FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Devan:

Det kommer en ny attack on titan film i november!

https://youtu.be/If0mCZzgAns

Är ju ingen ny. Är ju bara dom två sista avsnitten ombakat till en film.

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Releasehästryttare
Skrivet av Dinskugga:

Är ju ingen ny. Är ju bara dom två sista avsnitten ombakat till en film.

Ok!

-

Såg precis första avsnittet av Rick and morty animen, blir inte se vidare på den, nån annan som såg den och vad tyckte ni?

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Gigguk recenserar sommarens anime
Intresserad av Wistoria´s & elusive samurai

https://youtu.be/C9Af1C8xXLU

Dom är bra. Kan också rekommendera Bye Bye Earth som Gigguk tydligen missat.

Releasehästryttare

Dandadans 3e pv släpptes nu och fy faen va bra det ser ut!

Releasehästryttare

Såg 3 avsnitt av True beauty

Tycker storyn och det visuella är bra men voice actingen är hemsk, Korea ligger många år efter Japan i den kategorin, så kommer inte se vidare på denna serien.

Releasehästryttare

The Strongest Magician in the Demon Lord's Army Was a Human

Sett de avsnitt som är ute.

Tror detta blir första gången jag verkligen hatar 3d animationer i en anime, så vitt jag kommer ihåg så har jag bara klagat på 3d animationer i en annan anime innan men denna är nästan lika dålig.
Seg och saker ser fula ut när de är i 3d, vilket är synd då det finns 2d animation i denna som ser bra ut!

Så skippa den!

Releasehästryttare

The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies

Sov inte på denna!

Generiskt namn till trotts så va denna riktigt bra, sett 5 avsnitt än så länge och älskar varje minut!

De har verkligen lagt ner kärlek på animationerna och den är ruskigt snygg!

Givetvis inga spoilers men detta är en söt anime med väldigt mörka undertoner.

Releasehästryttare
Slaget: Team FZ

Såg att denna var av skaparen till Chainsaw Man, vilket fick upp mitt intresse, skaplig kontrast.

"Popular, outgoing Fujino is celebrated by her classmates for her funny comics in the class newspaper. One day, her teacher asks her to share the space with Kyomoto, a truant recluse whose beautiful artwork sparks a competitive fervor in Fujino. What starts as jealousy transforms when Fujino realizes their shared passion for drawing.

Based on the acclaimed manga by Tatsuki Fujimoto, the creator of “Chainsaw Man”, Look Back captures the highs and lows of pursuing artistic excellence and the special bonds formed through creative collaboration. The heart-wrenching story is the stunning feature-length directorial debut from Kiyotaka Oshiyama that will leave you in tears and inspire you to chase your own artistic dreams."

Fin trailer om inte annat.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Wow!

Såg första avsnittet av Undead Unluck .. TVÅ gånger, kan inte komma på nån annan anime som haft lika bra första avsnitt!

Nån som sett klart serien, vad ger ni den för betyg?

Medlem

Trigun är tokfet

Releasehästryttare
Skrivet av Dunfalken:

Trigun är tokfet

Har bara sett nya och den är jättebra ja, men du kanske syftar på originalet?

Medlem
Skrivet av Devan:

Har bara sett nya och den är jättebra ja, men du kanske syftar på originalet?

Visste inte ens om att det fanns en ny. Såg den i slutet av 90-talet tror jag. Grymt bra.

Releasehästryttare
Skrivet av Dunfalken:

Visste inte ens om att det fanns en ny. Såg den i slutet av 90-talet tror jag. Grymt bra.

Allright! Testa den nya då, finns på CR!

Releasehästryttare

Började kolla på Alya sometimes hides her feelings in russian också idag..

Och denna serien är verkligen unhinged, MC har en lillasyster som hela tiden bryter 4e väggen och pratar in i "kameran", hon bråkar och gaslightar honom konstant.
En morgon så vaknar MC med att hon sitter på honom till exempel .. (se nedan).

Sen har vi kärleks intresset Alya som är väldigt avstängd emotionellt men säger vad hon tycker på ryska vilket MC förstår då han växte upp med en flicka som lärde honom språket.

Denna rom-com får tummen upp från mig efter att ha sett 5 avsnitt!

Releasehästryttare

Hartvigen är tillbaks med sin årliga video!

Hans humor är så bra, synd bara att han är Dansk!

Releasehästryttare

Sett 3 avsnitt av Days whit my stepsister

Blir skippa resten då den enbart va tråkig.

Sett 5 avsnitt av I parry everything

Nu denna är välgjord, den är kanske lite väl långsamt för vissa men jag gillar det jag sett hittills!

Releasehästryttare

Måste man se sword are online för att förstå gun gale online ?

Medlem
Skrivet av Devan:

Måste man se sword are online för att förstå gun gale online ?

Nej enda kopplingen är väl scenariot och karaktärerna men inget som ger något mervärde. Dock tycker jag originalserien är bättre än gun gale.

signatur

^Katten, idle extreme.

Releasehästryttare
Skrivet av Nehcrom:

Nej enda kopplingen är väl scenariot och karaktärerna men inget som ger något mervärde. Dock tycker jag originalserien är bättre än gun gale.

