Rykte: Xbox One kan dröja till hösten 2014

Medlem

Jag tror verkligen inte det här stämmer.
Förstår inte vad som kan ta så lång tid...

Medlem

Den som väntar på nåt gott väntar alltid förlänge

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Ja för det första så är det fortfarande ett rykte.
För det andra så tror jag ärligt talat inte de gör så här för att jävlas med oss. Anledningen är ju att de vill ge oss en bra upplevelse och fungerande funktioner från start. istället för att lansera ett system som är halvfärdigt. Ett företag som inte stressar ut halvfärdiga produkter ska man väl stödja?
Vissa är fan aldrig nöjda?

Du menar att dom länder som fått konsolen är nått slags testpiloter för dom mindre marknaderna,
(dom länderna som ej fick xbone nu) naivt.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Ja för det första så är det fortfarande ett rykte.
För det andra så tror jag ärligt talat inte de gör så här för att jävlas med oss. Anledningen är ju att de vill ge oss en bra upplevelse och fungerande funktioner från start. istället för att lansera ett system som är halvfärdigt. Ett företag som inte stressar ut halvfärdiga produkter ska man väl stödja?
Villa är fan aldrig nöjda?

I for one kunde inte bry mig mindre om min konsol fattade svenska eller swahili när jag svär på Call of Duty. Jag skiter fullständigt i om Netflix inte finns tillgängligt på min SPEL konsol. Och jag skiter även i om blu ray inte funkar heller på den. Bara handkontrollen funkar och hdmi anslutningen är satt och funkar på min tv. Jag är människa med simpla begär.

Ja visst är det så, vissa gillar telefoner som man endast kan ringa med. Andra har smartphones för man kan göra så mycket mer med dem.

Men vad har vi alla surfplattor till? som ska vara integrerat till xbox one och ps4? Jag minns när en spelkonsols starkaste reklam var spelen. Nu är det bara reklam som är konsolens starkaste och det gör mig illamående. "Du kan,du kan, du kan....osv" för all del men att något sånt är viktigare än spelen visar bara att microsoft har lagt spelkonsolen på hyllan. Nästan alla har en dator hemma, så givet borde ju vara att alla kan kolla på netflix, youtube osv. Tv är tv, Idol och Paradise Hotel blir knappast golden globe material för att det körs igenom min konsol.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

set sail for fail M$

Skrivet av Sveakungen:

Känns som PS4 vinner konsolkriget denna gången!

Skrivet av Cortex:

The fail is strong with this One.

Är ni så naiva så att ni tror på EN anonym källa, bara av den enkla anledning att ni vill att det ska vara sant? Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör när det är så lätt att tuta i folk vad som helst.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av WarpGuN:

set sail for fail M$

Skrivet av Sveakungen:

Känns som PS4 vinner konsolkriget denna gången!

Skrivet av Cortex:

The fail is strong with this One.

Är ni så naiva så att ni tror på EN obekräftad anonym källa, bara av den enkla anledning att ni vill att det ska vara sant? Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör när det är så lätt att tuta i folk vad som helst.

Europas största speltidning hänvisar till en pålitilig källa.
På vilket sätt är man naiv om man börjar spekulera kring det, Rockartisten?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Är ni så naiva så att ni tror på EN anonym källa, bara av den enkla anledning att ni vill att det ska vara sant? Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör när det är så lätt att tuta i folk vad som helst.

Saken är ju den att det är SAMMA källa som avslöjade den förra förseningen innan MS gick ut med något officiellt så denna person har uppenbarligen viss insikt i dessa saker.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Är ni så naiva så att ni tror på EN anonym källa, bara av den enkla anledning att ni vill att det ska vara sant? Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör när det är så lätt att tuta i folk vad som helst.

Saken är ju den att det är SAMMA källa som avslöjade den förra förseningen innan MS gick ut med något officiellt så denna person har uppenbarligen viss insikt i dessa saker.

Har du några källor på det? Gamereactor nämner inte detta i sin artikel.

Medlem

Släpps väl här lagom till Slim-versionen.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Är ni så naiva så att ni tror på EN anonym källa, bara av den enkla anledning att ni vill att det ska vara sant? Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör när det är så lätt att tuta i folk vad som helst.

