Battlefield Hardline premium kostar 400 kronor

Robot
Medlem
Battlefield Hardline premium kostar 400 kronor

Kanske blir att överväga om spelet inte är en katastrof som Battlefield 4 var vid launch. Time will tell.

Medlem

Nice att man kan köpa fördelar med riktiga pengar.
Har klagat i evigheter på att man inte kan köpa pistoler med automatiskt sikte i Cs:GO för riktiga pengar eller 10% mer damage buff i DotA.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

NuZ
Testpilot

Segration på spelar basen. Masker...... Fördelar? 850kr?
Nja hoppar denna BF.
CS duger fint om man blir sugen på att panga mot andra.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Premium är season pass, inte några direkta fördelar.
Du får expansioner och nya banor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Haha! Jag köpte BF4 Premium på släppdagen. Never again!

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Medlem

Ogillar premiummodellen rejält.
Tänker inte bidraga till att det blir någon form av standard i spelindustrin.

Medlem

M.a.o. Så är det näst intill obligatoriskt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Premium är season pass, inte några direkta fördelar.
Du får expansioner och nya banor.

Vad sägs om att läsa nyheten innan du uttalar dig?

"Du får också masker att trä på din karaktär för att få spelmässiga fördelar"

eller från originalkällan:

"Masks - New player masks with unique gameplay benefits tied to the theme of each mask."

Medlem

420 puff puff pass.

Medlem

Söta öden, vad de orkar klämma folk på pengar. Det blir snart billigare att planera ett rån på riktigt än att köpa Hardline.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Premium är season pass, inte några direkta fördelar.
Du får expansioner och nya banor.

"Access to double-XP"
Känns som en direkt fördel att levla snabbare än de som inte betalar...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

För att skrika så högt att inte vara en BF4-mod så känns det som att man hämtat en hel del uttryck från det i premiumet...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Vegeterrran:
Skrivet av marcus8958:

Premium är season pass, inte några direkta fördelar.
Du får expansioner och nya banor.

Vad sägs om att läsa nyheten innan du uttalar dig?

"Du får också masker att trä på din karaktär för att få spelmässiga fördelar"

eller från originalkällan:

"Masks - New player masks with unique gameplay benefits tied to the theme of each mask."

Något nyheten inte säger är att du inte kan ha flera masker på dig vilket betyder att du måste ersätta någon av dina andra masker.
Du byter en fördel mot en annan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av marcus8958:

Premium är season pass, inte några direkta fördelar.
Du får expansioner och nya banor.

"Access to double-XP"
Känns som en direkt fördel att levla snabbare än de som inte betalar...

Och när man kan köpa kortpack i heartstone och liknande spel så klagar ingen på pay2win för att du kan nå samma mål över tid. Skillnaden är att du köper boost och inte direkta fördelar som i heartstone.

Men det är väl coolt att klaga på EA även om många andra spelutvecklare kör på samma stil eller värre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag förstår inte varför man klagar på season pass och genvägar. Genvägar låter folk som jag som inte har tid att spela 4+ timmar om dagen uppleva hela spelet med alla dess vapen; det ger inte mig någon fördel jämfört med vad jag hade kunnat uppnå ändå och jag kommer ändå vara sämre än den som spelat normalt hela vägen dit.

Att klaga på att det släpps DLC är ju bara att helt blunda för hur spelutveckling går till. För en del företag kommer det var nödvändigt att dra in pengar genom att sälja huvudspelet innan de ens vet om de kommer ha råd med sina planer för DLC. Även om det säkert finns studios som släpper halva spel för att kunna sälja DLC (vilket torde vara mindre studios) så är det ju i de allra flesta fallen så att DLC-utvecklingen börjar när huvudspelet är på väg att göras klart för släpp.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

"Premium är season pass, inte några direkta fördelar. "

Skrivet av marcus8958:

"Du byter en fördel mot en annan. "

I rest my case.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:
Skrivet av marcus8958:

Premium är season pass, inte några direkta fördelar.
Du får expansioner och nya banor.

"Access to double-XP"
Känns som en direkt fördel att levla snabbare än de som inte betalar...

Och när man kan köpa kortpack i heartstone och liknande spel så klagar ingen på pay2win för att du kan nå samma mål över tid. Skillnaden är att du köper boost och inte direkta fördelar som i heartstone.

Men det är väl coolt att klaga på EA även om många andra spelutvecklare kör på samma stil eller värre.