Ah ok, ville ge serien en chans då jag såg trailern för uppkommande säsong 3.

Den kan ju omöjligt vara sämre än Blue archive där jag redan gav upp efter ett avsnitt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ah ok, ville ge serien en chans då jag såg trailern för uppkommande säsong 3.

Den kan ju omöjligt vara sämre än Blue archive där jag redan gav upp efter ett avsnitt.

Den uppkommande serien är andra säsongen av en spinoff serie. Första säsongen av spinoffen är i princip helt fristående så där kan du enkelt börja.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Den uppkommande serien är andra säsongen av en spinoff serie. Första säsongen av spinoffen är i princip helt fristående så där kan du enkelt börja.

Ah ja, tack!

Det är andra säsongen som kommer snart och inte 3e.

Såg första avsnittet nu och jag vill se mer i alla fall!

Edit: såg att Arifureta får en ny säsong snart också, gissningsvis där ifrån jag fick att det kommer en 3e säsong, har inte sett den än men såg att den har hyfsat bra betyg så skall ge första säsongen en titt där med.

Releasehästryttare

Demon-lord, Retry! 6/10

Såg att det skulle komma en säsong två av denna så såg nu första säsongen.

Den va inte mer än okej, men bra att bara slötitta på.

Releasehästryttare

Gun gale online är ganska udda för att vara ett mmo.

Man kan bara spela det könet man är i verkligheten och vad du får för karaktär är random .. i stället för att du skapar din egen karaktär. Va det samma i SAO?

Märks att det är en gammal serie nu, SAO startade 2022 och avslutades 2024 och GGO drog igång strax efter det.

Medlem

Kom bara in för att säga att Fable är min favoritserie från både förra och denna säsongen. En riktig gömd diamant. Tycker man om svart komedi och action, då är den typ oslagbar. Karaktärerna är riktigt välskrivna också, riktigt obehagliga typer som är betydligt mer välskrivna än de generella ondska arketyperna man ser i anime.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Releasehästryttare
Skrivet av Proximately:

Kom bara in för att säga att Fable är min favoritserie från både förra och denna säsongen. En riktig gömd diamant. Tycker man om svart komedi och action, då är den typ oslagbar. Karaktärerna är riktigt välskrivna också, riktigt obehagliga typer som är betydligt mer välskrivna än de generella ondska arketyperna man ser i anime.

Ah du menar The Fable, 4 avsnitt är osända så blir kolla på den snart™ för egen del.

Medlem
Skrivet av Devan:

Gun gale online är ganska udda för att vara ett mmo.

Man kan bara spela det könet man är i verkligheten och vad du får för karaktär är random .. i stället för att du skapar din egen karaktär. Va det samma i SAO?

Märks att det är en gammal serie nu, SAO startade 2022 och avslutades 2024 och GGO drog igång strax efter det.

I SAO kunde du ursprungligen skapa din karaktär som du ville med valfritt kön men när folk blev inlåsta i spelet ändrades både kön och utseende till kopia av verkligheten.

Releasehästryttare

Spanat in de serier jag skall se utav höstens utbud nu.

Bröt 500 stycken som jag följer totalt.

Förutom DanDaDan så är det ingen ny serie som sticker ut direkt.

https://anichart.net/Fall-2024

Vad tror ni, nån av de nya serierna som jag missat som kan vara ett guldkorn?

Medlem
Skrivet av Proximately:

Tack för att du nämnde denna, hade missat den totalt men gillar den. För det mesta. Men jo, blev lite obehagligt för ett tag.

Tyckte så synd om när granntjejen när hon råkade ut för Kojima osv

.

Skrivet av Devan:

Vad tror ni, nån av de nya serierna som jag missat som kan vara ett guldkorn?

Chi.: Chikyuu no Undou ni Tsuite tycker jag låter lite intressant, men det är ju svårt att veta på förhand.

Ser i alla fall fram emot nyversionen av Ranma, då det är en manga jag gillar (och en av dom väldigt få som givits ut här på svenska). Andra säsongen av Tensei Kizoku, Kantei Skill de Nariagaru är också något jag kommer att se, då första säsongen från i våras har nog varit årets höjdpunkt för mig även om den egentligen inte var så där fantastiskt.

Och som vanligt så kommer jag nog att slötitta på dom flesta fantasy-serier och ge dom en chans, vilket egentligen är lite konstigt då det är så många tropes som jag ogillar (holografiska statusskärmar, diverse anime-sterotypiska beteenden osv), men får väl hoppas att få av dom är så pass dåliga att jag lägger ner dom.

Releasehästryttare

@Kazutoyo

Chi.: Chikyuu no Undou ni Tsuite såg hyfsad ut så skall ge den några avsnitt.

Blev inte jätte övertygad att jag kommer gilla Ranma efter trailern, men kommer absolut ge den en chans i alla fall.

Och ja, en del nya fantasi serier, ingen som såg lysande ut dock.

Tack och lov så är det ju en del serier som återkommer med nya säsonger, förhoppningsvis så suger inte hösten stenhårt i år!

Skriv svar