Need for Speed: Shift-demo

Medlem

Tog fram min gamla Microsoft Sidewinder ratt utan FFB och eftersom jag kastat pedalerna för länge sedan fick knapparna vara gas och broms. Rätt kul ett tag tills jag kom på att detta inte var mycket mer spännande än att köra bil på riktigt inställd på normal (Med xbox controll för PC blev det genast svårare mnen fortfarande normalläget). Tycker spelet är värt sina pengar fast inte roligare än andra naturtrogna bilspel.

Tacka vet jag SF fordonsspelet Motorstorm där man verkligen kan flippa ut.

Medlem

Man kan undra hur många de är som klankar ner på detta BARA för att de heter Need for speed ibörjan ?

Medlem

Man kan undra hur många de är som klankar ner på detta BARA för att de heter Need for speed ibörjan ?

Hur många är de igentligen som testat detta på dator och kör med tangentbord? trofan att de e kass styrning då.. liksom vad förväntar ni er ? att dom gör racingspel för tangentbord!

Inaktiv
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Guran:
Skrivet av Ellehbg:

Det kommer bli intresantatt se vad fz tycker. Det kanske är bättre med ratt som dom förmodligen testar med. Om fz recensenten läser detta kan du väl ocksåprova lite om hur spelet är att köra med t-bord, kasst eller hur...

vem fan spelar ett bilspel med tangentbord?

Dom som inte har ratt eller gamepad? D.v.s en jävla massa folk.

tja, men då har man ingen rätt att uttala sig om huruvida styrningen är bra eller dålig för att det är underförstått att styrningen suger med tangentbord, på ALLA bilspel, utom möjligen topview arkadspel.

skitsnack.

om dom hade spenderat lite mer än 10 minuter med pcportningen så hade det varit fullt spelbart på tangentbord utan att man ska behöva ändra om varenda inställning för att öht göra det någorlunda spelbart.

Men ja.
Ett "riktigt" bilspel skall köras med ratt. inget snack om saken.
Men Shift ska knappast klassas som något mer än en barnracer som inte ens får befinna sig på samma hylla som GTR och RBR och i det fallet så ska man åtminstone kunna köra det någorlunda vettigt utan ratt eller tum-pad

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

inb4 skit ursäkter som "Waaaa du har inte rätt ratt! Waaaa du har inte aa på! Waaaa du borde spela det på konsoll!".

Haha då frågar jag något nästan ännu mer självklart ... hur var spelet när man körde då?

Du klagar mest på sakerna runt själv körningen vilket är helt ok, men inte så mycket om hur det faktiskt var att köra ... för det är ändå fokus i ett racingspel.

Sedan är det rätt jäkla illa att kasta skit på andras smak, jag vet inte om du är medveten om att alla har olika smak? Var glad att du tyckte du hade rätt, men tro inte det är fakta inristat i någon gammal runa från urtiden (som såklart alltid är rätt).

Föresten, jag tror du borde köra med ratt .....

Skrivet av Girre:

Det är nog en hel del.

Medlem

Förstår inte varför alla klankar ned på detta så mycket. Tidigare spelen sög riktigt hårt (förutom NSF: Hot Pursuit då givetvis) men detta är en klar förbättring. Det är inte en fullblåst simulator som SimBin spelen eller LiveForSpeed utan en skön arkadräser med banräserkännsla.

Själv flyter det på utmärkt (~40fps) för mig i 1920x1080 med allt på högsta utan FSAA. Har ett 9800GTX, 4GB RAM och en 3,0GHz C2Duo, kör Win7 RC. Definitivt i samma klass som GRID och dylikt grafikmässigt. Gillar man inte motionblur går det givetvis att stänga av om man brytt sig om att kolla inställningarna.

Gällande gnället på kontrollerna, har man kört riktig bil på bana (amatörmässigt eller annat) vet man även att det gäller att köra några varv, ändra inställningar, köra ett par varv till och ställa in ytterligare.

