Super Smash Bros. är det snabbast säljande Wii U-spelet

Robot
Medlem
Super Smash Bros. är det snabbast säljande Wii U-spelet

Och det här förvånade vem, hur?

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Och det här förvånade vem, hur?

Med tanke på att Mario kart 8 sålt riktigt bra och ingår i en bundle med konsollen, så kan man tro att det skulle vara svårslaget!

Men håller med, är inte heller direkt förvånad. Vet i alla fall vad jag ska göra i helgen!

Medlem

När kommer en fz recension? förra årets bästa spel va super Mario 3d world, ska nintendo knipa goty även i år tro?

Medlem
Skrivet av citrus:
Skrivet av Krejsy:

Och det här förvånade vem, hur?

Med tanke på att Mario kart 8 sålt riktigt bra och ingår i en bundle med konsollen, så kan man tro att det skulle vara svårslaget!

Men håller med, är inte heller direkt förvånad. Vet i alla fall vad jag ska göra i helgen!

Det är lite kul att se Nintendo som underdog den här generationen, för när dem vill upp igen så slår dem hårt, Nintendo har väl visserligen alltid hållit hög kvalité, men just nu känns spelen på något sätt ännu bättre.
Jag kan väl säga att jag är väldigt glad över mitt val att köra PC+Wii U denna generation(PS3 förra, och wii mot slutet).

Medlem

Har man lite flyt så får man den när man fyller år om knappt 1 vecka.... Då har man något o göra under sjukskrivningen från operationen

Medlem

WiiU kör ju faktiskt spel i 1080p@60fps och för mig som pc användare är det den enda konsolen jag skulle kunna tänka mig att skaffa.(om man inte vill spela samma spel som finns på pc i 720p@30fps) Lite komiskt med tanke på hur alla klanka ner på den och säger att den har skit hårdvara.

Medlem
Skrivet av nilfisk:

WiiU kör ju faktiskt spel i 1080p@60fps och för mig som pc användare är det den enda konsolen jag skulle kunna tänka mig att skaffa.(om man inte vill spela samma spel som finns på pc i 720p@30fps) Lite komiskt med tanke på hur alla klanka ner på den och säger att den har skit hårdvara.

Ja jo, visst körs de flesta av dem i 1080p@60fps, men det är en relativt stor skillnad på vilken typ av grafik som används i Wii U spelen och XboxOne och PS4.
Det är en snygg grafik, men inte lika krävande som till de senare två har.
Fast sedan är ju smaken som baken, jag älskar Nintendos stil på spel och bryr mig inte speciellt mycket om hur verklig grafik det är då spelen ändå inte försöker simulera vekliga personer (har aldrig sett något som Bowser i på riktigt).

Vet dock att många inklusive mig köpte Wii U dels för att man gillar spelen och dels för att det är den mer självklara supplementet till PC då många X1/PS4 spel kommer till PC också.
Kommer skaffa en X1 också, men den har helt klart lägre prio än datorn har.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av nilfisk:

WiiU kör ju faktiskt spel i 1080p@60fps och för mig som pc användare är det den enda konsolen jag skulle kunna tänka mig att skaffa.(om man inte vill spela samma spel som finns på pc i 720p@30fps) Lite komiskt med tanke på hur alla klanka ner på den och säger att den har skit hårdvara.

Ja jo, visst körs de flesta av dem i 1080p@60fps, men det är en relativt stor skillnad på vilken typ av grafik som används i Wii U spelen och XboxOne och PS4.
Det är en snygg grafik, men inte lika krävande som till de senare två har.
Fast sedan är ju smaken som baken, jag älskar Nintendos stil på spel och bryr mig inte speciellt mycket om hur verklig grafik det är då spelen ändå inte försöker simulera vekliga personer (har aldrig sett något som Bowser i på riktigt).

Vet dock att många inklusive mig köpte Wii U dels för att man gillar spelen och dels för att det är den mer självklara supplementet till PC då många X1/PS4 spel kommer till PC också.
Kommer skaffa en X1 också, men den har helt klart lägre prio än datorn har.

Självklart. Men t ex, Bayonetta 2 är inte så fult, faktiskt. Och jag spelar bra mycket hellre det i 60 fps än vad Ps4 eller Xbox One har att erbjuda.

Medlem

MK8 + vetandet av MP10, Zelda & Smash var på gång fick mig att skaffa ett Wii U, och jag ångrar mig inte en sekund!

WiiU>PS4>XB1

1
Skriv svar