FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

Mysterious disappearances 7/10

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

För mig blir det nog varken eller, sett dom två första avsnitten och tänker se det tredje men om det inte innebär en stor förbättring över de två föregående avsnitten så droppar jag den.

Ger de 3 första avsnitten 7/10

Medlem
Skrivet av Devan:

Ger de 3 första avsnitten 7/10

Jag ger dom en 4/10. Enda höjdpunkten var Harley Quinn men hon var inte tillräckligt för att bära hela serien.
Men det faktum att jag inte är jätte intresserad av Marvel/DC spelar nog in en del i det.

Medlem

Jaha, den var ju lite kort, Kimetsu no Yaiba – Hashira Geiko-hen. Bara åtta avsnitt... åså tre filmer för avslut på denna. Undrar hur lång "recrap" det blir denna gång >_>

https://x.com/kimetsu_off/status/1807432215812571284

Releasehästryttare

Känner ni "burn out" när det kommer till anime?

Är själv inte där än, men mitt spelintresse har lagts på hyllan i favör till anime och annan tv just nu.

Medlem
Skrivet av Devan:

Känner ni "burn out" när det kommer till anime?

Är själv inte där än, men mitt spelintresse har lagts på hyllan i favör till anime och annan tv just nu.

Tja det mesta går i cykler för min del. Ibland inget spelande, ibland ingen anime, ibland ingen streaming, ibland inget läsande XD

Releasehästryttare

@fezk

Releasehästryttare

Lägger ner The new gate efter 4 avsnitt

Det händer inget intressant och jag tvivlar på att den blir bättre.

Slaget: Team FZ

Ser ut att vara samma som den japanska trailern va?

Engelska lät iallafall hemskt, som med all anime. D:

Nämnt förut, men det ser lite amatörmässigt då det är ett fan-projekt, får se hur slutprodukten blir.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Ser ut att vara samma som den japanska trailern va?

Engelska lät iallafall hemskt, som med all anime. D:

Nämnt förut, men det ser lite amatörmässigt då det är ett fan-projekt, får se hur slutprodukten blir.

Det är ju väldigt olika beroende på vilken anime det är, bytte från japanska till engelska i Zipang en stund och ja det va hemsk, men engelska röstskådespelarna i dungeon meshi är grymt bra!

Får se om jag själv ger den serien en titt, jag fastnar ju oftast inte för ultrablodiga serier som inte har nån humor.

PS du gjorde det 1000e inlägget i tråden!

Releasehästryttare

Skippade denna animen men fasiken va jag diggar denna låten!

Releasehästryttare

Tydligen så kommer det en remake på Tokyo Ghoul

och

Säsong 2 av One piece filmas nu:

Skrivet av Devan:

Det är ju väldigt olika beroende på vilken anime det är, bytte från japanska till engelska i Zipang en stund och ja det va hemsk, men engelska röstskådespelarna i dungeon meshi är grymt bra!

Får se om jag själv ger den serien en titt, jag fastnar ju oftast inte för ultrablodiga serier som inte har nån humor.

PS du gjorde det 1000e inlägget i tråden!

https://i0.wp.com/blerdyotome.com/wp-content/uploads/2017/08/...

Visst är Berserk våldsam, men den är så mycket mer, Älskar världen,karaktärerna, atmosfären, storyn(som har lager av olika teman och filosofier), mytologin.Gillar att Guts är definitionen av att aldrig ge upp. Gillar även det visuella/estetiska, främst mangan då som är helt otroligt ritad. Sen får den lite mer komediinslag här och där när två karaktärer dyker upp lite senare. Men överlag är den ganska mörk och brutal, ja, men då får även dom lugnare och finare stunderna större "impact".

Personligen klarar jag inte av engelska alls i anime hehe.

Har du/någon sett Dead Dead Demon's Dededede Destruction(det namnet är inte att leka med)? Trailern såg väl lite halvt intressant ut iallafall. Släpptes i maj i år.

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

https://i.pinimg.com/736x/c3/69/23/c36923fc3fcc6d4002e54406a9...

Visst är Berserk våldsam, men den är så mycket mer, Älskar världen,karaktärerna, atmosfären, storyn(som har lager av olika teman och filosofier), mytologin.Gillar att Guts är definitionen av att aldrig ge upp. Gillar även det visuella/estetiska, främst mangan då som är helt otroligt ritad. Sen får den lite mer komediinslag här och där när två karaktärer dyker upp lite senare. Men överlag är den ganska mörk och brutal, ja, men då får även dom lugnare och finare stunderna större "impact".

Personligen klarar jag inte av engelska alls i anime hehe.

Har du/någon sett Dead Dead Demon's Dededede Destruction(det namnet är inte att leka med)? Trailern såg väl lite halvt intressant ut iallafall. Släpptes i maj i år.

https://www.youtube.com/watch?v=ebFxQP0iavE

Angående "dead dead" animen, Jo har bara sett de trailers som släpps för det TVÅ filmer som skall ha gått på bio i Japan, första startade i mars och den andra i maj, men de filmerna har inte släppts på streaming än.

Dock så helt plötsligt så började de släppa en anime med samma namn och story, 5 av 17 avsnitt har sänds, det är jätte konstigt, för filmerna är 4 timmar sammanlagt och jag gissar att seriens avsnitt är standard 20 minuter och gånger 17 blir det 5.66 timmar, så de måste ha fyllt serien med massa scener som inte är med i filmerna eller så är det en recap efter varje avsnitt på 5 minuter.