Kontrollerna går att tweaka via en mängd alternativ i options. Så oavsett om man kör tangentbord, handkontroll eller ratt så ge inte upp innan ni kikat där. Man kan inte och ska inte förvänta sig att speltillverkarens default inställning är den definitiva och "bästa" för alla olika sorters kontroller som finns på marknaden (iaf. inte med nutidens teknologier).

Gillar du GRID så våga gå mot strömmen och testa detta! Roligt spel med några små störningsmoment (som unskippable EA logo's osv.) men man ska vara otroligt trångsynt om man säger att sånt småtjaffs förstör ett helt spel.

Inaktiv
Skrivet av Ellehbg:

Det kommer bli intresantatt se vad fz tycker. Det kanske är bättre med ratt som dom förmodligen testar med. Om fz recensenten läser detta kan du väl ocksåprova lite om hur spelet är att köra med t-bord, kasst eller hur...

Ratt suger också, med tangentbord blir det ospelbart, Brorsan har 360-kontroll kopplad till PC:n det är det ända som funkar.. Fortfarande värdelöst spel dock..

Medlem

Läser man vad folk skriver här så verkar det fan som att folk gnäller utan att testa först.
Ja, menyerna är JÄVLIGT konsolifierade, men styrning osv är mycket bättre än de föregående spelen. Det känns faktiskt riktigt bra när man kör med ratt.

Medlem

Tycker spelserien äntligen tagit ett steg i rätt riktning. Kör på PC med högsta upplösning och flyter på riktigt bra. Kör även med G25-ratt så det gör kanske att spelet är roligare än att köra på tangentbord, vilket jag inte fattar att folk gör. Har ni nånsin kört en riktig bil utan ratt?

signatur

Mikael Karlsson

Inaktiv

Testade att köra med tangentbord och det var ok. Effekterna i cockpiten och presentationen påminde lite om CoD 4.

Medlem
Skrivet av Guran:
Skrivet av Ellehbg:

tja, men då har man ingen rätt att uttala sig om huruvida styrningen är bra eller dålig för att det är underförstått att styrningen suger med tangentbord, på ALLA bilspel, utom möjligen topview arkadspel.

Det har dom visst det. Om vi säger att majoriteten inte har ratt eller gamepad eller liknande så riktar sig ju spelet iaf mot dom. Om utvecklarna då ändå skiter i att försöka göra det spelbart med tangentbord så har vi all rätt att klaga. Det är i deras intresse att så många som möjligt köper spelet men går det inte att köra med t-bord så tappar dom väääldigt många kunder.

signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

00a
Medlem

Är helt paff över folks uppfatning av spelet, själv tycker jag att det ser helt fantastikt ut och är hur kul som helst att spela.

Inaktiv
Skrivet av Ellehbg:

Det har dom visst det. Om vi säger att majoriteten inte har ratt eller gamepad eller liknande så riktar sig ju spelet iaf mot dom. Om utvecklarna då ändå skiter i att försöka göra det spelbart med tangentbord så har vi all rätt att klaga. Det är i deras intresse att så många som möjligt köper spelet men går det inte att köra med t-bord så tappar dom väääldigt många kunder.

Spelet riktar sig nog mot folk som har en gamepad med tanke på att det släpps till ps3 och xbox 360, inte bara till pc.

Medlem

Hade hellre velat haft ett fullt ut arkadspel.

MFZ
Medlem
Skrivet av Handa:

Hade hellre velat haft ett fullt ut arkadspel.

det finns väl redan en uppsjö av sånna att välja på isf?

