlem

Äntligen.. testade betan och har väntat på att Rift ska bli free-to-play


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Tycker det är löjligt att svenska folket hyllar f2p spel, låter som att ni alla lever av socialen.

Ni har råd med tv-avgifter men fasiken inte 125kr i månaden för att spela ett MMORPG?

Sluta hylla f2p, skiten suger ju röv.

Åh stackar'n.. Du har verkligen ingen aning om vad du pratar om.

12
Skriv svar