FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tack för att du nämnde denna, hade missat den totalt men gillar den. För det mesta. Men jo, blev lite obehagligt för ett tag.

Tyckte så synd om när granntjejen när hon råkade ut för Kojima osv

.

Chi.: Chikyuu no Undou ni Tsuite tycker jag låter lite intressant, men det är ju svårt att veta på förhand.

Ser i alla fall fram emot nyversionen av Ranma, då det är en manga jag gillar (och en av dom väldigt få som givits ut här på svenska). Andra säsongen av Tensei Kizoku, Kantei Skill de Nariagaru är också något jag kommer att se, då första säsongen från i våras har nog varit årets höjdpunkt för mig även om den egentligen inte var så där fantastiskt.

Och som vanligt så kommer jag nog att slötitta på dom flesta fantasy-serier och ge dom en chans, vilket egentligen är lite konstigt då det är så många tropes som jag ogillar (holografiska statusskärmar, diverse anime-sterotypiska beteenden osv), men får väl hoppas att få av dom är så pass dåliga att jag lägger ner dom.

Yup, vet inte hur långt du har kommit men det händer ju mycket även utanför henne. Just det här med oberördheten görs mer mänsklig här, på något sätt är karaktärerna i denna showen onda utan att kännas som de här galna helt vanvettiga typerna, de är sansade, förstår vad de gör och grundar det i sina mål (som helt enkelt är fett olaglig och våldsam kriminalitet, men det berörs som helt naturligt vilket jag känner gör det extra kännbart).

Det är något med ondheten i The Fable som jag tycker hamnar betydligt närmare verkligheten, än typ 99% av även den animen som annars brukar beskrivas som seriös.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Releasehästryttare

Arifureta (Säsong 1) 6/10

Detta va långt ifrån ett "hidden gem", bedrövlig 3d cgi och alla tjejer kastar sig över MC medan han visar 0 intresse för romans/sex ...

Storyn annars är väl okej, får se om jag ser säsong 2..

Releasehästryttare

Nån här som sett Terminator animen än? Såg att den fått blandade betyg så inte bråttom med att se den än själv.

Medlem
Skrivet av Devan:

Nån här som sett Terminator animen än? Såg att den fått blandade betyg så inte bråttom med att se den än själv.

Jag har kollat några avsnitt. De har varit bra än så länge, men det är något med Terminator i sig som gör att jag känner mig konstig inför att kolla på dem. Alla vet vad konceptet är, har den här något nytt att säga? Inte vad jag har sett ännu men kommer kolla klart, den är coolt animerad och man känner tydliga Ghost in the Shell-vibbar.

Ifall du tycker om Terminator generellt sett tror jag att du skulle tycka om den. Jag har alltid tyckt att det är en ganska ointressant sett till hur mycket den kan säga om AI, för den är så extremt domedagsinriktad men kommer nog kolla vidare lite på denna av ren nyfikenhet och för att jag tycker om produktionsnivån.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Releasehästryttare
Skrivet av Proximately:

Jag har kollat några avsnitt. De har varit bra än så länge, men det är något med Terminator i sig som gör att jag känner mig konstig inför att kolla på dem. Alla vet vad konceptet är, har den här något nytt att säga? Inte vad jag har sett ännu men kommer kolla klart, den är coolt animerad och man känner tydliga Ghost in the Shell-vibbar.

Ifall du tycker om Terminator generellt sett tror jag att du skulle tycka om den. Jag har alltid tyckt att det är en ganska ointressant sett till hur mycket den kan säga om AI, för den är så extremt domedagsinriktad men kommer nog kolla vidare lite på denna av ren nyfikenhet och för att jag tycker om produktionsnivån.

Jo, när man såg filmerna som barn så tyckte man att de va svinkul, men som vuxen så tycker jag inte det är speciellt intressant, men som du säger, serien har bra produktionsvärde och jag gillar snygga serier så blir inte skippa för egen del i alla fall.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

3 veckor kvar!

Releasehästryttare

Gun gale online 7/10

Lite kul va den ändå!

Ser fram emot säsong 2

Releasehästryttare

Dahlia in bloom

Hyfsat snygg serie men otroligt tråkig!

Sett några avsnitt idag och kommer inte se klart den, den fokuserar på romans, men inte ens det gör den rätt.

Undvik!

Medlem
Skrivet av Devan:

Dahlia in bloom

Hyfsat snygg serie men otroligt tråkig!

Sett några avsnitt idag och kommer inte se klart den, den fokuserar på romans, men inte ens det gör den rätt.