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Detta var det värsta jag har varit med om. Need for Speed heter det av en anledning å de e att man ska kunna fräsa på hela tiden i max hastighet utan en massa irriterande "livsviktiga" inbromsningar för att klara en kurva. Styrninger var fullkomligt åt f-n jag vet inte hur bilarna är i USA men om dom vill få det att verka realistisk så kan jag tala om att I Europa beter sig inte bilarna så iaf. Ne Need for Speed is nomore det dog ut med det sista bra NFS liret i serien, Undercover...nuff said

Medlem
Skrivet av pattern:

Själv flyter det på utmärkt (~40fps) för mig i 1920x1080 med allt på högsta utan FSAA. Har ett 9800GTX, 4GB RAM och en 3,0GHz C2Duo, kör Win7 RC. Definitivt i samma klass som GRID och dylikt grafikmässigt. Gillar man inte motionblur går det givetvis att stänga av om man brytt sig om att kolla inställningarna..

Har man bra 40 fps så "flyter" det inte. De enda personerna som jag känner som tycker att de flyter under 60fps är folk som BARA spelar på konsol. Och jag menar spelar man det senaste spelet på PS2 och tycker att de går bra så har man aldrig lirat ett spel som går bra. 60fps+ så flyter det, helst ska man ha över 100.
Men då säger väl alla som tydligen är ögonläkare här inne att "ögat kan ändå bara uppfatta max 60 fps" Men det serrru e BULLCRAP...

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av pattern:

Själv flyter det på utmärkt (~40fps) för mig i 1920x1080 med allt på högsta utan FSAA. Har ett 9800GTX, 4GB RAM och en 3,0GHz C2Duo, kör Win7 RC. Definitivt i samma klass som GRID och dylikt grafikmässigt. Gillar man inte motionblur går det givetvis att stänga av om man brytt sig om att kolla inställningarna..

Har man bra 40 fps så "flyter" det inte. De enda personerna som jag känner som tycker att de flyter under 60fps är folk som BARA spelar på konsol. Och jag menar spelar man det senaste spelet på PS2 och tycker att de går bra så har man aldrig lirat ett spel som går bra. 60fps+ så flyter det, helst ska man ha över 100.
Men då säger väl alla som tydligen är ögonläkare här inne att "ögat kan ändå bara uppfatta max 60 fps" Men det serrru e BULLCRAP...

"flyter" är ett ganska löst uttryck. 40 fps är inte smooth as silk, men när det gäller racingspel så duger det oftast bra. Perfekt är det dock inte förrän man börjar komma över 60fps, precis som du säger.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Ellehbg:

Spelet riktar sig nog mot folk som har en gamepad med tanke på att det släpps till ps3 och xbox 360, inte bara till pc.

Men ändå till Pc.

signatur

Medlem

Herregud hur kan det här spelet ha fått bra betyg?? Fan vilket skitspel, gamla GRID utklassar detta med hästlängder.

Inaktiv

Hahah så mycket folk som klagar och kör typ 5miunter? Herrugud.. ändra styrnings inställningarna ffs

Medlem
Skrivet av Lanparty:

Varning.. Skitspel

Styrningen är sämst, flyter inte bra, behövs 46x AA för att det ska vara snyggt.

Är du tolv år gammal eller? Du kan nog inte se skillnad på 2x och 8x om du kör ett bilspel. Där man enbart kollar på vägen eller du kanske softar och åker i 30 km/t.

Spelar inte mycket bilspel nu för tiden men vara bara tvungen att testa efter sett att vissa tycker det är bra och recensioner som ger det högt betyg.

Skrivet av pattern:

Kontrollerna går att tweaka via en mängd alternativ i options.

Styrningen kändes bra, äkta, inte som tidigare där bilen var lika lätt som en fjäder. Plus att jag körde med T-bord, visst det vara lite svårt men körbart.
Om 40 Fps tjafset, ifall pattern tycker det flyter på bra så tycker han det. Utvecklarna kanske är duktiga med sin kodning, som med Crysis som flöt på ganska bra vid 30 Fps.