Saken är ju den att det är SAMMA källa som avslöjade den förra förseningen innan MS gick ut med något officiellt så denna person har uppenbarligen viss insikt i dessa saker.

Har du några källor på det? Gamereactor nämner inte detta i sin artikel.

Jag vet inte var du läste men så här står det i den korta artikeln:

Citat:

...Gamereactor has now learned from trusted sources - the same ones that told us of the original delay before it became official

Edit: Även FZ nämner att det är samma källa.

Medlem

Snacka om att M$ ger bort Europa, tråkigt. Jag var väldigt nöjd med min 360, mer än min PS3:a. Men PS4:an verkar bli herre på täppan den här gången.

Synd bara att det är mer för att M$ klantar sig än att Sony gör genidrag.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av ibib:

Snacka om att M$ ger bort Europa, tråkigt. Jag var väldigt nöjd med min 360, mer än min PS3:a. Men PS4:an verkar bli herre på täppan den här gången.

Synd bara att det är mer för att M$ klantar sig än att Sony gör genidrag.

Sant...var oxå nöjd med min 360..fick tag på en PS4 i sista minut. och är extremt nöjd med den...snabb som fan,snygg,rappt interface..kan bara blir bättre framöver.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Är ni så naiva så att ni tror på EN anonym källa, bara av den enkla anledning att ni vill att det ska vara sant? Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör när det är så lätt att tuta i folk vad som helst.

Saken är ju den att det är SAMMA källa som avslöjade den förra förseningen innan MS gick ut med något officiellt så denna person har uppenbarligen viss insikt i dessa saker.

Har du några källor på det? Gamereactor nämner inte detta i sin artikel.

Jag vet inte var du läste men så här står det i den korta artikeln:

Citat:

...Gamereactor has now learned from trusted sources - the same ones that told us of the original delay before it became official

Edit: Även FZ nämner att det är samma källa.

Jag läste den svenska Gamereactor. Förra gången startade ryktet samma dag som pressmeddelandet kom, så det var ju inte en särskilt fantastisk läcka. Men, vi får väl se, jag är jävligt skeptisk till det här ryktet.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

jag har inget emot Microsoft. Det här kanske inte ens är deras fel. Om jag köper en xbone eller inte straffar knappast MS och jag orkar inte hålla på med sånt. Vill jag ha något köper jag det, vill jag inte ha det köper jag inte det. Ibland är det enklare så.

Oavsett vilket så vill jag kunna spela Forza! För mig räcker det som anledning.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sveakungen:

Känns som PS4 vinner konsolkriget denna gången!

Det såg rätt mörkt ut för PS3:an ett tag också – release mer än ett år efter Xbox 360, mycket dyrare, få spel i början. Men de har sålt ungefär lika mycket, och för det mesta ligger PS3-spel numera före Xbox 360-spel på försäljningslistor. Så det kan jämna ut sig med tiden, även om Xbone får en knackig start.

Att de ligger före beror nog mycket på att Sony i större utsträckning fortsätter att ge sitt stöd till konsolen än vad Microsoft gör. Detta stöd sprider sig som ringar på vattnet och resonerar i försäljningen även av andra spel.

Gears of War och Fable Anniversary känns liksom inte så hett.

Symptomatiskt att Sony släpper Gran Turismo till den gamla konsolen och Microsoft släpper Forza till den nya.

Vet ej vilka listor du menar heller, men Sony är ju större i de flesta regioner medan Microsoft är störst hemma i USA som jag har förstått det.

Sony lär nog vinna 2014. Fast man ska inte vara för säker, för Titanfall kan bli en Gamechanger om det engelska uttrycket tillåts. Eller en titel som förändrar hela spelets förutsättningar.

Sony har priset och urkraften. Microsoft har finesserna. Kinect, intressanta tillval och menyer, kraften från Molnet som ska hjälpa spel som Titanfall och Fable Legends (hette det ens Fable Legends...det som visades på Gamescom och som ska komma nästa höst där man spelar fyra tillsammans). Om Microsoft slänger in lite spel istället för att sänka priset så blir Xbox One nästan lika prisvärd som PS4. Det är nog det första de gör om försäljningen vacklar. De har ju till och med redan gjort det med FIFA 14.