Nu slutar serien i september med de andra sommar animen, skulle inte gissa att de släpper filmerna på streaming före den är slut,

Skrivet av Devan:

Angående "dead dead" animen, Jo har bara sett de trailers som släpps för det TVÅ filmer som skall ha gått på bio i Japan, första startade i mars och den andra i maj, men de filmerna har inte släppts på streaming än.

Dock så helt plötsligt så började de släppa en anime med samma namn och story, 5 av 17 avsnitt har sänds, det är jätte konstigt, för filmerna är 4 timmar sammanlagt och jag gissar att seriens avsnitt är standard 20 minuter och gånger 17 blir det 5.66 timmar, så de måste ha fyllt serien med massa scener som inte är med i filmerna eller så är det en recap efter varje avsnitt på 5 minuter.

Nu slutar serien i september med de andra sommar animen, skulle inte gissa att de släpper filmerna på streaming före den är slut,

Aha, läste om det nu. Låter lite skumt, men nån tjänar väl cash på det.

Så animeserien är filmerna, med "extra scener/content"(vad det nu innebär), om jag förstod rätt.

"The two-part feature film, distributed by Gaga Corp., has only been released in Japan – part one debuted in Japan in March, while part two will open on May 24.

The film content, complemented by new footage not seen in the theatrical features, will be screened as an 18-part TV series. Starting from May 23, episodes will upload every Thursday evening Los Angeles time (or Friday May 24, Japan time)."

https://variety.com/2024/tv/news/dead-dead-demons-dededede-de...

signatur

Releasehästryttare

Satte kaffet i halsen när jag läste detta!

Första gången en anime karaktär har sex?

I 99.99% av alla anime så teasas det bara men nu hände det!

Nu kanske Japans trend att de inte föder tillräckligt många barn vänder!

Medlem
Skrivet av Devan:

Första gången en anime karaktär har sex?

I 99.99% av alla anime så teasas det bara men nu hände det!

Långt ifrån. Förhållandevis vanligt i mecha anime av någon anledning.
Några exempel
Gundam Seed: Kira och Flay, i orginalserien antyds det bara men i nya releasen så la de lite till så det blev tydligt.
Gundam Iron Blooded Orphans: Mikatsuki gör Atra gravid
Kakumeiki Valvrave: Haruto och Saki

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Långt ifrån. Förhållandevis vanligt i mecha anime av någon anledning.
Några exempel
Gundam Seed: Kira och Flay, i orginalserien antyds det bara men i nya releasen så la de lite till så det blev tydligt.
Gundam Iron Blooded Orphans: Mikatsuki gör Atra gravid
Kakumeiki Valvrave: Haruto och Saki

Note to self: Skaffa en mech så blir tjejerna impade

Men ja, tycker det är alldeles för sällan, åtminstonde i modern anime.

Releasehästryttare

I Was Reincarnated as the 7th Prince so I Can Take My Time Perfecting My Magical Ability 9/10

Jag gillade den rejält, några av de bästa striderna jag bevittnat i anime!

Medlem

Boukyaku Battery - Oblivion Battery - 6/10

Baseball är en tråkig sport men baseball anime är nått helt annat. Det är helt enkelt en sport som gör sig väldigt bra i animeform.

Boukyaku Battery är mycket snygg med bra animationer men faller tyvärr på ointressanta karaktärer.

Vill man se bra baseboll anime så kan jag istället rekommendera Cross Game eller Major.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Astro note 6.5/10

Medlem

Årets största shitpost är äntligen här och jag går all in för det 🤣

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Releasehästryttare
Skrivet av Mjausen:

Årets största shitpost är äntligen här och jag går all in för det 🤣
https://youtu.be/ZZvIVRQ4E7I?si=vOMGCraD5nl99QKf

#embracethebrainrot

Releasehästryttare

Denna ser riktigt intressant ut!

Releasehästryttare

2.5 känns som My dress up darling men killen är inte skygg.

Tyckte första säsongen var OK, inte mer än så. Lite brutalare än väntat ibland och välanimerat, men story och karaktärer överlag har varit medelmåttiga.

Får se om säsong 2 tar lite mer fart.

signatur

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tyckte första säsongen var OK, inte mer än så. Lite brutalare än väntat ibland och välanimerat, men story och karaktärer överlag har varit medelmåttiga.

Jo, håller med, var inte speciellt impad av den.

Överlag så gillar jag inte strider i anime, alltför ofta består dom av scener i slow-motion medan inre monologer pågår (level this, level that, blablabla). En strid som tar 3 minuter i en Hollywoodfilm tar 3 avsnitt i en anime, typ. Känns alldeles för utdraget, just get on with it.

Skrivet av Kazutoyo:

Jo, håller med, var inte speciellt impad av den.

Överlag så gillar jag inte strider i anime, alltför ofta består dom av scener i slow-motion medan inre monologer pågår (level this, level that, blablabla). En strid som tar 3 minuter i en Hollywoodfilm tar 3 avsnitt i en anime, typ. Känns alldeles för utdraget, just get on with it.

Jo visst lider anime av utdragna fighter, även mangor, kan bli överdrivet utdraget.

Men det finns även så sjukt mycket välgjorda, grymt animerade och coola fighter med bra flow, älskart.

signatur

Releasehästryttare
Skriv svar