Cyan uppdaterar gamla Myst-spel, hintar om en framtida titel

Robot
Cyan uppdaterar gamla Myst-spel, hintar om en framtida titel
Inaktiv

YES!!! Förhoppningsvis släpper de fyran till Steam också, så att jag får äntligen spela mitt favorit-Myst-spel Har redan ettan, tvåan, trean och femman på Steam. Saknar fyran som fan :'(

Medlem

Spelade realmyst förra året och det föll mig inte i smaken direkt. Hade säkert varit annorlunda om jag spelat spelen medans de var nya.
Känner trots allt en helt del nostalgi för spel som Atlantisdet försvunna riket och Congo.

Medlem

Myst är verkligen ett bra spel, synd att ingen idag kommer uppleva det som man gjorde då. Vi satt några polare med penna och papper och skrev och ritade för att försöka komma på alla system. Mycket bra soundtrack som jag faktiskt lyssnade på för några veckor sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=OVIBbYYzNw8&list=PLD9F3F8A6F7...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fantastiska spel (1-3). Särskilt magiskt var Riven tycker jag.

Medlem

Aldrig fattat grejen med Myst. Gillar peka klicka och vissa pusselspel åt det hållet men Myst var när det begav sig skitfult jämfört med pixelgrafiken som Lucasarts hade, inga roliga karaktärer, ingen intressant story, alla pusslen kändes stela som fan och till råga på det får man regelbundet höra hur fantastiskt det är. Jag har spelat hidden object spel som är bättre än Myst.

Vill man ha de lite torrare pusslen så är Nancy Drew spelen betydligt bättre på alla sätt och vis.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Aldrig fattat grejen med Myst. Gillar peka klicka och vissa pusselspel åt det hållet men Myst var när det begav sig skitfult jämfört med pixelgrafiken som Lucasarts hade, inga roliga karaktärer, ingen intressant story, alla pusslen kändes stela som fan och till råga på det får man regelbundet höra hur fantastiskt det är. Jag har spelat hidden object spel som är bättre än Myst.

Vill man ha de lite torrare pusslen så är Nancy Drew spelen betydligt bättre på alla sätt och vis.

Myst spelen har inte grafik och humor sökandes 10-15 åringar som målgrupp utan vuxna som är ute efter intellektuell utmaning.

Där är skillnaden,

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Aldrig fattat grejen med Myst. Gillar peka klicka och vissa pusselspel åt det hållet men Myst var när det begav sig skitfult jämfört med pixelgrafiken som Lucasarts hade, inga roliga karaktärer, ingen intressant story, alla pusslen kändes stela som fan och till råga på det får man regelbundet höra hur fantastiskt det är. Jag har spelat hidden object spel som är bättre än Myst.

Vill man ha de lite torrare pusslen så är Nancy Drew spelen betydligt bättre på alla sätt och vis.

Tycker det är konstigt skriver, jag minns att myst såg sjukt bra ut när det kom, alltså, som alla spel som var "snygga" då dom kom. Det var mycket trevliga och atmosfäriska miljöer att gå runt i, som när man gick i skogarna och när man kom ner till vattnet eller höjde den där båten i brunnen etc.

Det är ju en annan typ av spel Lucas Arts, men jag håller med om att idag så har ju så klart pixel grafiken i Lucas Artsspelen inte åldrats, den är ju lika bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tycker det är konstigt skriver, jag minns att myst såg sjukt bra ut när det kom, alltså, som alla spel som var "snygga" då dom kom. Det var mycket trevliga och atmosfäriska miljöer att gå runt i, som när man gick i skogarna och när man kom ner till vattnet eller höjde den där båten i brunnen etc.

Det är ju en annan typ av spel Lucas Arts, men jag håller med om att idag så har ju så klart pixel grafiken i Lucas Artsspelen inte åldrats, den är ju lika bra.

Alltså jag vet att det var "snyggt" för sin tid. Men jag menar att jag aldrig gillade den stilen av grafik, inte ens när den var tekniskt imponerande och nytt. Den såg så konstig, plastig och livlös ut. Därav föredrog jag LucasArts även på den tiden grafiskt sett. Kunde inte leva mig in i den världen alls och att pusslen kändes så "pussel för pussels skull" gjorde inte saken bättre. Det var som en av de där "roliga" pusselböckerna man fick från Statoil när man skulle på en lång biltur som snorunge, de var hemska.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Penna och papper

@Hipshot: Ja penna och papper framför Myst med en eller fler polare är nostalgi som fan 😊

Medlem

Sweeeeet! Jag har bara spelat upp till tredje spelet. Nu kan jag lira igenom resten Hoppas på mer Myst (eller liknande) framöver. Måste även sätta tänderna i Obduction.

1
Skriv svar