Vad gäller ryktet så lär det inte stämma. Jag har ingen trovärdig källa, men däremot en trovärdig magkänsla som säger att Microsoft inte skulle klanta sig så hårt.

Medlem
Skrivet av Cortex:

The fail is strong with this One.

One med stort O. Klockren! Skratta som bara den xD

Medlem
Skrivet av TontteJooi:
Skrivet av Cortex:

The fail is strong with this One.

One med stort O. Klockren! Skratta som bara den xD

I sense a disturbance in the lanseringsplan...

KoP
Medlem

Orka överdramatisera. Kommer köpa båda när dom finns att få tag på.

Medlem
Skrivet av MikeEnker:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Ja för det första så är det fortfarande ett rykte.
För det andra så tror jag ärligt talat inte de gör så här för att jävlas med oss. Anledningen är ju att de vill ge oss en bra upplevelse och fungerande funktioner från start. istället för att lansera ett system som är halvfärdigt. Ett företag som inte stressar ut halvfärdiga produkter ska man väl stödja?
Vissa är fan aldrig nöjda?

Du menar att dom länder som fått konsolen är nått slags testpiloter för dom mindre marknaderna,
(dom länderna som ej fick xbone nu) naivt.

Nej det menar jag såklart inte. det är ju lokaliseringen de hävdar, tar tid. och således den som skulle bli halvfärdig. Men det är fortfarande ett rykte. Jag tror inte det tar ett år att ordna lokaliseringen.

Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Ja för det första så är det fortfarande ett rykte.
För det andra så tror jag ärligt talat inte de gör så här för att jävlas med oss. Anledningen är ju att de vill ge oss en bra upplevelse och fungerande funktioner från start. istället för att lansera ett system som är halvfärdigt. Ett företag som inte stressar ut halvfärdiga produkter ska man väl stödja?
Villa är fan aldrig nöjda?

I for one kunde inte bry mig mindre om min konsol fattade svenska eller swahili när jag svär på Call of Duty. Jag skiter fullständigt i om Netflix inte finns tillgängligt på min SPEL konsol. Och jag skiter även i om blu ray inte funkar heller på den. Bara handkontrollen funkar och hdmi anslutningen är satt och funkar på min tv. Jag är människa med simpla begär.

Ja visst är det så, vissa gillar telefoner som man endast kan ringa med. Andra har smartphones för man kan göra så mycket mer med dem.

Men vad har vi alla surfplattor till? som ska vara integrerat till xbox one och ps4? Jag minns när en spelkonsols starkaste reklam var spelen. Nu är det bara reklam som är konsolens starkaste och det gör mig illamående. "Du kan,du kan, du kan....osv" för all del men att något sånt är viktigare än spelen visar bara att microsoft har lagt spelkonsolen på hyllan. Nästan alla har en dator hemma, så givet borde ju vara att alla kan kolla på netflix, youtube osv. Tv är tv, Idol och Paradise Hotel blir knappast golden globe material för att det körs igenom min konsol.

Jag kommer aldrig förstå inställningen att fler möjligheter skulle göra konsolen eller spelen sämre. Att man sedan vill visa folk dessa möjligheter är väl ganska normalt? Du ser ju inte apple eller samsung (om vi får ta telefon exemplet igen) tjata om att man faktiskt kan ringa på deras nya modeller vid varje lansering. Det har liksom blivit en självklarhet. Och detta betyder ju inte att de på något sätt lämnat ringandet bakom sig.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Jag kommer aldrig förstå inställningen att fler möjligheter skulle göra konsolen eller spelen sämre. Att man sedan vill visa folk dessa möjligheter är väl ganska normalt? Du ser ju inte apple eller samsung (om vi får ta telefon exemplet igen) tjata om att man faktiskt kan ringa på deras nya modeller vid varje lansering. Det har liksom blivit en självklarhet. Och detta betyder ju inte att de på något sätt lämnat ringandet bakom sig.

