Ubisoft har 10-årsplan för Rainbow Six Siege (men ingen uppföljarplan)

Robot
Ubisoft har 10-årsplan för Rainbow Six Siege (men ingen uppföljarplan)
Medlem

Sett att spelet ökat kraftigt på Steam i dagliga användare, jag har dock det på skiva som går igenom uPlay...

Medlem
Skrivet av rewoX:

Sett att spelet ökat kraftigt på Steam i dagliga användare, jag har dock det på skiva som går igenom uPlay...

Är väl roligt att se fler spelare i Siege, lär väl bli ett litet uppsving den 6'e mars också kan jag tänka mig.
Men även Steam versionen kräver att man har Uplay. Så istället för att bara behöva ett DRM installerat så måste man ha två. Har AssCreed Black Flag på Steam och det kräver Uplay, men det ironiska är att jag inte kan starta Black Flag enbart genom Uplay utan jag måste ha igång både Steam samt Uplay och starta spelet genom Steam.

Just av såna dumma anledningar jag inte köper spel via Steam om det är andra utgivare som har sina egna DRM lösningar, dvs om inte spelet har 80-90% rabatt via Steam.

Medlem

Det går att kritisera Ubisoft för mycket, men de går mot strömmen med att fortsätta utveckla spelen de har släppt som Rainbow Six: Siege, The Division och Ghost Recon Wildlands.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bästa fpset de senaste 10 åren. Fantastiskt. Enda tråkiga är folk med höga pingar... Inte sällan jag som bor i Sverige stöter på folk från Frankrike, Italien och Turkiet och till och med Mellanöstern såsom Dubai. Om de trollar vet jag inte men hög ping har de.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av rewoX:

Sett att spelet ökat kraftigt på Steam i dagliga användare, jag har dock det på skiva som går igenom uPlay...

Även de som har spelet på Steam måste använda Uplay om jag inte missminner mig.

EDIT: Så är det.

Skrivet av Remus:

Bästa fpset de senaste 10 åren. Fantastiskt. Enda tråkiga är folk med höga pingar... Inte sällan jag som bor i Sverige stöter på folk från Frankrike, Italien och Turkiet och till och med Mellanöstern såsom Dubai. Om de trollar vet jag inte men hög ping har de.

Det är ingen fördel med högre ping längre dock. Det blir en sämre upplevelse för dom med hög ping nu, sedan några månader tillbaka.

Medlem

Ge mig ett Rainbow Six spel för den ensamme spelaren med en rejäl kampanj. Multiplayer är inget för mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Fuidama: Tragiskt måste jag säga. Förstår Ubisoft / EA / Epic Games m.m. men kom igen, har man köpt spelet via Steam så borde man ABSOLUT inte behöva använda UPlay också igång samtidigt. Jag har bara Steam och Origin installerat, blir bara "äcklad" av dom andra launcherna

1
Skriv svar