Nya Unreal Tournament ser fantastiskt ut

Medlem

Jättebra om de tagit bort all skit på banorna. Minns "Day Of Defeat STEAM" jämfört med DoD 3.1. Jävlar vad de fuckade upp gameplayet med all bröte. =/

eld
Medlem
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av kebbe:

Ta hjälp av fansen? Epic är lite av branschens anti-Dice i det avseendet.

Lite lustigt uttalande från DICE om någon minns, va? Nya spelmotorer är för krångliga för gemene man att förstå sig på, var det inte något i den stilen? Hur utvecklar DICE sina spel då? Sitter dom med rå kod från början till slut?

Tackar Epic Games!

Ska vi vara rättvisa så är ju UE4 byggt för gemene man till skillnad från frostbite.

Komplicerade och hårt integrerade lösningar är inget konstigt i spelindustrin men som tur är så handlar det ju mest om privata motorer.

Medlem

instagib va väl en förutsättning för att ut99 skulle va roligt

Medlem
Skrivet av humancentipede:

instagib va väl en förutsättning för att ut99 skulle va roligt

Tycker hela spelet var storslaget för sin tid. Alla olika game modes, svårihetsgraden, AIn(!)
Fortfarande äger soundtracket. Att inte fler kör musik i MOD är ju en gåta.

Medlem

Morpheus tyckte jag var roligaste kartan i orginalet:). Det var med UT som vi gick från 800x600 till 1024x768 upplösning. Jävlar vad skarpt det blev^^Men ja, en av det roligaste spelen. Bättre än Quake:D

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av mrFluffy:

Det är inte Quake

Det är Unreal Tournament.

Nä, suck.

UT är bättre än Quake.

"Grabs popcorn"

UT och Quake är bättre än CS, BF och COD
"Joins you and grabs tortilla chips"

Duke Nukem rockar fetare än alla de där.

Medlem

Senast jag hörde något om detta spelet så kollade jag systemkraven.. extremt våldsamma för min del då (har en gammal speldator(Q6600 och HD5970), då pengar hamnar på annat nu).

Någon som kan ge någon input på det? Orkar inte gå ner i källaren och koppla ihop alla kablar till stationära datorn bara för att ladda hem å testa

Medlem

Ser lite stelt ut. I know, I know, det är inte färdigt, jag hoppas bara dom tar åt sig som en kille tyckte dom skulle ha med i spelet, att kunna hoppa och studsa på väggarna och grejer, så det blir lite mer varierande än bara att gå med ett vapen, hoppa och skjuta.

Medlem

åååhh, spenderade många timmar med instagib CTF i UT2k4. Det var tider det.

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Senast jag hörde något om detta spelet så kollade jag systemkraven.. extremt våldsamma för min del då (har en gammal speldator(Q6600 och HD5970), då pengar hamnar på annat nu).

Någon som kan ge någon input på det? Orkar inte gå ner i källaren och koppla ihop alla kablar till stationära datorn bara för att ladda hem å testa

Körde på en core2duo precis, med GTX570 graffekort och det flöt på helt okej, går säkert att sänka grafiken med.

Medlem
Skrivet av MarKy:
Skrivet av kebbe:

Ta hjälp av fansen? Epic är lite av branschens anti-Dice i det avseendet.

Epic tar hjälp av fansen med detta spel

Ta hjälp av fansen? Epic är lite av branschens anti-Dice i det avseendet.

QRT
Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av mrFluffy:

Det är inte Quake

Det är Unreal Tournament.

Nä, suck.

UT är bättre än Quake.

"Grabs popcorn"

hnnnggg.. Must resist fanboyism.

Föredrar quake själv, men älskar UT också. Tycker Q3 (och QL) har ett bättre flyt. Känns snabbare och tightare.

Hoppas arena shooters får en liten revival!

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av mrFluffy:

Det är inte Quake

Det är Unreal Tournament.

Nä, suck.

UT är bättre än Quake.

"Grabs popcorn"

hnnnggg.. Must resist fanboyism.

Föredrar quake själv, men älskar UT också. Tycker Q3 (och QL) har ett bättre flyt. Känns snabbare och tightare.

Hoppas arena shooters får en liten revival!

Låter direkt inte som valida skäl att älska Quake mer, låter mer som fanboyism


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Fan det är ju min gubbe på bilden x)

QRT
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Låter direkt inte som valida skäl att älska Quake mer, låter mer som fanboyism

Haha! Du har nog rätt

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Hipshot:

=(

Nu tycker jag du berättar vad du menar med det där.

Ok!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det där ser sååå jäkla nice ut!

Medlem

Haha. Jag skulle "provspela lite" igår kväll. Klockan gled in på småtimmarna innan jag hade "testat" klart. -Oh shit! Jag börjar jobba om 2 timmar! Lite mer avancerade banor som kräver lite fingerkänsla med wallglides och hisshopp som leder till eftertraktade prylar är väl något som bör/kommer fixas i framtiden. Känslan finns ju uppenbart redan där. Ser verkligen fram emot utvecklingen av det här.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av QRT:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av mrFluffy:

Det är inte Quake

Det är Unreal Tournament.

Nä, suck.

UT är bättre än Quake.

"Grabs popcorn"

hnnnggg.. Must resist fanboyism.

Föredrar quake själv, men älskar UT också. Tycker Q3 (och QL) har ett bättre flyt. Känns snabbare och tightare.

Hoppas arena shooters får en liten revival!

Låter direkt inte som valida skäl att älska Quake mer, låter mer som fanboyism

Njaa, just att man kan behålla rörelsemängden efter ett hopp och accelerera oändligt är ett stort skäl till att jag gillar Quake mer än UT. Sen att movementen är mer organisk, en dash i UT är alltid lika lång men ett circlejump i quake kan du variera hur mycket som helst.
Blir mer flytande gameplay än i UT där det är väldigt mycket stop and go.

Det nya UT är dock helt klart den roligaste av alla nya arenashooters som är på väg.
Är väldigt vackert men det tog inte lång tid innan superreflekterande golv bara var störande och jag satte ner allt på medium.

Medlem

UT99 är fortf aktivt och kommer vara det tills detta släpps, tills dess släpper vi fortfarande cuper på ESL. 15 mars är det en 2on2 iCTF cup med nätkoden newnet vilket gör att vi kan spela med folk långt borta, te.x. Amerikanerna :)!

http://play.eslgaming.com/classicgames/pc/news/253778 <-- FIxa en buddy och kom o ha kul med oss

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av kebbe:

Ta hjälp av fansen? Epic är lite av branschens anti-Dice i det avseendet.

Lite lustigt uttalande från DICE om någon minns, va? Nya spelmotorer är för krångliga för gemene man att förstå sig på, var det inte något i den stilen? Hur utvecklar DICE sina spel då? Sitter dom med rå kod från början till slut?

Tackar Epic Games!

Ska vi vara rättvisa så är ju UE4 byggt för gemene man till skillnad från frostbite.

Komplicerade och hårt integrerade lösningar är inget konstigt i spelindustrin men som tur är så handlar det ju mest om privata motorer.

Bah, trams.
Skulle de ha en krångligare motor för att det skulle ge dom mer möjligheter då eller vad skulle det vara för vinst?

Snarare så att DICE fått storhetsvansinne och blivit riktiga jävla rötägg.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar