Helgdiskussion: Vilken serie, film eller bok skulle du vilja se bli spel?

Robot
Helgdiskussion: Vilken serie, film eller bok skulle du vilja se bli spel?
Medlem
Helgdiskussion: Vilken serie, film eller bok skulle du vilja se bli spel?

Elric of Melnibone vore nice.. Röja loss som Elric med Stormbringer och sluka själar....

Medlem

Ett legit försök på Soul Reaver-spelen hade ju varit kanon.


signatur

//Schmoo

Medlem

Belgarion serien


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Caroline in the City


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Artikeln:

och Mortal Kombat - mängden filmer som blivit extremt dåliga spel

Mortal Kombat en film som blivit ett dåligt spel?

För övrigt skulle ett spel baserat på Edge of Tomorrow som gjordes rätt nog bli fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Ett legit försök på Soul Reaver-spelen hade ju varit kanon.

Uhm, så dom spelen som gjorts är inte äkta gjort? Visst skulle vara kul med ett nytt Soul Reaver spel, men att kalla dom som finns för icke legit känns, fel.

Medlem

Svenska Hollywood fruar - Mortal Kombat style

Medlem

Serien Vikings tror jag skulle kunna bli ett bra spelkoncept.

Börja som bonde kämpa dig upp i rangordningen till Jarl och sedan Kung. Ju högre upp i rang man kommer desto mer möjligheter låser man upp.
-Locka till eller "övertala" de bästa vapensmederna och båtbyggarna till din klan.
-Utkämpa slag på hemmafronten och utomlands.
-Åk ut på räder.
-Grunda kolonier.
-Bilda allianser.

Tror det finns mycket möjligheter att skapa ett intressant och underhållande action/strategi spel med de förutsättningarna som serien bygger på.

Medlem

PC Jersilds "En levande själ". Jag säger det inte (bara) för att det låter som ett intellektuellt och oväntat svar, jag säger det för att boken handlar om en hjärna i ett akvarium. Han har resterna av ett öga och två öron. Med öronen kan han simma lite.

Stilen ska vara realistisk och nedtonade färger, 3D. A-linjen är att ta sig därifrån men ändå ska hälften av spelet utspela sig i akvariet.

The Ashen One

Artikeln skrev: "Terminator Salvation, E.T och Mortal Kombat - mängden filmer som blivit extremt dåliga spel?"

Mortal kombat var väl ändå ett spel innan det blev film vad jag minns av min barndom iaf..
Mortal kombat har heller aldrig varit dåligt då det varit en skön utstickare bland alla fighters..

För övrigt hade det varit trevligt med en till blodig skräcktitel på kanske Hellraiser?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Ett spel baserat på the 100 hade inte varit fel.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

Serien Vikings tror jag skulle kunna bli ett bra spelkoncept.

Börja som bonde kämpa dig upp i rangordningen till Jarl och sedan Kung. Ju högre upp i rang man kommer desto mer möjligheter låser man upp.
-Locka till eller "övertala" de bästa vapensmederna och båtbyggarna till din klan.
-Utkämpa slag på hemmafronten och utomlands.
-Åk ut på räder.
-Grunda kolonier.
-Bilda allianser.

Tror det finns mycket möjligheter att skapa ett intressant och underhållande action/strategi spel med de förutsättningarna som serien bygger på.

Skyrim + Vikings mod.

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

Serien Vikings tror jag skulle kunna bli ett bra spelkoncept.

Börja som bonde kämpa dig upp i rangordningen till Jarl och sedan Kung. Ju högre upp i rang man kommer desto mer möjligheter låser man upp.
-Locka till eller "övertala" de bästa vapensmederna och båtbyggarna till din klan.
-Utkämpa slag på hemmafronten och utomlands.
-Åk ut på räder.
-Grunda kolonier.
-Bilda allianser.

Tror det finns mycket möjligheter att skapa ett intressant och underhållande action/strategi spel med de förutsättningarna som serien bygger på.

Mount and blade: Warband viking conquest, typ exakt det du beskriver

Medlem

Desperate Housewife, just fan det finns ju redan som spel

Medlem

jag skulle kunna tänka mig ett peka klicka spel av The Expanse böckerna. men nu kommer tv-serien i december så kanske kommer efteråt. eller tänk ett spel GTA liknande baserat på The Transporter.

Medlem

En tell tale variant av Donnie Darko.

Medlem

The Wheel of Time hade suttit. Nu såg jag dock att det fanns ett gammalt spel, men jag hade velat se det i Witcher skrud.

Medlem

Den animerade serien Hellsing av FromSoftware eller TellTale det vore grejjer det!

Rederiet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hitchhikers Guide to the Galaxy.
Det skulle vara galet kul, men mest galet

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Rederiet

Det här hände i förra avsnittet, tryck X för att spela dramatisk piano ton!

Medlem

Glen cooks The black company!

Medlem

Halo, Mass Effect och The dig

Medlem

ett spel baserat på 300.vet inte det kanske redan finns ett sådant spel.Man skulle ha 300 spartaner med en massa olika taktiska fördelar,vyn skulle vara så man ser alla 300, 3 dje pers eller 1 pers så man kan skifta mellan dem.
Ett spel baserat på Mark Tufos zombie fallout skulle jag vilja se, så sjukt bra böcker ,jag rekomenderar starkt att ni läser dem,eller änu bättre lyssna på ljudböckerna,om ni gillar zombies och komedi

Medlem

Terminator RTS Och Terminator i Battlefield anda =D

Medlem
Releasehästryttare

My little pony!

Inaktiv

Tropa de Elite eller Guds stad. Rå action i Braziliens favelor med barnsoldater, råa knarklangare och civila offer

Medlem

Känns ju som böckerna om Locke Lamora skulle bli väldigt schysst som ett film spel, med mer öppen handling och spelvärld än vad som producerats hittills. De flesta interaktiva drama spelen än så länge är ju ganska linjära. Tycker Dontnod gjort det himla bra än så länge med life is strange och remember me så varför inte de som utvecklare.

123
Skriv svar