Undvik!

https://youtu.be/3mr2MZjJcn0

Kan bara hålla med, serien har stor potential och har många likheter med Ascendance of a Bookworm (som är en av de bästa Isakai serierna) men misslyckas hela tiden med att leva upp till den potentialen och blir bara tråkig.
För en liknande serie som också fokuserar på romans men gör det bättre så kan jag rekommendera The Saint`s Magic Power Is Omnipotent.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Kan bara hålla med, serien har stor potential och har många likheter med Ascendance of a Bookworm (som är en av de bästa Isakai serierna) men misslyckas hela tiden med att leva upp till den potentialen och blir bara tråkig.
För en liknande serie som också fokuserar på romans men gör det bättre så kan jag rekommendera The Saint`s Magic Power Is Omnipotent.

Skall kolla in den, tack!

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Alla har vi vår smak, jag tycker romansen i The Saint's Magic Power is Omnipotent är alldeles för tråkig och färglös. I Dahlia så finns det mer genuina diskussioner än i hela den serien. Ascendance of a Bookworm är helt magisk dock, längtar till nästa säsong som attan... om den nu kommer någo gång.

signatur

Releasehästryttare

A Nobody's Way Up to an Exploration Hero

Denna hamnar i skräpkorgen också!

Tänk Solo leveling, fast allt som är bra med den serien är borttaget då får man typ denna serien...

(såg 5 avsnitt)

Releasehästryttare

WW1 med mechs och flygande valar!
I'm in!

Releasehästryttare

Frieren säsong 2 är i produktion om dessa läckor stämmer.

Releasehästryttare

Girls band cry 8/10

Överlägset snyggaste Tv serie animen! Varje scen är riktigt ögongodis!

Detta är första idol serien som jag gillar, har försökt några gånger innan men de blir för tråkiga, denna blandar in tillräckligt med humor och drama för att bli vinnande, hade dock troligtvis inte sett klart den om den inte varit så otroligt snygg som den nu är.

Men är ni en person som gillar idol animes vanligtvis så sov absolut inte på denna!

Medlem

Kollar igenom Miss Kobayashi's Dragon Maid igen, och undrar om någon kan rekommendera något liknande som mest handlar om normala alldagliga saker med en liten övernaturlig twist som inte tar alltför mycket fokus?

Alltför ofta så tar det övernaturliga mer och mer fokus och till sist så handlar det bara om utdragna strider som tar flera avsnitt och plötsligt står hela landet/världen på spel, men det är inte riktigt vad jag vill titta på. Första säsongen av My Hero Academia var till exempel rätt så trevlig när det mest handlade om att gå i skolan osv, men sedan så gick det snabbt utför.

Releasehästryttare

My wife has no emotion 7/10

Helt okej serie om en kille som har svårt med tjejer så han skaffar en robot som han faller platt för.

Releasehästryttare

Shoshimin: How to Become Ordinary 7.5/10

Har pratat kort om denna innan och nu när den är över så får den min rekommendation.

Releasehästryttare
Skrivet av Kazutoyo:

Kollar igenom Miss Kobayashi's Dragon Maid igen, och undrar om någon kan rekommendera något liknande som mest handlar om normala alldagliga saker med en liten övernaturlig twist som inte tar alltför mycket fokus?

Alltför ofta så tar det övernaturliga mer och mer fokus och till sist så handlar det bara om utdragna strider som tar flera avsnitt och plötsligt står hela landet/världen på spel, men det är inte riktigt vad jag vill titta på. Första säsongen av My Hero Academia var till exempel rätt så trevlig när det mest handlade om att gå i skolan osv, men sedan så gick det snabbt utför.

Uncle From Another World Om du inte sett den än.

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Releasehästryttare

Virgin punk ser ut att bli en banger!

Releasehästryttare

Alya somtimes hides her feelings in russian 6,5/10

Gillade verkligen avsnitt ett, bra humor och man visste inte var serien skulle ta vägen, tyvärr så är resten av serien mest skolpolitik och visst så är det en del humor som är bra efter det men överlag så är den mest meh.

Rekommenderas Ej!

Medlem
Skrivet av Devan:

Uncle From Another World Om du inte sett den än.

Tack, men har sett den.

Releasehästryttare
Skrivet av Kazutoyo:

Tack, men har sett den.

Hade du sett Summer time rendering ?

Medlem
Skrivet av Devan:

Hade du sett Summer time rendering ?

Nej, ger den nog en chans.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Såg klart säsong 1 nu, gillade den, bra chill serie!

Medlem

Såg Suzume för ett tag sen, den gillade jag. Kollar på A Whisker Away nu, den är också mysig.

Releasehästryttare
Skriv svar