En helg i sol och terror

Medlem
En helg i sol och terror

Steamrean hittills har varit mycket god för egen del. I skrivande stund har fem-sex spel köpts in, varav två spel har varit av en skräck- och sci-fi-natur. 100% av de två spelen klarade jag dessutom i helgen, och känner mig nöjd att nerverna är kvar, men en del av det får jag tacka det ljusa sommarvädret för, som skänkte lite ljus mellan persiennerna. De två gastkramarna till spel som klarades, heter #SOMA och #Outlast (inkl. Whistleblower DLC). Bra spel, som definitivt bör spelas själv med bra hörlurar i totalt mörker.

Outlast var en synnerligen brutal och "hoppskräckig" upplevelse med psykopater, allmänna idioter och en dos övernaturlighet, eller vetenskap om man nu vill vara korrekt. Det var ett bra spel, men i slutet ville jag bara ha det överstökat, då jag blev lite lack på en extra klängig karaktär. Som någon hade skrivit på Steam, så var nästan DLC:et en häftigare upplevelse, men även där en (på gott och ont) sjukt klängig karaktär. Det finns dock en scen i Whistleblower som gör att alla killar skriker inombords, och med all rätt.

SOMA. En närmast religiös upplevelse, som för tankarna till både stort och smått. Jag skulle kunna prata hur länge som helst om spelet, men för att inte avslöja alldeles för mycket, så har jag lagt upp ett gäng bilder istället, och kan väl säga att jag håller med FZ:s recension av spelet till mångt och mycket, men för mig suddar helheten ut nästan allt det negativa. Atmosfären är verkligen utomjordiskt bra, det är praktiska moment som är lite irriterande, samt en större detalj som de som spelat spelet säkerligen vet vad det är. Kan starkt rekommenderas till alla som gillar sci-fi, skräck eller bra spel i allmänhet.

#blogg

Medlem
En helg i sol och terror

Har båda i biblioteket men tänker vänta tills höstmörkret har lagt sig för en genomspelning. Ser verkligen fram emot SOMA.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Har båda i biblioteket men tänker vänta tills höstmörkret har lagt sig för en genomspelning. Ser verkligen fram emot SOMA.

En god idé tycker jag! Spelade klart det sista av SOMA igår när det regnade som mest. Hur mysigt som helst.

1
Skriv svar