Fragzone - avsnitt 2!

Robot
Fragzone - avsnitt 2!

I kvällens avsnitt snackar vi om berättande i spel, intervjuar demonregissören David Cage och avrundar med att snacka mer om Beyond: Two Souls.

#beyond-two-souls


Medlem
Fragzone - avsnitt 2!

Här ska mysas en kanna kaffe på G!


signatur

no remorse

Inaktiv

25 minuter om Beyond.. njae..

Medlem

För mycket beyond för min smak.

Har själv inget större intresse för Heavy Rain eller Beyond Two Souls

Medlem

Nu blir det pannkaka och Fragzone. Inte fel alls det !!

Inaktiv

Inte det bästa avsnittet för min del men jag längtar verkligen till nästa vecka då spelvåld kommer att diskuteras, det kommer att bli intressant. Annars så är det bra jobbat av er, älskar Fragzone:)

Youtuber

signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Beyond Two Beers ska jag lätt köpa, ska först harva genom Heavy Rain. Någon som har en manual till just tandborstningssegmentet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Privat videoklipp?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dumlen:

Privat videoklipp?

Cache-grej, kolla nu!


signatur
Medlem

Det enda jag kan tänka första minuterna är att Christer bör knyta skorna...

Medlem

Tack FZ för ett trevligt avsnitt Ska lätt bli supporter när ekonomin tillåter.
Är förövrigt riktigt taggad på Beyond Two Souls.

Medlem

Nu fick jag suget efter en PS3


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Testpilot

Jag har insett efter detta avsnitt att Vinjettmusiken behöver en TechnoRemix som FZ kan släppa som singel!

Medlem

Kommer avsnitten alltid komma på torsdagar? För isåfall kommer dessa dagar helt enkelt va bäst på hela veckan nästan. Först hänga på spelföreningen med gött folk och sen komma hem på kvällen med färskt FZ-avsnitt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dalthor-san:

Kommer avsnitten alltid komma på torsdagar? För isåfall kommer dessa dagar helt enkelt va bäst på hela veckan nästan. Först Hänga på spelföreningen med gött folk och sen komma hem på kvällen med färskt FZ-avsnitt

Japp, torsdagar hela hösten!


signatur
Medlem
Skrivet av Crafoord:

Det enda jag kan tänka första minuterna är att Christer bör knyta skorna...

Och ta av sig solglasögonen.

Medlem

Tack för ett bra avsnitt...men:

Knyt vänsterdojan för i h-e Christer!

SE

EDIT: Såg nu att jag inte var den enda som reagerade på detta.

Medlem

Bra avsnitt. Quantic Dreams är en av mina favoritutvecklare tack vare Fahrenheit. Iofs flippade spelet ut helt och hållet mot slutet men vilket jävla spel det var fram tills dess. Heavy Rain var inte fy skam det heller

Medlem

De tre inspiratörerna

Inaktiv

Ha ha ha, riktigt pseudo. Sevärt just därför.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av bleak:

25 minuter om Beyond.. njae..

Each to his own. Jag somnar tio gånger om när det handlar om tex Starcraft eller Esport.

Medlem

Beyond verkar vara ett intressant spel! Fast jag har ju ingen PS3, och att skaffa mig en nu bara för detta är nog inte aktuellt, inte minst med tanke på den nära förestående generationsväxlingen.

Medlem

Hon till höger på nyhetsbilden ser ut som Alyx. Half-Life 3 confirmed!

Medlem

Är jag ensam om att inte alls tycka om Heavy Rain? Min upplevelse av det bestod av irritation över att hela spelet bara var ett långt QTE, över stela och uttryckslösa animationer och klichéartade mellansekvenser fyllda till bredden med övertydliga hollywood-knep för att försöka få en att klämma en tår. Det enda jag gillade var röstskådespeleriet. Men det räcker ju bara så långt...

Nej då blev jag sjukt mycket mer imponerad av andra "pionjärer" inom spelmediets annars mediokra presentation av känslor, t.ex Half Life 2 (mestadels Alyx) med dess för den tiden oerhört trovärdiga ansiktsuttryck samt L.A Noire som ju blev känt nästan bara för dess avancerade mo-cap. Såg på medans en polare spelade igenom The Last Of Us, och måste säga att jag inte för fem sekunder hade tråkigt. Det var som att kolla på inte bara en film, utan en genuint BRA film. Mycket tack vare ansiktsuttrycken.

Känns som att David Cage med sina spel fokuserar för hårt på "berättandet", så hårt att det bara känns övergjort och pretentiöst, och glömmer bort att en stor del av inlevelsen i ett spel är att låta det vara just ETT SPEL. För det tycker jag inte att Heavy Rain är.

EDIT: Ska dock sägas att jag ändå hoppas att Beyond ska bli bra, och ser fram emot att prova det någon dag. Men det är också mest för att Willem Dafoe och Ellen Page är med.

Inaktiv

Inte spelat Heavy Rain, men börjat bli sugen på den här typen av spel, ska definitivt titta vidare på dessa!

Medlem

tack för ett bra program


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Som att trampa på torra löv,dra bort papperet från knäcken och hoppa sönder vattenpölsis kombinerat.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nagash:

Som att trampa på torra löv,dra bort papperet från knäcken och hoppa sönder vattenpölsis kombinerat.

Kanske det finaste någon har sagt, någonsin!


signatur
Medlem

Ni växer i era roller!

Bra jobbat!

12
Skriv svar