Medlem
Skrivet av Guran:
Skrivet av Ellehbg:

herregud man ska inte behöva en ratt för att köra bil spel skall vara bra med t-bord också, jag slänge inte ut pengar på en ratt jag ser det som onödigt, men sen är jag inte största fan av bil spel: ) men gillar att spela ett riktigt bra bil spel och det har jag icke hittat ännu...nfs gör mig mera besviken för varje spel som kommer

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

herregud man ska inte behöva en ratt för att köra bil spel skall vara bra med t-bord också, jag slänge inte ut pengar på en ratt jag ser det som onödigt, men sen är jag inte största fan av bil spel: ) men gillar att spela ett riktigt bra bil spel och det har jag icke hittat ännu...nfs gör mig mera besviken för varje spel som kommer

Om du är mer besviken på NFS:Shift än tidigare NFS-spel så kan du lika gärna skippa serien helt och hållet. Detta är det bästa NFS-spelet som kommit på flera år.

Och att det ej går att köra med tgb, det var omöjligt för mig att köra GRID med tgb men bara för det skriker jag inte att det suger utan skaffar en handkontroll.

Medlem

Jahaja nu har man testat spelet och kan inte annat än hålla med de flesta. spelet är helt värdelöst, grafiken är värdelös trots att jag körde allt på högsta inställningarna. Körkänslan är sådär, tar en stund att bemästra på "pro" inställningarna. P-12 motion blur effekter som man stör sig enormt på. Dålig fysik. Kör in i en vägg och bilen blir knappt demolerad. Varför kan inte folk göra bra skadefysik någon gång?`

signatur

<3

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av miffot:

Om du är mer besviken på NFS:Shift än tidigare NFS-spel så kan du lika gärna skippa serien helt och hållet. Detta är det bästa NFS-spelet som kommit på flera år.

Och att det ej går att köra med tgb, det var omöjligt för mig att köra GRID med tgb men bara för det skriker jag inte att det suger utan skaffar en handkontroll.

Jag tycker Grid är skitlätt med t-bord, men man kan väl tycka olika. Om någon tycker att det går bra med t-bord kan den väl skriva ner sina inställningar. För jag vill att det ska vara ett bra spel, men som det är nu så är det absolut inte det.

signatur

Medlem

Jag ska banne mig ge detta en chans till.. jag var så hypad för detta, så det är värt en andra chans.. Tangentbord denna gång? Nej fan, då sög det. Ska prova med min Logitech DualAction om det blir lite mer respons i ratten in-game

Ja, styrningen blev bättre med handkontroll.
Men jag tror ändå man är tvungen att ha ratt för detta. Vilket jag varken har eller kommer skaffa.
Så jag får hoppa över detta. Tyckte det verkade väldigt mediokert. Blir Forza 3 sen att se fram emot

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av miffot:

Jag tycker Grid är skitlätt med t-bord, men man kan väl tycka olika. Om någon tycker att det går bra med t-bord kan den väl skriva ner sina inställningar. För jag vill att det ska vara ett bra spel, men som det är nu så är det absolut inte det.

Jag håller med på den punkten, det gick att köra GRID med tangentbord, vilket inte går i Shift!

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av mikel_83:

Tycker spelserien äntligen tagit ett steg i rätt riktning. Kör på PC med högsta upplösning och flyter på riktigt bra. Kör även med G25-ratt så det gör kanske att spelet är roligare än att köra på tangentbord, vilket jag inte fattar att folk gör. Har ni nånsin kört en riktig bil utan ratt?

Är ju i tankarna att köpa en G25 ratt om jag bara löser vad jag ska ha för kringutrustning (brukar stå och spela med kontroll framför PS3 eller sitta i soffan framför PC:n med Xbox-controller). Min gamla Sidewinder-ratt, fastspänd i soffbordet, gav ju detta spel lite mer spelbarhet.

Of Topic
Är G 25 en bra ratt till nya bilsspel på PC och PS3?

Medlem

G25 är utan tvekan den bästa ratten! Spelet är grymt bra det med, själv tyckte jag inte om delayen i styrningen. Men det åtgärdades med lite pill av deadzonen i styrningen.

123
Skriv svar