Dice var tveksamma till att släppa Battlefield Hardline

Medlem

[
En fråga. Måste man ha battlefield 4 installerat på ps4 för att få tillgång till battelfield hardline?

quote="Widowmaker-EATTJ"]

Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dalthor-san:

Det hade inte skadat om Battlefield hade fått vila ett tag överhuvudtaget. Gör något annat Dice och sen vad jag hört om Hardline betan så verkar det dött innan det ens kommit ut.

Dags att bredda skaran du lyssnar på kanske. Det är absolut inte dött : mycket snack men lite fakta.

Även om det känns som en BF4 mod så är det många som har kul. Det är kanske inte din typ av spel antingen gillar man det eller inte.
Själv skriver jag sällan om spel jag inte gillar för det finns bättre saker att lägga energi på.

PS. detta är inte menat att bli personligt men så många gnäller bara låt dem som gillar spelet det göra det.

Blir för mycket BS här i forumet med "jag o mina kompisar gillar inte" gnäll.

Det är lugnt vettu Jag kanske får peta lite på betan själv. Jag frågade i hardline-beta tråden om det fanns nått att hämta där om man hoppat över både 3:an och fyran och fick sammanfattningsvis ett "meh" svar. Hade lite andra spel på prio-listan så blev aldrig av med 3:an och fyran och med alla dom problem som funnits så tycker jag att det inte va värt det heller. Men som sagt. Dom borde sluta bruka marken varje år för annars försvinner möjligheten att få nått att gro. Låt det ligga i träda nått år och bruka en annan jordplätt istället

Prova det - klanen jag är med i har inte haft så här kul på länge. Slår BF4 upplevelsen med hästlängder - detta bara med en enda karta med två olika spellägen. Ska det spelas Heist föreslår jag dock att man är ett gäng vänner som kommunicerar via TS/Skype liknande - koordination är A och O i det spelläget!

För egen del så blir mitt betyg: Skitkul![/quote]

Medlem

Köp Arma 3 eller Arma 2 och kör Life modsen det ger en mycket större tjuv/polis upplevelse, eller om du vill vara en hederlig civil så funkar det också.

Även om spelet är buggigt

Medlem
Skrivet av figgehn:

Någon som jag kan sakna, är ett krig som vad jag vet inte porträtterats i spel: Koreakriget. WWI hade också varit trevligt som BF-spel.

JA till detta! ett WWI-spel med skyttegravar, gasattacker och allt annat (o)trevligt saknas verkligen

Medlem
Skrivet av Kuci:

"Han menar också att förändringen från soldatliv till tjuv- och polisdito kändes märkligt till en början men så länge Battlefields grundpelare (enligt honom förstörelse, fordon, lagspel) står stadigt kan upplägget variera stort."

Hur kan det kännas märkligt när det det är ju en kopia av BF4 fast i polis/"tjuv" kläder.

BFs grundpelare har inte funnits sedan 1942. Fordon existerar i stort sätt inte sedan bf2, detsamma gäller förstörelse där nästan allt gick att skjuta sönder i har blivit limiterad till specifica hål eller oförstörbara.

Angående hardline är det mycket dåligt gjort att ge bort titeln och låta någon annan försötra det. Kod mässigt är hardline och 4:an identiska, även samma patch för netkod som gjordes för 4:an vart installerad på hardline. Inte ett spel som jag kommer att skaffa och jag har spelat BF sedan första spelet i serien.

enligt rubriken låter det som dice kunde välja att inte göra det

Skrivet av Ish:
Skrivet av autograph:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Ish:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Ingen heli?!

Du har en poäng.. dem kan tänja lite på reglerna och använda sig utav den sena prototypen (slutet av 1945 va?) eller så får vi vara utan.
Hellre ett WW2 utan helikoptrar än inget alls..

- Helikopter = Heinrich Focke, 1936.

Det fanns INGA militära helikoptrar i WW2.

många länder använde spaningshelikoptrar i begränsad utsträckning.. hur är det inte militärt?
usa är väl ganska kända för att ha använt YR-4 som medevac dessutom i slutet av ww2

Ish
Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Ish:
Skrivet av autograph:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Ish:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Ingen heli?!

Du har en poäng.. dem kan tänja lite på reglerna och använda sig utav den sena prototypen (slutet av 1945 va?) eller så får vi vara utan.
Hellre ett WW2 utan helikoptrar än inget alls..

- Helikopter = Heinrich Focke, 1936.

Det fanns INGA militära helikoptrar i WW2.

många länder använde spaningshelikoptrar i begränsad utsträckning.. hur är det inte militärt?
usa är väl ganska kända för att ha använt YR-4 som medevac dessutom i slutet av ww2

Känt vet då fan. Jag gillar historia, och det hade jag ingen aning om. Lite förvånad över att de inte släppts en dokumentär om det.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Citat:

Årets Battlefield är det första spelet att inte utvecklas i Stockholm.

Battlefield Vietnam var väl utvecklat av Digital Illusions Canada?

Medlem

Varit en hardcore bf fan since 1942, detta kommer nog vara den enda BF spelet jag inte kommer köpa.

Medlem

OH titta ännu ett generic brown FPS. Nej men seriöst ser inte poängen med Hardline, specielt inte som ett fristående spel. Just hooks känns som Battlefield Special-forces DLC till BF2.

Själv tappade jag suget till BF efter BF3, då jag inte riktigt ser det inovativa. BF3 -> BF4 är som Fifa 13->Fifa14 fast mer ostabilt första halvåret.

Medlem

Betala för denna dynga när knappt BF4 är spelbart? Detta ser ut som ett fattigt DLC som de vill man ska betala för 600kr igen, skamligt skit företag.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av GeneralOddball:
Citat:

Årets Battlefield är det första spelet att inte utvecklas i Stockholm.

Battlefield Vietnam var väl utvecklat av Digital Illusions Canada?

Ja vad jag minns med?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av autograph:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Ish:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Ingen heli?!

Du har en poäng.. dem kan tänja lite på reglerna och använda sig utav den sena prototypen (slutet av 1945 va?) eller så får vi vara utan.
Hellre ett WW2 utan helikoptrar än inget alls..

- Helikopter = Heinrich Focke, 1936.

Det fanns INGA militära helikoptrar i WW2.

Joo du det fanns det

Developed from the VS-300, Sikorsky's R-4 was the first large-scale mass-produced helicopter, with a production order for 100 aircraft. The R-4 was the only Allied helicopter to serve in World War II, when it was used primarily for rescue in Burma, Alaska, and other areas with harsh terrain. Total production reached 131 helicopters before the R-4 was replaced by other Sikorsky helicopters such as the R-5 and the R-6. In all, Sikorsky produced over 400 helicopters before the end of World War II.[39]

123
Skriv svar