Nu kan jag inte säga med säkerhet men faktum att Xbox One har sämre hårdvara och därmed sämre grafik och processorkraft skulle man kunna tolka är en direkt konsekvens av att konsolen i fråga ska kunna göra allting. Kostnaden för Kinect är ju minst 1000kr, som hade suttit bättre i konsolen. Folk kan säga vad dom vill, men Kinect är 2000-talets Power Glove.

Medlem

Inte okej! Absolut senast mars, men gärna betydligt tidigare Får kanske bli import då...

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KaptenKanel:

Jag kommer aldrig förstå inställningen att fler möjligheter skulle göra konsolen eller spelen sämre. Att man sedan vill visa folk dessa möjligheter är väl ganska normalt? Du ser ju inte apple eller samsung (om vi får ta telefon exemplet igen) tjata om att man faktiskt kan ringa på deras nya modeller vid varje lansering. Det har liksom blivit en självklarhet. Och detta betyder ju inte att de på något sätt lämnat ringandet bakom sig.

Nu kan jag inte säga med säkerhet men faktum att Xbox One har sämre hårdvara och därmed sämre grafik och processorkraft skulle man kunna tolka är en direkt konsekvens av att konsolen i fråga ska kunna göra allting. Kostnaden för Kinect är ju minst 1000kr, som hade suttit bättre i konsolen. Folk kan säga vad dom vill, men Kinect är 2000-talets Power Glove.

Nej säkra kan vi inte vara. Jag tror helt enkelt de har siktat för lågt med hårdvaran från början. Jag tror inte någon har tänkt att eftersom den ska kunna hantera tv signaler och röstkommandon så måste vi ge den sämre hårdvara. Den extra kostnaden för kinect har ju resulterat i ett högre pris till kund så jag tror inte de gjort avkall på hårdvaran för att den ska med. Att den är en ny powerglove är något överdrivet. Det är lite som wii, kul i början men man tröttnar snabbt. Röststyrningen och autoinloggning är helt okej. Sen finns det fler funktioner som den hjälper till med, som att hålla reda på vart i soffan man sitter när man kör splitscreen, vem som håller i handkontrollen osv. Små saker som gör upplevelsen trevligare.

Medlem

Förjävligt, drog min importbeställning nyss och avboka nordic.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

...wow...

...då blir det import. punkt slut.

Så du menar att du vill stödja ett företag som beter sig såhär mot dig?

Varför inte, Sony var ännu värre och släppte ps3 1 år efter det att Xbox 360 släpptes i Sverige,
hur kan folk stödja ett företag som gör så mot folk ?

Medlem

haha ja dom har grävt sin egen grav här då och i dom andra länderna. rätt åt dom

Medlem

Något release datum för nästa Halo har ju inte kommit än så jag har inte bråttom. Den kommer när den kommer.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Trist, Microsoft placerar hela Sverige i ett B-lag.

Känns inte så konstigt faktiskt och jag är inte alls speciellt förvånad.

Medlem

Om detta är sant blir det intressant att se hur många konsoler MSoft resp. Sony har sålt när det har gått ett år från första releasen med tanke på att XBone inte bara ligger bakom i försälningsiffrorna i dom största länderna där den har släppts utan också bara släpps i en bråkdel av områdena PS4 släpps. Vad tror ni, 60% mer PS4 än XBone eller kanske ännu mer?

Medlem
Skrivet av Juel91:

Om detta är sant blir det intressant att se hur många konsoler MSoft resp. Sony har sålt när det har gått ett år från första releasen med tanke på att XBone inte bara ligger bakom i försälningsiffrorna i dom största länderna där den har släppts utan också bara släpps i en bråkdel av områdena PS4 släpps. Vad tror ni, 60% mer PS4 än XBone eller kanske ännu mer?

Bägge säljer bra (vilket är väldigt bra för oss konsumenter i slutändan) och xbox ligger inte speciellt långt efter. Med tanke på att de inte släppt xboxen i alla länder där ps4an släppts så skulle jag tippa på att de ligger ganska lika.

KoP
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha ja dom har grävt sin egen grav här då och i dom andra länderna. rätt åt dom

2 miljoner sålda på 18 dagar. Gräver dom graven med en tesked må tro?

123
Skriv svar