Istället för Elder Scrolls VI – Skyrim Special Edition till pc, PS4 och Xbox One
Gratis om du äger vissa versioner på pc.
#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-v-skyrim-special-edition
Detta måste ju vara årets flopp. Jag är 99% besviken med Bethesda's E3.
Håller med dig helt.. Detta har mods gjort i flera år nu. Kunde dom inte släppt något nytt material iaf?
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Kanske kan vara kul för PS4-, och XB1-ägare som får tillgång till ett snyggare Skyrim och stöd för mods - men jag har svårt att se varför någon skulle spela detta på PC.
-Det finns oändligt många mods för Skyrim till PC. Dessa kommer att bli inkompatibla med Skyrim Special Edition.
-Det går redan att få Skyrim mer eller mindre lika snyggt via mods.
Varför uppdaterar de inte något av de äldre spelen istället -som till exempel Oblivion?
"-Vi samlar de bästa moddarna, inkluderar det i "special edition" och sen så är vi kanonschyssta good guys och ger det helt gratis till gamla kunder!".
Heum...
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Kanske kan vara kul för PS4-, och XB1-ägare som får tillgång till ett snyggare Skyrim och stöd för mods - men jag har svårt att se varför någon skulle spela detta på PC.
-Det finns oändligt många mods för Skyrim till PC. Dessa kommer att bli inkompatibla med Skyrim Special Edition.
-Det går redan att få Skyrim mer eller mindre lika snyggt via mods.
Varför uppdaterar de inte något av de äldre spelen istället -som till exempel Oblivion?
Jag älskar detta argumentet:
Konsolspelare: Xbox är bäst, det har inte de snyggaste spelen men bäst spel och den är billig!
Datorspelare: Pc är bäst, du får så gott som oändligt med billiga spel med bäst grafik. Dyr initial kostnad, sedan billigare.
Konsolspelare: Nu har jag köpt xbox 2 så jag kan köpa om alla min gamla spel och spela dem i snyggare grafik.
Datorspelare: Vilket var billigast nu igen?
Har dom fixat 60hz+ buggen? Spelet fuckade ur om man körde högre.
Correction
Över 60fps så är det speedat, du kan använda frekvenzer över 60
Och nej, det tvekar jag på att dom kommer fixa, för senaste motorn lider utav samma problem, samma som dom använder i Fallout 4.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Försiktigt positiv ändå.
Bara kört vanilla-Skyrim och jag VET att det finns massor av moddar som kan fixa utseendet, men ibland är jag en lat rackare. Kan ju vara skönt att få allt färdigpacketerat så jag slipper klura på vilka skyboxes jag vill installera osv osv.
Ja, det finns bra paket med moddar, och communityt guidar en rätt väl, men det blir ändå en tröskel.
Eftersom jag vill minnas att köpt legendary-versionen så blir jag lite mer sugen på att lira det igen, nu när jag kan få fin grafik utan att rodda runt.
(Ja, kalla mig lat om ni vill, men jag tillhör skaran som tyckte Skyrim var riktigt bra, men inte den som spelat 17 varv)
Men jävlar vad folk är gnälliga. Enligt mig är detta spännande - förhoppningsvis innebär det en 64bit klient också. Vem vet, kanske finns några fler förbättringar eller tillägg än bara just grafiskt? (Småsaker isåfall.)
Och om man äger Legendary Edition på Steam så får man det ju gratis så jag klagar inte.
Grymt för mig som inte lirat det tidigare och även om man kan tro motsatsen när man läser kommentarerna här så är jag nog inte ensam om att vara i den situationen heller