Stora Anime-tråden
Fieren: Beyond Journey's End säsong 1 och 2, 9/10
Tung story som sammanvävs över flera år med bra world building. Att det inte blev 10 av 10 är att det i MIN smak är lite seg start den första avsnittet och jag i allmänhet föredrar ultragore och våldsam anime men denna var ju riktigt bra! Säsong 3 lär komma runt året!
Någon har gjort bort sig och avsnitt av serier och en film som skulle kommit i höst har läckt tidigt.
https://www.animenewsnetwork.com/news/2024-08-06/episodes-of-...
Riktigt överraskad av denna anime: Pseudo Harem. Rekommenderas starkt! Finns på Crunchyroll
Nanakura Rin är definitivt bästa tjej denna säsong men tyvärr tycker jag inte serien håller helt ut.
Det är för mycket av en 4-koma (seriestrip där varje scen är exakt 4 lika stora rutor). Den återanvänder samma skämt för många gånger och det händer för lite. Har du sett ett avsnitt har du i princip sett alla.
Nanakura Rin är definitivt bästa tjej denna säsong men tyvärr tycker jag inte serien håller helt ut.
Det är för mycket av en 4-koma (seriestrip där varje scen är exakt 4 lika stora rutor). Den återanvänder samma skämt för många gånger och det händer för lite. Har du sett ett avsnitt har du i princip sett alla.
Fair enough and understandable. Men jag är svag för SoL och mysfaktorn är så stor i serien att jag dras med så lätt. Plus, Saori Hayami är my goddess xd
Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS
Sett 3 avsnitt av No Longer Allowed in Another World
Verkligen en serie som aldrig skulle bli påtänkt här i väst då MC aktivt försöker ta livet av sig, det märks också i betygen som jag sett då många här inte är komfortabla med självmord.
Jag tycker den är intressant då MCs motivation ändras redan i första avsnittet då han inser att han kom till denna världen samtidigt som sin flickvän som han ger sig tusan på att leta upp så de kan ta livet av sig tillsammans.
https://www.crunchyroll.com/watch/GG1U2J9Q1/i-must-commit-dou...
Verkligen en serie som aldrig skulle bli påtänkt här i väst då MC aktivt försöker ta livet av sig, det märks också i betygen som jag sett då många här inte är komfortabla med självmord.
Jag tycker den är intressant då MCs motivation ändras redan i första avsnittet då han inser att han kom till denna världen samtidigt som sin flickvän som han ger sig tusan på att leta upp så de kan ta livet av sig tillsammans.
https://imgsrv.crunchyroll.com/cdn-cgi/image/fit=contain,form...
https://www.crunchyroll.com/watch/GG1U2J9Q1/i-must-commit-dou...
Kul detalj är att röstskådisen för huvudperson också gjort huvudpersonen i Zetsubo Sensei som också börjar första avsnittet med att försöka ta självmord men räddas av en av sina elever.
Kul detalj är att röstskådisen för huvudperson också gjort huvudpersonen i Zetsubo Sensei som också börjar första avsnittet med att försöka ta självmord men räddas av en av sina elever.
Jobbigt att vara rollplacerad som "självmords röstskådespelaren"
Såg 4e avsnittet nu också, kul att den är lite annorlunda.
https://youtu.be/KcIjtVdNNMI?si=Q1yCMqynSMJIkGRN
Riktigt överraskad av denna anime: Pseudo Harem. Rekommenderas starkt! Finns på Crunchyroll
Gav den 3 avsnitt och känner som @Mcgreag att såg man första avsnittet så va avsnitt 2 och 3 väldigt samma.
Visst hon är gullig men för min del räckte det med det jag såg.
Huvudpersonen är i stort sett en fiktiv version av Osamu Dazai, en författare som begick ett dubbelsjälvmord med flickvännen.
Vet vi något om Re:Zero säsong 3?
Har så otroligt få serier jag ser framemot så jag började se om Yu Yu Hakusho och Vision of Escaflowne.
Förvånad att ingen har pratat om Re:zero i tråden, såg precis första avsnittet och det verkar verkligen som en serie som jag tycker om!
Blev att kolla in den nu då det blev så mycket snack på andra ställen om serien efter läckan.
Säsong 3 skall starta i oktober!
Re:Zero Säsong 1 8/10 (2016)
Så jämfört med Frieren eller Delicious som jag tog hela tre månader att se färdigt på då jag ville njuta av varje avsnitt så såg jag denna på en vecka!
Varför? Jo för varje avsnitt man såg så blev man mer och mer invälvd i denna hemska värld vår MC Subaru blivit transporterad till.
Han får inte ens träffa nån som möter han när han först blir transporterad utan nästan det första han gör är att han blir påhoppad utav tre banditer, han märker genast att han inte fått några krafter eller saker som hjälper han utan allt han har med sig är en påse chips och en burk snabbnudlar...
Istället så varje gång han bli mördad så skruvas tiden tillbaks och han får en ny chans att göra saker bättre.
Skall inte spoila för mycket men han kommer ihåg varje loop och det tar rejält på hans psyke.
Älskar storyn, 10/10 men slutbetyget blir lägre då det visuella och röstskådespeleriet inte är lika bra som de flesta animes vi får nu 2024.
Har läst att folk gillar säsong 2 mer så ser fram emot att se vidare på den snart.
Är man sugen på en ultravåldsam fantasiserie så se den!
Håller med Dinskugga, inget denna sommarsäsong lyckades greppa mig. Så jag har mest sett om lättsamma serier som Spy x Family och Kaguya-sama: Love Is War den senaste tiden.
Egentligen så har hela året varit svagt för mig, bortsett från fortsättningen av förra årets Apothecary Diaries och Frieren. Lite trist när förra året hade ett antal nya serier jag gillade.
Re:Zero alla säsonger inkl. den som kommer är grymma dock är väl första och andra säsonger de mest skruvade blir lite svårt att hålla i längden.
Kan rekommendera Nier animen som rullar nu, förvisso inget nytt om man spelat igenom spelet men trevlig underhållning och bra OST.
^Katten, idle extreme.
Inga. Tycker sommarsäsongen var ganska tråkig.
i min backlog så ska jag se klart "cells at work - code black" och några anime filmer
Psycho-Pass Providence
Rascal Does Not Dream of a Knapsack Kid
Håller med Dinskugga, inget denna sommarsäsong lyckades greppa mig. Så jag har mest sett om lättsamma serier som Spy x Family och Kaguya-sama: Love Is War den senaste tiden.
Egentligen så har hela året varit svagt för mig, bortsett från fortsättningen av förra årets Apothecary Diaries och Frieren. Lite trist när förra året hade ett antal nya serier jag gillade.
Tråkigt att ni inte gillar det som går, är ändå nöjd med de serier som jag börjat kolla på, Shoshimin: how to become ordinary kan jag redan rekommendera, handlar om en kille och en tjej som går i skolan som löser vardags mysterier.
Re:Zero alla säsonger inkl. den som kommer är grymma dock är väl första och andra säsonger de mest skruvade blir lite svårt att hålla i längden.
Kan rekommendera Nier animen som rullar nu, förvisso inget nytt om man spelat igenom spelet men trevlig underhållning och bra OST.
Inte sett de nyaste nier avsnitten än, men ser fram emot vad som händer då jag inte spelade mer än ett par timmar i spelet.