Fast nu påtalade jag att du hade fel genom att ge ett exempel på det. Normalt då är att man inser sitt fel och medger det och inte att man börjar härja om nåt helt annat. Kan inte se att jag tog upp andra spel, EA-hat eller pay2win så jag förstår inte varför du gör det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Köp spelet + Premium ett år senare, då är det onekligen billigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fortsatta burop på Battlefield: Hardline från mitt hörn av internet.


signatur

subterranean homesick alien

Gen
Medlem

400 pix för spelet plus 420 för Premium, mao 820kr. Blir lika saftigt som det var med BF4, kanske finns en bundle någonstans för 650 eller så?

Medlem

För mig har aldrig priset för BF-spelen känts särskilt högt. Jag har skitkul i 100+ timmar över mer än ett års tid. Känns som att jag hade kunnat betala ett par tusen till för det nöjet om jag varit tvungen.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:
Skrivet av marcus8958:

Premium är season pass, inte några direkta fördelar.
Du får expansioner och nya banor.

"Access to double-XP"
Känns som en direkt fördel att levla snabbare än de som inte betalar...

Och när man kan köpa kortpack i heartstone och liknande spel så klagar ingen på pay2win för att du kan nå samma mål över tid. Skillnaden är att du köper boost och inte direkta fördelar som i heartstone.

Men det är väl coolt att klaga på EA även om många andra spelutvecklare kör på samma stil eller värre.

Fast nu påtalade jag att du hade fel genom att ge ett exempel på det. Normalt då är att man inser sitt fel och medger det och inte att man börjar härja om nåt helt annat. Kan inte se att jag tog upp andra spel, EA-hat eller pay2win så jag förstår inte varför du gör det.

För att lägga perspektiv på hur det kommer påverka spelet i jämförelse med andra spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nej fy fan. Nej nej nej nej.

Inte sugen på BF serien längre. Däremot är jag intresserad av nästa Battlefront.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av eatem:

Haha! Jag köpte BF4 Premium på släppdagen. Never again!

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Medlem

Sluta göra snarlika spel och gör som ni gjorde från början. Det var en succé då, det hade blivit en succé nu. BF 1942. BF 2142. Vietnam. Korea Kriget? You name it. The sky is the limit.

Allt annat är bättre än den här återupprepade smörjan.

Medlem

400kr för både spelet och premium i så fall, DEAL OR NO DEAL!!!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Förstår verkligen inte alla som har så negativ inställning till detta spel.. Varför lägga så mycket tid på att klaga.
Finns det verkligen inget annat att lägga tid på.

Finns en massa spel som jag inte skulle kunna tänka mig att spela så varför gå in i den tråden o gnälla om det?
Verkar som det är bra att gnälla om spel som man inte gillar den biten förstår jag verkligen inte.
Snacka om negativ tid..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Vill bara Upplysa att för de som INTE vet...

DIGITAL DELUXE är INTE = PREMIUM
Vet att det var många som gick på det när Battlefield 4 släpptes, bl.a. min polare trodde att han skulle få med premium i Digital Deluxe versionen med tanke på vad den kostade. Lika så Hardline (Digital Deluxe) kostar 699 och sen skall man lägga till 400 för Premium, wtf...

Alla som har premium i Battlefield 4 vet ju vad man blir belönad med " Åh, ett rosa skin till min helikopter"


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Kan lägga upp det så här.

Jag spelade Battlefield 3 när det var si och så som nytt, jag hade inga problem i det, jag tyckte jättemycket om det. Jag köpte aldrig premium.

Jag spelade Battlefield 4 och kom in när det var mitt i kaoset om nätkoden och allt det där bla bla bla billy's panpizza... fan vet jag.. Hade fortfarande kul, lite ospelbart, och ibland inte spelbart alls, men många skratt man delade med sina kompisar.

Om Hardline nu flyter på bra, som den spelupplevelsen jag fick från BF3 så kan jag tänka mig att det är värt mina 400-500kr. Sen premium köper jag nog inte, kan köpa kartorna allt eftersom om jag gillar det - dessa spel brukar inte hålla mig kvar i flera månader så köpa premium nu är som att köpa först en pizza som jag äter upp sen en till pizza samtidigt som bara får stå och bli gammal.

(dåligt exempel, men ni fattar tror jag!)


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

12
Skriv svar